Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: البرز از منظر گردشگری استانی منحصر به فردی است؛ البته از لحاظ سرانه‌هایی همچون بهداشت و درمان و با تأمین آب شرب با مشکلاتی مواجه است که باعث به سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر پنجشنبه در شبکه استانی البرز گفت: دولت‌های گذشته زحمات زیادی کشیده و پروژه‌های بسیاری ساخته اند، بسیاری از صنایع که می‌بینید که در استانی مانند البرز سرمایه گذاری شده بعد از انقلاب ایجاد شده و مربوط به قبل از انقلاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: درست است که برخی از زیر ساخت‌ها متعلق به قبل از انقلاب بوده، اما می‌بینیم که هر چه جلوتر می‌رویم مشکلات ما پیچیده‌تر می‌شود از یک سو توسعه صنعتی می‌دهیم و از سوی دیگر آلودگی هوا را شاهد هستیم، خاک و آب از بین می‌روند که نشان می‌دهد نظام برنامه ریزی مشکل داشته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: نشان می‌دهد که نظام هماهنگی مشکل داشته؛ دولت به جای اینکه در کار‌ها دخالت کند باید عقب‌تر ایستاده، اما هماهنگ کننده مناسب میان مدت و درازمدت باشد که این مهم با اعتماد جوانان و در میدان بودن مردم اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: "دولت سلام" آمده است که به مردم سلام کند و از آن‌ها خواهش کند که دستش را بگیرد و با مردم کشور را اداره کند، یک انرژی، رویکرد و نفس جدید و تازه بیاید و موجب شود که با تغییر ریل اداره کشور بسیاری از مسایل و مشکلاتی که مزمن شده اند را جراحی کند که این جراحی باعث بهبود کامل و رشد و ارتقای جامعه شود.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز خاطر نشان کرد: ایران کوچک مرکزی از تنوع اقوام و زبان‌ها است که از روی انصاف با وجود اینکه البرز یک استان جدید التاسیس است، اما یک استان بسیار سریع الرشد با امتیازی‌های بسیار زیاد و البته با مشکلاتی می‌باشد.

وی ادامه داد: این استان در دل البرز مرکزی قرار گرفته به همین دلیل نام البرز بر آن اطلاق شده که البته تصور همگان بر این است که استانی کوهستانی می‌باشد، اما علاوه بر کوهستانی بودن کویر نیز دارد، به عبارت بهتر هم به لحاظ اقوام ایران کوچک و هم از نظر توع جغرافیایی و اقلیمی تمام آب و هوایی که در ایران پیدا می‌شود در این استان نیز دیده می‌شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البرز استان کوچکی است که با پنج هزار و ۲۳۴ کیلومتر مربع، سی و یکمین استان کشور از نظر وسعت است، اما به لحاظ جمعیتی تراکم جمعیتی بالایی دارد، ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر طبق آخرین سرشماری بوده که با توجه به اینکه مهاجرپذیراست و تعداد زیادی اتباع بیگانه در آن زندگی می‌کنند و رشد آن خیلی افزایش یافته که از این منظر رتبه یازدهم است.

وی ادامه داد:، اما کرج در برخی از گزارشات سومین و در برخی دیگر چهارمین کلانشهر کشور است، اما به هر حال جزء کلانشهر‌های رتبه یک کشور می‌باشد که نشان دهنده درصد تراکم بالای جمعیت در این منطقه بوده که ۲۳هزار و ۵۱۸ نفر به ازای هر کیلومتر است که عددی بسیار بالا و نزدیک به ۶۵ درصد این استان جمعیت اش شهرنشین است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از مزیت‌های فوق العاده این استان موضوع گردشگری است که علاوه بر تنوع ارتفاع اقلیمی و بهره‌مند بودن از کوه‌های بالای چهار هزار متر مانند ناز، کلون و بستک و از کویر نیز مانند کویر نجم آباد نیز برخوردار است.

قاضی زاده هاشمی افزود: پیست اسکی دیزین که تمام ملت ایران با اسم آن آشنا هستند و شوره زار نجم آباد که کویر نوردی در این استان می‌تواند انجام شود که از این منظر استان منحصر به فردی است.

وی ادامه داد: نمونه‌های بسیار زیبایی مانند سد امیرکبیر، جاده کرج- چالوس، تونل کندوان، باغ‌های سیب مهر شهر که به امید خدا اگر نابود نشوند و با همین زیبایی باقی بماند، کاخ مروارید شمس، روستای تاریخی آتشگاه، کاروانسرای شاه عباسی که در البرز واقع شده اند.

قاضی زاده هاشمی گفت: همچنین برخی از امامزاده ها، نام آوران و شعرا، پیست اسکی خور، آتشکده تخت رستم و یا کاخ سلیمانیه که در دانشکده کشاورزی واقع است از دیگر جذابیت‌های البرز است.

وی افزود: در خصوص اشتغال این استان، یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور و حجم زیادی از صنایع استراتژیک ما در البرز مستقر است که به همین دلیل مهاجرت بسیاری در آن اتفاق افتاده، اما این به دلیل نبود بیکاری در آن نیست.

فرصت‌های شغلی البرز کمتر از نرخ مهاجرت است

وی عنوان کرد: با کمال تاسف پدیده بیکاری و مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در منطقه وجود دارد موج می‌زند و خود سبب شده تا مشکلات اجتماعی ایجاد شود، یعنی با این تصور که اشتغال مناسب در البرز وجود دارد مردم مهاجرت، اما فرصت‌های شغلی موجود کمتر از میزان مهاجرت است.

قاضی زاده هاشمی افزود: همین مساله سبب شده تا نرخ بیکاری با وجود اینکه سرمایه گذاری مناسبی در این استان انجام شده رو به رشد است و بدتر نیز می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: این استان به دلیل برخورداری از شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان یکی از کانون‌های صنعتی در سطح ملی مطرح و بسیاری از صنایع مهم کشور در این منطقه قرار گرفته اند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حجم بسیاری از تولیدات صنعتی در البرز است خاطرنشان کرد: در اغلب نقاط کشور شاهد یک رکودی در توسعه فضا‌های صنعتی و در ایجاد موسسات صنعتی جدید به دلیل اوضاع اقتصادی روبرو هستیم، اما در این شهرک صنعتی درخواست برای توسعه و کارخانجات جدید بالا بوده و نشان دهنده وضعیت به نسبت مطلوب زیر ساخت و تجهیزاتی است که در آنجا ایجاد شده که جالب توجه و جای تقدیر داشته که این نکته را ابراز که بایستی در این منطقه سرمایه گذاری‌های بیشتری اجرا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه البرز استانی پیشرو در جذب فناوری‌های جدید است گفت: شاید مدرنترین فناوری‌های جهان به تبع نیروی متخصص کرج، البرز و هم به دلیل نزدیکی به تهران که از تهران می‌تواند این نیروی متخصص را جذب کند موجب شده تا زمینه به کار گیری فناوری‌های جدید در این استان اتفاق بیافتد.

قاضی زاده هاشمی گفت: همچنین یک منطقه اقتصادی فعال و فرودگاه بین المللی پیام در این استان قرار دارد و یک منطقه اقتصادی جدید التاسیس برای موارد دارویی در این منطقه داریم.

وی گفت: از تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تنها تعداد کمی از آن‌ها اکنون به صورت کامل فعال و خیلی از آن‌ها به صورت نیمه فعال و ۲۱ درصد مجوز‌های صادره در شهرک‌های صنعتی غیر فعال هستند که نشان دهنده این است که با وجود تمام تمهیدات باز نیز مشکلاتی وجود دارد بدین معنی که افراد مجوز‌هایی دریافت کرده اند، اما نتوانسته اند سرمایه گذاری مناسب را انجام بدهند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ تا ۵۰ درصد زمین‌های واگذاری راکد و رها شده اند که نشان دهنده این مساله است که یا اهلیت مناسب در افرادی که مجوز دریافت کرده اند نبوده و یا اینکه موانعی برای توسعه سرمایه گذاری است که به شدت این موضوع بایستی پیگیری و مسایل حل و فصل شود تا زمین‌هایی که بلوکه و فریز شده اند آزاد و در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار بگیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قیمت زمین‌های صنعتی به دلیل نزدیکی به تهران گران است اظهار داشت: عمده کارگاه‌های صنعتی این استان نیز با شدت زیادی در شعاع مشخصی از محور‌های ارتباطی قرار گرفته اند یعنی در عمل محور‌های ارتباطی در اشغال این واحد‌های صنعتی هستند. برچسب ها: نامزد انتخابات ، قاضی زاده هاشمی ، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ، انتخابات ریاست جمهوری ، شبکه استانی البرز ، البرز ، کرج

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نامزد انتخابات قاضی زاده هاشمی امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات ریاست جمهوری شبکه استانی البرز البرز کرج انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین سرمایه گذاری نشان دهنده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این جزیره در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، گفت: اولویت انتخاب سرمایه‌گذار در کیش، با سرمایه‌گذاری است که منجر به افزایش زمان ماندگاری گردشگران در کیش شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، رحیم سرهنگی امروز در بازدید از دو مجموعه گردشگری بزرگ در کیش که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست انجام است، اظهار داشت: جزیره کیش امن‌ترین منطقه برای سرمایه‌گذاری است و یکی از مهمترین اولویت‌های این سازمان تلاش در جهت کاهش فرایند اداری جذب سرمایه‌گذار است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری از سال گذشته با حضور گسترده در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی آغاز شده است.

رئیس سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: بخش خصوصی فعال در کیش هم‌افزایی، حمایت و احساس مسئولیت لازم جهت نقش آفرینی در توسعه گردشگری پایدار در این منطقه را دارا است و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سرهنگی یکی از مهمترین اولویت‌های در دست انجام جهت جذب سرمایه‌گذاری بیشتر را حوزه دریامحور اعلام کرد و گفت: کیش به واسطه محصور شدن در دریا از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه دریا برخوردار است.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا در جهت تحقق اهداف اقتصاد دریامحور، بحث گردشگری دریایی، تجارت، شیلات، فناوری‌های دریایی و تولید و تعمیرات شناورها را در این جزیره فعال‌تر کنیم که در نتیجه آن شاهد ارزش‌افزوده بیشتر و بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز