Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «ایرانی سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین با بیان اینکه ما با انقلاب اسلامی، پیام بزرگی را صادر کردیم و جهانیان نیز این پیام را دریافت کردند، گفت: تلفیق پیگیری آزادی به معنای درست آن با عدالت و جمع این دو با معنویت، راه گمشده بشر را در دوره تاریک کنونی، فراروی جامعه جهانی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شعار‌های انقلاب بسیار جذاب، زیبا و با فطرت انسان‌ها سازگار بود، خاطرنشان کرد: اعتراض به استبداد ستمشاهی، پرخاش بر سلطه گری بیگانگان و استکبار بین المللی همه با انقلاب اسلامی ایران معنای خاص خودش را یافت.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب، بخش کوچکی از کشور آباد بود، اما سراسر کشور در فقر و فلاکت می‌سوخت، افزود: امروز، کشور ما چهره و شرایط دیگری را تجربه می‌کند؛ ما به خوبی‌های امروز افتخار می‌کنیم و ناظر بر مشکلات و کاستی ها، به این امر دقت می‌کنیم که چگونه می‌توانیم تحول بزرگ و عظمتی را که در انتظار ماست، رقم بزنیم.

زاکانی تصریح کرد: مردم عزیز، امروز ما نیازمند این هستیم که دست به دست هم بدهیم و یک کشور الگو بسازیم. بزرگترین رسالت و مسئولیت یک انقلابی، تحقق شعار‌های انقلاب اسلامی، در آزادی، استقلال، عدالت، معونیت و پیشرفت ایران اسلامی و الگو قرار دادن جهت تکثیر و شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید بکوشیم که ۴۲ سال تجربه خودمان را برای شکوفایی کشور به کار ببریم، تصریح کرد: ما درگیر مافیا‌های مختلف هستیم؛ دنیا پرستان قدرتگرا، قدرتگرایان بی مغز، دنیاخواهان قدرت پرست، قدرت پرستان بی فکر و عالمان بی عمل و سه ضلعی قدرت، ثروت و خودباختگی در مقابل بیگانگان، شرایطی را برای ما فراهم کرده تا گرفتار یک مافیای هفت سر شویم و باید بکوشیم که این مافیا را با اقدام اصلاحی همه جانبه از سوی دولت جدید در هم بشکنیم.

وی افزود: اگر ما بتوانیم با یک اقدام اصلاحی همه جانبه، شرایط نوینی را برای کشور فراهم بیاوریم، حتماً خواهیم توانست از تجربه ۴۲ ساله خودمان استفاده کرده و قله‌های بلند و پرافتخاررا با سرعت فتح کنیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه فوری‌ترین کار ما تحول در عرصه اقتصاد و مدیریت است، تصریح کرد: در این عرصه آغاز کار معطوف به جهش تولید، برداشتن موانع تولید و کمک کردن به رونق تولید است.

وی اضافه کرد: هر آنچه که به درد تولید می‌خورد به درد ما در حوزه اقتصاد می‌خورد و هر آنچه که مقابل تولید است ما در مقابل آن هستیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهرستان‌ها نقاط مولد و حاصلخیزی هستند که اگر به ظرفیت‌های آن‌ها توجه شود امکانی را فراهم خواهند کرد که با یک آمایش دقیق سرزمینی و استراتژی صنعتی درست، پیشران‌های صنعتی به حرکت درخواهد آمد.

وی افزود: با فعال سازی زنجیره‌ها و خوشه‌های کارگاه‌های خرد؛ خانه ها، کارگاه‌های کوچک و متوسط و حتی متن جامعه، برای تولید قیام خواهند کرد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت می‌تواند از جیب شما مردم، خودش را تأمین کند، گفت: این کار مانند اتفاقی است که در ۸ سال گذشته بر سر مردم آمد و قدرت پول ملی قریب ۳۴ درصد کاهش پیدا کرد و شرایط به سمتی رفت که اگر ما ۶ سال با رشد اقتصادی ۸ درصد تلاش کنیم، تازه قدرت خرید مردم به سال ۱۳۹۰ برمی گردد. این یک فاجعه بزرگ است.

وی افزود: تورم، بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد، مشکلات متعدد مربوط به این بی برنامگی است.

