Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:57:53 GMT

زاکانی: اصلاح را از دولت آغاز می‌کنم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۵۵۰

زاکانی: اصلاح را از دولت آغاز می‌کنم

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا زاکانی عصر روز پنجشنبه در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان گفت: طی ۲۰ سال گذشته همه تلاشم درگیری با مافیای فساد در کشور و زمین زدن آن بود، امروز با کوله بار تجربه و شناخت دقیق موانع باید مسیری را طی کنیم که ماحصل آن شکستن کمر مفسدان است.

وی با بیان اینکه ما با انقلاب اسلامی پیام بزرگی را صادر کردیم و جهانیان این پیام را دریافتند، خاطر نشان کرد: تلفیق آزادی به معنی درست آن با عدالت و جمع این دو با معنویت یک امکانی را فراهم کرد که راه گمشده بشر را در تاریخ کنونی فراروی جامعه جهانی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشت: شعارهای انقلاب اسلامی بسیار جذاب و زیبا بود و با فطرت ما سازگاری داشت، اعتراض به استبداد ستمشاهی و استکبار بین المللی با انقلاب اسلامی ایران معنی خاص خود را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی بخش کوچکی از کشور آباد بود و سراسر کشور در فقر می سوخت، اضافه کرد: امروز ما به خوبی های کشورمان افتخار می کنیم اما به کاستی ها و مشکلات که دقت می کنیم، باید به تحول بزرگ و عظمتی که در انتظار ماست فکر کنیم.

زاکانی با بیان این مطلب که نیازمند این هستیم تا دست به دست هم داده و کشوری الگو بسازیم، اظهار داشت: بزرگترین رسالت و مسئولیت انقلابی ما تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، عدالت و معنویت و الگو قرار دادن برای تکثیر و شکل گیری تمدن انقلاب اسلامی است لذا باید ۴۲ سال تجربه مان را به کار گیریم.

وی در ادامه بیان داشت: درگیر مافیاهای مختلف هستیم، دنیا پرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی مغز، دنیا خواهان قدرت پرست، قدرت پرستان بی فکر و عالمان بی عمل و قدرت و ثروت شرایطی را برای ما فراهم کرده که گرفتار مافیای هفت سر شده ایم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا این مافیا را بشکنیم، این نمی شود مگر اینکه در دولت دست به اقدام اصلاحی هم جانبه بزنیم، شرایط نوینی را برای کشور فراهم آوریم، حتما خواهم توانست.

وی با بیان اینکه طی هشت سال قدرت پول ملی قریب ۳۴ درصد کاهش یافت، اضافه کرد: تورم، بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد، مشکلات متعدد مربوط به این بی برنامگی است، ما با هم تعهد می کنیم که در ابتدای راه اصلاح را از دولت شروع کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فوری ترین کار ما در عرصه اقتصاد و تولید است، اظهار داشت: هر آنچه که به درد تولید می خورد به درد ما در عرصه اقتصاد هم می خورد.

تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان ها

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ها دارای نقاط مولد و حاصلخیزی هستند لذا اولین اقدام دولت تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان هاست، شهرستان ها را کانون مشخص تصمیم گیری، کانون معین برنامه ریزی و کانون دقیق هزینه کرد و به کارگیری امکانات و دارای اختیارات اجرایی می کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور ۲۰ سال در انتظار توزیع قدرت و تمرکز زدایی است، بیان داشت: اما متاسفانه در سطح کشور چهار نوع بودجه را تنظیم می کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما عاشق زادگاه خود هستیم، اظهار داشت: اما اگر فقر به سراغ ما آمد، ما چه باید کنیم اینجا وظیفه دولت است که تمرکز زدایی کند در سه سطح کشور برنامه ریزی و سیاست کلان؛ در استان، سیاست گذاری میانی و هماهنگی و در شهرستان ها کانون اصلی تحول را داشته باشد.

زاکانی خاطر نشان کرد: بنابراین اولین وعده من به شما موضوع تمرکز زدایی و محور قراردادن شهرستان ها بر اساس الگوی آمایش دقیق در کشور در چهارچوب پیشران های تحول اقتصادی است که یکی از آنها توسعه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کانون تحول ما تولید و جهش آن است، اظهار داشت: این تحول شهرستان های ما نیز هستند که با انتقال قدرت و تمرکز زدایی امکانی برای آنان فراهم می شود.

زاکانی اضافه کرد: در هر شهرستان هرم نخبگی آن شهرستان و در کل کشور نخبگان محلی و ملی را  به یاری می طلبیم تا برای تحول در تصمیم سازی کمک کنند، در اجرا دست مجریان را بگیرند و در نظارت بر امور نظارت و نظارت تخصصی شان را نسبت به دولت داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: موضوع آمایش سرزمین و اختصاص ماموریت خاص برای هر شهرستان برای ما موضوع جدی است.

وی اضافه کرد: مسئولان در برخی از عناصر دچار غفلت هستند و سرمایه های موجود در کشور را نه می شناسند و نه برای احیا و استفاده از آن تلاش می کنند.

تامین حداقل ها برای مردم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تشریح سایر برنامه های خود اظهار داشت: موضوع بعد در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد شرایطی است که ما به ازای آن حداقل ها را برای عموم مردم و زندگی آبرومند را برای آنان تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اشتغال، مسکن ، تامین اجتماعی و آموزش که در قانون اساسی به آن تاکید شده از اموراتی هستند که دولت نسبت به آنان غفلت اساسی داشته که باید جبران شود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس برای تامین سالانه یک میلیون مسکن در کشور اظهار داشت: شرایط را به سمتی می بریم که ۱۰ خان مجوز برای کار و تلاش، در همان سال اول با تجمیع اطلاعات در کشور به یک مرحله خلاصه شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه ما مکلفیم تمرکزدایی و جهش تولید و دادن ماموریت خاص برای هر منطقه را با دولت الکترونیک همراه کنیم ، خاطر نشان کرد: اولین کار این است که مسئولان کشور عناصر شایسته انتخاب شوند، بس است خیانت صورت گرفته، قبیله بازی و باند بازی زشت است ما نباید ظرفیت های ملی مان را در این راستا قرار دهیم.

وی بیان داشت: قوه اقتصاد نیازمند تحول است که با خلق ثروت و توزیع آن در معیشت کسی در کشور شرمنده خانواده نشود و پرونده مشکلاتی از جمله بیکاری، سختی در معیشت و شرایط سخت در کسب مسکن بسته شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: تامین بسته های سلامت که در سه قسمت برای سه دهک ضعیف جامعه، چهار دهک متوسط و سه دهک بالا صاحب درآمد جامعه تنظیم شده است، دیگر طرح ماست.

وی با بیان اینکه بهداشت برای همه رایگان است، اظهار داشت: اما در ارایه خدمات سرپایی و درمانی، بستری و در بیماری های صعب العلاج و خاص به عنوان یک پزشک و متخصص برنامه ریزی دقیقی را با همکاران علمی انجام داده ایم که بیمار جز درد بیماری درد بی پولی را نداشته باشد.

زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت باید از خانه ،مسجد، آموزش و پرورش و آموزش عالی و فضای مجازی شکل  گرفته و همه این حوزه باید متحول شود، خاطر نشان کرد: همه این بخش ها باید مسئولیت های خطیر سازندگی را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه سیاست و امنیت دقت ما این است که با حاکمیت مردمسالاری دینی گام برداریم، اظهار داشت: مردم باید بدانند که دولت نوکر و خدمتگزار آنان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا ظرفیت های موجود در منطقه و جهان را در خدمت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی قرار دهیم ضمن اینکه ما باید بر عیله کاهلی های خودمان قیام کنیم.

وی بیان داشت: من به شما مردم قول می دهم که به عنوان خادم و نوکر در دولت اقدام و اصلاح مسیری را دنبال کنم که ظرفیت ها و قدرت های کشور به داخل شهرستان ها متمرکز شود و مردم سالاری دینی محقق شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انقلاب اسلامی خاطر نشان تمرکز زدایی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستورکار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسات مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که موارد کاری آن به شرح زیر است:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه 1403

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت  تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و ‌توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس.تی.سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (3)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (8) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره 5 الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق 7 تبصره به ماده 7 اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد  طرح اصلاح ماده(100) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (1) ماده (2) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (6) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن‌اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علایم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درباره رسیدگی به  طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل 85

گزارش رییس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال 1401 کل کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • استارت انتخاباتی حجاریان!