Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه استانی خلیج فارس هرمزگان افزود: ما به عنوان فرزندان شما در «دولت سلام» تلاش خواهند کرد تا ثبات و آرامش را استان هرمزگان ایجاد کنیم و  سلامتی و خوشی را در این استان به ارمغان آوریم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان موقعیتی تاریخی و استراتژیک با تعداد زیادی جزایر در خلیج همیشه فارس و استانی است که از دیرباز تاریخ ورودی ایران محسوب می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: استان هرمزگان در طول تاریخ تمدن ایران از استان‌های تاثیرگذار و بندرعباس مهمترین بندر فعلی ایران گذرگاه تجارت ایران با جهان و مسیرهای ترازیتی کشورهای آسیای میانه با روسیه و قفقاز است.

وی افزود: هرمزگان با 68 هزار کیلومتر مربع  هشتمین کشوراستان کشور است و بیش از یک میلیون 600 نفر جمعیت دارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جزیره هرمز همچون نگینی سرخ در ورودی دهانه تنگه هرمز و خلیج فارس در طول تاریخ از جمله مکان‌هایی بوده که استعمارگران زیادی برای سیطره بر خلیج فارس آن را اشغال می‌کردند و دولت‌های ایران مجبور بودند این منطقه را ازلوث وجود بیگانگان پاک کنند.

ماهی خاویاری شهرستان ابوموسی را احیا می‌کنیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ابوموسی گفت: این شهرستان شیلات و ماهی‌گیری رواج دارد که باید در این مزینه سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: این شهرستان سوق الجیشی که مجموعه‌ای از جزایر است ، 97 کیلومتر خط مرزی دارد و بیش از 40 درصد صادرات نفت جهان از کنار آن می‌گذرد که باید ترتیبی اتخاذ کرد تا منافع درآمد نفتی به این منطقه نیز برسد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: صی ماهی خاویاری و استفاده آن در این شهرستان زیاد است که متاسفانه چون برنامه ریزی درستی انجام نشده ، میزان آن کاهش یافته و می‌طلبد تا با سرمایه‌گذاری صادرات خاویار را در این شهرستان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: زنان ابوموسی در تولید حصیر بافی، دوخت لباس محلی توانمند هستند که برای اشتغال آنان زنجیره تولید صنایع دستی را در این شهرستان ایجاد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: این شهرستان درتامین آب مشکلی ندارد اما آب کافی برای  کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین وزش بادهای شدید اجازه رشد محصولات کشاورزیی نمی‌دهد که باید این مساله مدیریت شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد:  جزایر مختلف این شهرستان دارای سواحل بکر هستند که باید با سرمایه‌گذاری مناسب، اقامتگاه‌های بوم گردی رستوران را در آن توسعه دهیم و از این مسیر گصنعت گردشگری در آن رونق پیدا کند.

وی افزود: سه فرودگاه در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ وجود دارد اما خانه‌ی بهداشت و خدمات داروخانه‌ای آن ضعیف است و باید برای پدیده قاچاق در این شهرستان نیز برنامه ریزی کرد.

فرودگاه بستک را عملیاتی می‌کنیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  بیان کرد: در شهرستان بستک هرمزگان معادن گچ زیادی وجود دارد تولید پوشاک آن به دلیل سفارشاتی که از استان فارس می‌رسد، رشد پیدا کرده‌است.

وی افزود: حصیر بافی، کشت طالبی و خرما و گندم در آن زیاد است به طوری که یکهزار و 500 کیلومتر نخلستان در این شهرستان وجود دارد که سالانه هشت هزارتُن خرما تولید می‌شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در ان شهرستان باید صنایع تبدیلی برای فراوری محصولات کشاورزی توسعه پیدا کند.

وی گفت: این شهرستان دارای فرودگاهی غیر عملیاتی است که باید فعال شود و ایجاد سردخانه و کنترل سیل نیز ار جمله امور ضروری در شهرستان بستک است.

معادن بشاگرد را فعال می‌کنیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: در شهرستان بشاگرد هرمزگان نیز 170 هکتار سیر و 700 هکتار نخلستان  دارد و در آن 80 نوع گیاهان دارویی تولید می‌شود و تنوع محصولات کشاورزی آن زیاد است.

وی افزود: این شهرستان دارای معادن زیادی از جمله کروم، منگنز، آهن، گوگرد و غیر آن است  که اگرچه شناسایی شدند، هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و باید برای فعال کردن آن و رشد مشاغل مرتبط سرمایه‌گذاری کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: قالیبافی و حصیربافی از جمله صنایع دستی این شهرستان است که امکان سرمایه‌گذاری دارد.