لزوم تمرکززدایی و قدرت دهی به شهرستان‌ها

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما با هم تعهد می‌کنیم که در ابتدای راه، اصلاح را از خود دولت شروع کنیم، خاطرنشان کرد: اولین اقدام دولت، تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستان هاست. ما شهرستان‌ها را کانون مشخص تصمیم گیری، برنامه ریزی، هزینه کرد، به کارگیری امکانات و دارای اختیارات اجرایی قرار خواهیم داد.

زاکانی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۴۸ قانون اساسی، قوانین اجرایی و سیاست‌های ابلاغی، ۲۰ سال است که کشور با اجرای برنامه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه، چشم انتظار توزیع قدرت و تمرکز زدایی است، تصریح کرد: متأسفانه در کشور ۴ مدل بودجه پروژه‌های ملی، پروژه‌های ملی- استانی، استانی و بودجه وزارت خانه‌ها بر اساس ماده ۷۵ قانون محاسبات، تنظیم و تصویب می‌شود و شرایط به سمتی می‌رود که ما اصلاً خبر نداریم در کجا هزینه می‌شود.

لزوم اصلاح قانون بودجه

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کل بودجه‌ای که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود ۱۰ درصد است، گفت: ۱۲ درصد بودجه کل کشور به وزارتخانه‌ها در رابطه با ماده ۷۵ قانون محاسبات اختصاص پیدا می‌کند که با بودجه استان‌ها در مجموع ۲۲ درصد کل بودجه می‌شود.

وی افزود: ۷۸ درصد بودجه کل کشور توسط پروژه‌های ملی یا پروژه‌های ملی- استانی از قبل تعیین تکلیف شده است. این موضوع با استقلال، دقت و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت بروز فقر، بیکاری و مشکلات مختلف در زیر ساخت ها، وظیفه دولت است که تمرکز زدایی کند و در سه سطح کشوری سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های کلان را بر عهده بگیرد.

زاکانی افزود: دولت باید در استان‌ها جنبه سیاست گذاری میانی و هماهنگی را پی جویی کند و در شهرستان‌ها آن کانون اصلی تحول قرار بگیرد به طوری که با دادن اختیارات، بودجه، اعتبارات و شرایطی که بتوانند با برنامه ریزی دقیق و اقدام مناسب چهره شهرستان را تغییر بدهند.

زاکانی، تمرکززدایی و محور قرار دادن شهرستان‌ها بر اساس یک الگوی آمایشی دقیق در کشور بر چارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی را یکی از مهمترین برنامه‌های انتخاباتی اش عنوان کرد و افزود: کشاورزی و توسعه روستایی، چهارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی کشور هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت، تمرکززدایی، سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های کلان کشوری است، افزود: بر اساس آمایش سرزمینی دقیق صورت گرفته، در صورت اقدام مناسب از سوی بیش از ۴۳۰ نقطه شناسایی شده در کشور، قاعده هرم اجتماعی دگرگون خواهد شد.

به گفته کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۶ درصد امکانات و ۱.۱ درصد از جمعیت دنیا در ایران قرار دارد، اما برخی از مسئولان در غفلت به سر می‌برند و سرمایه‌های موجود در کشور را نه می‌شناسند و نه در جهت احیا و استفاده از آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه کاوش معدن در طول سال‌های اخیر از رتبه هفتم جهانی به رتبه بیستم سقوط کرده ایم، افزود: هیچ کس از مسئولان موجود، پذیرای ظلم بزرگی که در حق ملت ایران کرده اند، نمی‌شوند و اصلاً قرار نیست کسی این معضلاتی را که دولت در این ۸ سال ایجاد کرده است، بر عهده بگیرد.

شهرستان ها، کانون جهش تولید

زاکانی با اشاره به اینکه ما به جای کاستی ها، باید به نقاط درست و آینده درخشان بنگیریم و باید همه با هم حرکت کنیم، تصریح کرد: صنایع مختلف و امکانات متعدد، در کشور شرایط را به سمتی برده است که اگر ما دقت کنیم می‌توانیم تحول بزرگی را در کشور رقم بزنیم.

وی افزود: کانون تحول ما تولید و جهش تولید است و محل این تحول، شهرستان‌ها هستند که با انتقال قدرت و تمرکززدایی، امکانی برای آن‌ها فراهم می‌شود که میدان دار این تغییر و تحول باشند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دست استمداد به سوی نخبگان محلی و ملی دراز می‌کنیم، گفت: نخبگان محلی و ملی، ایده پردازی، تصمیم سازی، اجرا و بر دولت نظارت خواهند کرد و تا وقتی که دولت اصلاح نشود، کشور اصلاح نمی‌شود و تلاش ما این است که این اقدام را به صورت جدی انجام دهیم.

وی افزود: آمایش سرزمینی و اختصاص مأموریت برای هر شهرستان، یک اقدام جدی است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه باید حداقل‌های یک زندگی آبرومندانه را برای مردم تأمین کنیم، گفت: بر اساس اصول ۲۸، ۲۹، ۳۰ و ۳۱ قانون اساسی اشتغال، تامین اجتماعی، آموزش و مسکن از جمله اموراتی هستند دولت از آن‌ها غفلت کرده است و باید جبران شوند.

لزوم ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مجلس، دولت سالانه باید یک میلیون واحد مسکن تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

زاکانی با بیان اینکه سالانه ۳۵۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم ساخته می‌شود، گفت: دریافت مجوز ساخت مسکن به صورت میانگین یک سال و ۹ ماه زمان می‌برد که با استفاده از فناوری‌های دقیق و تجمیع اطلاعات، تلاش می‌شود صدور مجوز یک مرحله‌ای شده و مدت زمان آن به شدت کاهش یابد.

زاکانی گفت: اگر زیرساخت‌های مهیا شود، شفافیت و عدم امکان فساد، شرایط را به سمتی پیش خواهد برد که رونق تولید در کشور شکل گرفته و صدور مجوز کسب و کار‌ها به دور از اعمال سلیقه انجام خواهد شد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قصد داریم تمرکززدایی، جهش تولید و اعطای مأموریت خاص برای هر منطقه، با دولت الکترونیک، همراه شود.

وی افزود: با دولت سبک بال، شفاف، روزآمد و دقیق می‌توانیم مسیر را آنگونه دنبال کنیم که محصول و خروجی نهایی آن، افزایش کارایی و خدمت به شما مردم باشد.

انتخاب مسئولان کشور، از عناصر شایسته

زاکانی با تأکید بر اینکه مسئولان کشور باید از عناصر شایسته انتخاب شوند، گفت: تا به امروز قبیله بازی، باند بازی، گروه بازی‌های زشت و قبیح در کشور صورت می‌گرفت و ما نباید ظرفیت‌های ملی خودمان را در این راستا نابود کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حوزه اقتصاد، نیازمند تحول عظیم است، تصریح کرد: با خلق ثروت و توزیع مناسب آن در معیشت مردم، دیگر کسی در کشور شرمنده خانواده اش نمی‌شود و پرونده بیکاری، مشکلات معیشتی، مسکن در کشور بسته خواهد شد.

وی افزود: متوسط زمان خرید خانه در تهران ۶۶ سال و استان‌ها حدود ۲۹ سال است.

زاکانی گفت: برای اجاره در تهران برای خانه ۷۵ متری باید یک فرد ۵۸ درصد و در استان‌ها ۲۸ درصد از حقوق خود کنار بگذارد و اگر خانه ۱۰۰ متری شد این میزان در تهران به ۶۶ درصد و در استان‌ها به ۳۸ درصد می‌رسد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید شرایط ازدواج جوانان و تأمین مسکن آن‌ها را فراهم کنیم. اضافه کرد: در حوزه اقتصاد و مدیریت نیازمند یک تحول و دگرگونی هستیم و محور آن در شهرستان‌ها، اساس بر جهش تولید، توجه به خلق ثروت و توزیع مناسب آن، دقت در آمایش سرزمینی و دادن ماموریت جدی به هر شهرستان مبتنی بر الگوی دقیق کشوری و تامین معیشت مردم است.

وی افزود: قیام علیه مفاسد و دیوانسالاری، نیازمند رشد جدی در حوزه فرهنگ، اجتماع، تعلیم و تربیت و ارتقای منزلت و رفاه اجتماعی است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسته‌هایی برای سه دهک ضعیف جامعه، ۴ دهک متوسط و ۳ دهک صاحب درآمد جامعه تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: دریافت خدمات بهداشتی برای همه رایگان است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم تا بیماران به جز درد بیماری، دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

لزوم ایجاد تحول در حوزه‌های فرهنگی

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تشریح برنامه‌های فرهنگی اش گفت: تعلیم و تربیت از خانه، مسجد، آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه، رسانه و فضای مجازی شکل می‌گیرد و همه این حوزه‌ها باید متحول شود و مسئولیت‌های خطیر سازندگی و پیشرفت را در کشور بپذیرند.

وی افزود: در حوزه سیاست و امنیت، تلاش ما بر این است که در مسیر حاکمیت مردمسالاری دینی گام برداریم، مردم باید بدانند که دولت نوکر و در خدمت آنهاست و تکیه گاه مردم در رفع آلام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

زاکانی اظهار داشت: بر اساس اصول ۸ و ۲۷ قانون اساسی، نهادسازی نوینی را دنبال خواهیم کرد تا نخبگان و عموم مردم بر دولت و کارکرد‌های مسئولان نظارت داشته باشند و آن‌ها را بازخواست کنند.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان محقق شود، دیگر کسی نمی‌تواند غارتگری و مفسده انگیزی کند و باید دست به دست هم بدهیم و علیه پلشتی ها، زشتی ها، کاهلی‌ها و بی ارادگی‌ها قیام کنیم.

زاکانی گفت: من در ۲۰ سال گذشته، همه تلاشم معطوف به درگیری و زمین زدن مافیای فساد در کشور بوده است و امروز با این کوله بار تجربه و همچنین شناخت دقیق موانع، مسیری را باید طی کنیم که ماحصل آن شکستن کمر مفسده انگیزان است.

پایان دوران بخور در روی مفسدان اقتصادی

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دوران بزن در رو، برای اسرائیل و آمریکا تمام شده است، تأکید کرد: امروز دوران بخور در رو هم برای مفسدان تمام شده است، اما کافی نیست و باید همه همت کنیم و به میدان بیاییم و با تحقق کامل مردم سالاری دینی برای خودمان انسجام ملی، ارتقا، توانمندی و اقتدار ملی را رقم بزنیم و در عرصه بین المللی هم همه ظرفیت‌ها را در خدمت محیط داخلی قرار بدهیم تا بتوانیم حرف انقلاب را در سراسر جهان دنبال کنیم بدون اینکه پایمان بلرزد.

وی افزود: باید تلاش کنیم ظرفیت‌های بی نظیر موجود در منطقه و جهان را در خدمت سرآمدی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی قرار بدهیم، این امر شدنی است و نیاز به همت و کوشش دارد و باید ابتدا علیه کاهلی‌های خودمان قیام کنیم.

زاکانی تأکید کرد: بنده به شما قول می‌دهم که به عنوان خادم و نوکر شما در دولت اقدام و اصلاح، مسیری را دنبال کنم که ظرفیت‌ها و قدرت موجود در کشور به داخل شهرستان‌ها منتقل بشود.

وی افزود: مسیری را دنبال خواهیم کرد که مردمسالاری دینی و آقایی شما، توسط مسئولان کشور ۱۰۰ دردصد پذیرش شده و به آن افتخار کرده و با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی، پیشرفت کشور را دنبال کنند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به دنبال عزت، اقتدار، کرامت و رشد دانش در کشور هستیم و این امر شدنی است، مشروط بر آنکه همه باید با هم حرکت کرده و بدانیم کدام قله افتخار را می‌خواهیم فتح کنیم.

وی افزود: مکتب ما سرآمد است و ایران ما، با یک قدمت تمدنی از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است.

زاکانی تأکید کرد: با تکیه بر جوانان و ایجاد میدان و ظرفیت‌های مختلف برای ظهور و بروز اقوام، مذاهب، اقلیت‌های مذهبی در اقصی نقاط کشور، باید تغییر چهره کشور را به طریقی رقم بزنیم که نقاط موجود و کم برخوردار در اطراف کشور، مورد نظر قرار گیرند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه با هم با مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب فرد شایسته، زمینه ایجاد تحول فراگیر را در ایران اسلامی فراهم کنیم، تصریح کرد: آینده از آن ملت ایران است و ان شاء الله به زودی این سیاهی ها، تبعیض ها، فساد‌ها و بی ارادگی‌ها رخت برمی بندد و با برنامه ریزی صحیح، شاهد تحول فراگیر در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انقلاب اسلامی پروژه های ملی برنامه ریزی شهرستان ها رقم بزنیم جهش تولید ظرفیت ها استان ها بر اساس ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور