Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@06:30:47 GMT

باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۷۱۹۹

باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد

نشست اصناف و صنوف کشاورزی ستاد کمیته کشاورزی ستاد سحر حامیان آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد.

به گزارش برنا،  در این نشست،دکتر آقارضا فتوحی رییس کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله سید ابراهیم رییسی بر خصوصی سازی کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ما باید کشاورزی را بدست مردم بسپاریم و محصولات با خرید تضمینی نه قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باید از واردات بی رویه محصولاتی که در کشور کشت و برداشت می شود جلوگیری کرد. 

فتوحی خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ترنوال مالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال اقدام به واردات کالای اساسی مقل برنج، گندم، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و ... می کند.

وی افزود: اگر  در مسیر توسعه پایدار قدم برداریم می توانیم این هزینه را در حمایت از کشاورزی داخلی به وسیله ترویج، مکانیزاسیون کردن و آموزش علمی به کشاورزان از طریق فارغ التحصیلان رشته کشاورزی که فاقد شغل هستند هدایت کنیم.

احمدرضا رستمی عضو کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله سیدابراهیم رییسی نیز در ادامه این نشست گفت: متاسفانه ما در کشورمان محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند همچون سبزی جات و صیفی‌جات را به کشورهای همسایه شمالی به صورت عمده خام فروشی می کنیم و آنها همین محصولات را بسته بندی شده به کشورهای اروپایی با چندین برابر قیمت خریداری شده از ما به فروش می رسانند که این پدیده همان صادرات غیر مستقیم آب به مبلغ ریالی بسیار نا چیز بشمار می رود و این درحالی است که ما از همان کشورها با هزینه‌های گزاف متقاضی آب هستیم. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی خصوصی سازی واردات ایران ارز توسعه پایدار کشورهای اروپایی کشاورز ابراهیم رییسی کشاورزی ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جلوگیری از جنگ ایران ـ اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین چارلز براون در گفت و گو با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد که آمریکا واقعاً تلاش دارد که از وقوع جنگ اجتناب کند و این بخشی از گفت‌وگوی من با همتایانم در منطقه (خاورمیانه) از جمله با وزیر جنگ اسرائیل بوده است.

وی در مورد احتمال دخالت نیروهای آمریکایی در هرگونه درگیری میان تهران و تل آویو گفت: ما اقدام هایی انجام می دهیم تا نه تنها از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری شود، بلکه در همان حال از حفاظت از نیروهایمان در منطقه اطمینان یابیم.

به نقل از ایرنا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوال مجری که در فحوای کلام خود احتمال ورود نیروهای ایالات متحده به درگیری احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی را مطرح کرده بود، گفت: البته چنین احتمالی وجود دارد اما این چیزی است که ما تلاش می کنیم از وقوع آن اجتناب کنیم.

براون به تازگی در سنای آمریکا مدعی شده بود که حمایت تهران از حملات به نیروهای آمریکایی و مشارکت ایران در چنین حملاتی به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه دامن می‌زند.

وی در ادامه هراس واشنگتن از برنامه هسته ای تهران ادعاهای بی اساس مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را تکرار و ادعا کرد: گروه‌های شبه ‌نظامی نیابتی ایران از حملات هفتم اکتبر به ‌عنوان فرصتی برای حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و دریای سرخ استفاده کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894516

دیگر خبرها

  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • ۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان گناوه شناسایی شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • افزایش ۱۵.۶۹ درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سال ۱۴۰۲
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جلوگیری از جنگ ایران ـ اسرائیل
  • قادری: دولت رئیسی به جای تغییر افراد باید تغییر رویه دهد /اطلاعات خریداران ارز باید در اختیار دولت باشد