وی تاکید کرد: قاچاق آثار تاریخی از جمله آسیب‌های موجود در این شهرستان است که باید در راستای حفظ هویت منطقه برای رفع این مشکل اقدام کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: همچنین هنوزر مدارس کپری و خانه‌های نامناسب در این شهرستان وجود دارد که در شان جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: اگرچه بارها گفته شده اما اقدام کافی برای رفع مشکلات آموزشی، ارتقاء خدمات بهداشتی و همچنین پوشش صدا و سیما و رفع مشکل فرسودگی جاده‌های این شهرستان انجام نشده که باید اقدامت مختلفی انجام گیرد.

حاشیه نشین‌های بندرعباس مشمول طرح «مسکن سلام» می‌شوند

قاضی زاده هاشمی در ادامه با برشمردن برخی از ویژگی های بندعباس گفت: بندر عباس زلزله خیز است که باید از منظر پدافند غیر عامل برای آن فکر اساسی کرد.

وی افزود: پساب صنعتی به دریا و قاچاق در این بندر رایج است که باید با برنامه ریزی مدیریت شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بیش از 40 درصد جمعیت بندرعباس حاشیه‌نشین هستند که نسبت به جمعیت این شهر، بخش بسیار بالایی را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: در برنامه طرح «مسکن سلام» خانه دار کردن مردم بدون خانه هدفگذاری شده است که یکی از جوامع هدف حاشیه شهر بندرعباس است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: آلودگی هوا و خاک در این شهرستان به دلیل صنایع مختلف پتروشیمی و صنعتی بالاست که باید ملاحظات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

صنعت فرآوری میگو و ماهی در بندرلنگه را رشد می‌دهیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: بندرلنگه مهمترین قطب رشد پرورش میگو و ماهی در قفس در کشور است که باید برای ایجاد صنعت فراوری میگو و ماهی در آن کار جدی کرد. وی به قدمت تاریخی بندر لنگه از زمان هخامنشیان اشاره و تصریح کرد: هوای  گرم و مرطوب این شهرستان باعث ایجاد جاذبه‌های زیادی شده است که در صنعت گردشگری ارزشمند محسوب می‌شود.

قاضی زاده هاشمی افزود:  شهرک صنعتی بندرلنگه رونق زیادی ندارد که دلیل آن ایجاد نشدن ارزش افزوده در بخش شیلات است که با اجرا شدن آن این شهرک نیز رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: معادن زیادی از جمله شن، ماسه، نمک و گچ در بندر لنگه وجود دارد و علاوه بر آن، این شهرستان صادر کننده اصلی صدف‌‎های خورزاکی در خلیج فارس است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: این شهرستان به عنوان مسیر ترانزیتی غرب هرمزگان نقش جدی در اقتصاد این استان دارد که باید به محورهای مواصلاتی آن توجه بیشتری کرد.

وی افزود: صنعت کشتی سازی، پرورش شتر و خطوط کشتی رانی در این شهرستان ظرفیت سرمایه‌گذاری مناسبی دارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: گچ این شهرستان به دبی صادر می‌شود و پس از فرآوری دوباره به این شهرستان وارد می‌شود که باید برای آن فکری کرد.

وی تاکید کرد: باید از صید بی قاعده ترال در این شهرستان جلوگیری شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اسکله خاص صادرات معدنی در این شهرستان پیشبینی شده و همچنین با توجه به ظرفیت خورشید و باد مناسب این شهرستان، باید در حوزه تولید انرژی نو سرمایه‌گذاری کرد.

کشت پنبه در شهرستان پارسیان احیا می‌شود

قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان پارسیان گفت: این شهرستان  نزدیک به عسلویه است که فرودگاه دارد و تولید حجم بالای هندوانه و آلوئه‌ورا از ویژگی های آن است.

وی افزود: در این شهرستان نیز به دلیل مجتمع‌های پتروشیمی آلودگی هوا وجود دارد و جاده ها نیز از فرسودگی و تخریب رنج می‌برد که باید رسیدگی شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: کشت پنبه که در سال های گذشته در این شهرستان وجود داشته باید احیا شود و در حوزه صنعت نیز لنج سازی و صنایع دریایی آن باید رونقی دوباره پیدا کند.

نرخ بیکاری در جاسک بالاست

وی تصریح کرد: شهرستان جاسک از سه طرف به دریا می‌رسد و کسب و کار 90 درصد از مردم صیادی است.

قاضی زاده هاشمی افزود: ماهی‌گیری، استخرهای بزرگ پرورش ماهی و میگو در این شهرستن وجود دارد و  از بازار فروش و صادرات مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد:  در این شهرستان سه هزار هکتار هندوانه کشت می‌شود و  868 هکتار نخلستان، 15 هکتار لیمو ترش و تولید موز نیز دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پرورش شتر، کشت تنباکو و سیب زمینی نیز در این شهرستان رایج است که نشان از آن دارد که باید در مدیریت آب و ایجاد صنایع مربوطه در این شهرستان برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: این بندر دارای فرصت‌های مناسب گردشگری است و می‌تواند محل تبادلات بین المللی منطقه باشد.

قاضی زاده هاشمی  ادامه داد:  مشکل پساب و ورود آن به دریا در این شهرستان نیز وجود دارد و متاسفانه نرزخ بیکاری  در آن زیاد است که باید برای ایجاد اشتغال فکر جدی کرد.

خرمای پیارم حاجی آباد برند جهانی است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود گفت: حاجی‌آباد شهری تاریخی و مربوط به دوره ایلخانان است که خرمای پیارم آن برند جهانی است و مستعد سرمایه‌گذاری بیشتری است.

وی افزود: اجرای 29 طرح صنعتی و معدنی در این شهرستان به دلیل مشکلات مالی نیمه‌کاره رها شده‌ که بابید به اتمام برسند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد:  این شهرستان چهار راه و مسیر اتصال با استان فارس و کرمان است که ویژگی ویژه‌ای برای آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این شهرستان قطب دوم معدن و کانی‌هاست که در این حوزه باید توسعه وسیعی صورت گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: فعالیت‌های زراعی حاجی آباد در حوزه دامداری و باغداری است که این امر موجب فرسایش خاک شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان نیز از مشکل ورود فاضلاب‌های صنعتی و آلودگی به جا مانده از آن رنج می‌برد.

باید به محورهای مواصلاتی خمیر توجه شود

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: شهرستان خمیر در سبد و کارتن و حمل و نقل نیازمند سایر استان‌هاست و برای مثال پاکت‌های سیمان خود را وارد می‌کنند.

وی افزود: این شهرستان همچنین سردخانه ندارد و نارضایتی مردم به خاطر تبعیض ها گسسترش یافته که خشکسالی نیز بر آن افزوده شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در این شهرستان نیز حاشیه نشینی وجود دارد و سیل و مسیل‌ها نقل و انتقال جاده‌ای و محورهای مواصلاتی آن از مسائل مهمی است که بایدبه

آن توجه کرد.

رودان پیشرو در محصولات گلخانه‌ای

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: شهرستان رودان دارای محصولات گلخانه‌ای است که به مسکو و ارمنستان صادر می‌شود و تولید کنندگان از تکنولوژی مناسبی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی این شهرستان افزود: امکان ایجاد بندرخشک در این شهرستان وجود دارد وجود دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تولید صنعتی انبه و رشد صنایع تبدیلی مرتبط با آن در این شهرستان توجیه اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که زمستان این شهرستان سرد نیست ، می‌توان در نیمه دوم سال غذای تمام ایران در این شهرستان تولید کرد.

قاضی زاده هاشمی افزود:  این شهرستان در جوار سیستان و بلوچستان قرار دارد که در اثر آن از آسیب‌های قاچاق و مواد مخدر رنج می‌برد و همچنین باید برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان برنامه ریزی کرد.

بازار فروش کالاهی وارداتی در سیریک ایجاد می‌کنیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین اظهار کرد: شهرستان سیریک نزدیکترین بندر به عمان است که ویژگی خاصی برای آن محسوب می‌شود.

وی افزود: مگا پورت(بندر بزرگ) هفت هزار هکتاری برای این شهرستاتن پیشبینی شده تا بازار فروش انواع کالاهای وارداتی در آن ایجاد شود

قاضی زاده هاشمی و جود نیروگاه  تولید نفت را از دیگر امتیازات این شهرستان دانست و ادامه داد: وجود ماسه فوق العاده، چشمه‌های آب شیرین و آب شور، محیط زیستی و جغرافیایی و سواحل زیبای آن برای رشد گصنعت گردشگری مناسب است.

وی گفت: توسعه بندر و آب آشامیدنی از جمله مسائل این شهرستان است که باید حل شوند و همچنین کشاورزی و خدمات بیمارستان آن را باید گسترش داد.

قشم گرفتار حاشیه نشینی

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: شهرستان قشم هم اکنون به عنوان صادر کننده سیمان به عمان شناخته می‌شود.

وی افزود: باید به منطقه آزاد این شهرستان سرو سامان بدهیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: متاسفانه مساله حاشیه نشینی از مشکلبات این شهرستان است که باید برای آن برنامه داشت.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری جزیره لارک باید توسعه یابد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: پل خلیج فارس  جزیره قشم اگرچه آغاز شد اما به نتیجه نرسید و باید تکمییل شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معادن خاک سرخ جهان در قشم وجود دارد که ظرفیتی ویژه برای این شهرستان محسوب می شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: قشم دچار شکاف هویتی شده و مراکز بیمارستانی ان نیز باید کامل و خدمان آن ارتقا پیدا کند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ حصیربافی سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی آسیای میانه قشم انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بندرعباس پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ حصیربافی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات ۱۴۰۰ حصیربافی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی آسیای میانه قشم انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بندرعباس نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه کنیم این نامزد انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی ادامه شهرستان وجود شهرستان نیز سرمایه گذاری محسوب می شود برنامه ریزی خلیج فارس برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • جنجال ایکس در هند
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • جبلی: میدان همکاری با هنرمندان را نبسته‌ایم