Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:00:51 GMT

افتتاح کارخانه کنستانتره مس سرگز در جیرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۹۱۲

افتتاح کارخانه کنستانتره مس سرگز در جیرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت پس از افتتاح و بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های قلعه گنج، کهنوج، منوجان و فاریاب به سمت جیرفت حرکت کرد.

کارخانه کنسانتره مس سرگز در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کارخانه کنسانتره مس در بخش سرگز اسفندقه در شهرستان جیرفت با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه ذخیره معدنی این کارخانه ۲ میلیون و ۹۶۷ تن است افزود: کارخانه کنسانتره مس سرگز سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می کند و در این پروژه برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیرصنعت معدن وتجارت کنسانتره مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با توجه به معدنی بودن استان کرمان پیشنهاد راه اندازی موزه معدن با جنبه‌های آموزشی و آگاهی بخشی مطرح شده که این موضوع نیز بررسی و پیگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد حجت رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع اعضای کمیسیون معدن این نهاد گفت: قوانین و مقررات مزاحم و بخشنامه‌های خلق الساعه مخل فعالیت‌های معدنی احصا و برای پیگیری بیشتر اصلاح آن‌ها به کمیسیون معدن اتاق ایران و مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی برای آموزش و اطلاع رسانی لازم در رابطه با قانون اولیه معدن و سایر موارد مورد نیاز در این حوزه برای فعالان معدنی ضروری است که باید انجام شود. 

او اظهار داشت:در نشست چند روز گذشته کمیسیون معدن اتاق ایران سه موضوع مهم جمع بندی انتظارات فعالان معادن از دولت در سال جدید، بررسی صلاحیت‌های لازم برای بهره برداری از معادن و استفاده از فرصت‌های همکاری با سازمان توسعه تجارت مانند شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

حجت، به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و تصریح کرد: مواردی در این زمینه پیشنهاد شده که پس از بررسی و تائید، در قالب انجام فعالیت‌هایی اجرایی خواهد شد. رئیس کمیسیون معدن تصریح کرد: همچنین در سال جاری برنامه ریزی برای بازدید‌های میدانی برای معادن فعال و نیمه فعال، همایش تجلیل از پیشکسوتان حوزه معدن استان و شرکت فعال و موثر در همایش کرمان آیدکس صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به معدنی بودن استان کرمان پیشنهاد راه اندازی موزه معدن با جنبه‌های آموزشی و آگاهی بخشی مطرح شده که این موضوع نیز بررسی و پیگیری خواهد شد. 

گفتنی است در این نشست مواردی از جمله شکل گیری شرکت‌های مادر تخصصی، تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالان معدنی و معادن، شناسایی تامین کنندگان مواد معدنی و تجهیزات معدنی، تشکیل زیرگروه‌های کمیته‌های کمیسیون معدن، بازدید از نمایشگاه‌های معدنی و برگزاری سمینار‌های آموزشی به صورت ماهانه مطرح شد.

دیگر خبرها

  • کارخانه فروآلیاژ پارس دامغان افتتاح شد
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان