Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان تحت شدیدترین انتقادهای صاحبنظران اسرائیلی به دلیل شکست در جنگ با نوار غزه است، وزیر جنگ این رژیم ادعا کرد دستور تدوین بانک اهداف جدیدی در غزه صادر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اسرائیل گزارش دادند، «بنی گانتس» بعد از دیدار با «آویو کوخافی» رئیس ستاد ارتش  که با حضور رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش (امان) برگزار شد، مسئله تدوین بانک اهداف جدیدی برای نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گانتس پس از این نشست که با حضور فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل برگزار شد با اعتراف به چالش‌های جدیدی که نوار غزه در مقابل اسرائیل قرار داده، گفت ما تصمیم گرفتیم سیاستگذاری جدیدی را در سایه این چالش‌ها تدوین کنیم.

در مقابل یک تحلیل گر اسرائیلی ادعا کرد حماس به دستور «محمد ضیف» کار بازسازی قدرت نظامی خود را برای جنگ آتی آغاز کرده است.

«یونی بن مناخیم»  تحلیلگر برجسته اسرائیلی در تارنمای خود در فضای مجازی ادعا کرد ، محمد ضیف رهبر شاخه نظامی حماس و یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه به تقسیم وظایف در این زمینه پرداخته‌اند. و در حال حاضر کار ترمیم و بازسازی تونل‌هایی که در این جنگ آسیب دیده‌اند، آغاز و کار تولید موشک‌ها برای دور بعدی جنگ با اسرائیل هم از سر گرفته شده است.

به زعم این تحلیلگر، مروان عیسی (ابو البراء) جانشین محمد ضیف مسئول  تولید موشک در گروه حماس است. این در حالی است او به نقل از یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه خبر داد  این گروه فلسطینی تنها 3 درصد از تونل‌هایش را در جنگ اخیر از دست داده است.

این کارشناس اسرائیلی در رابطه با اطلاعاتی که در خصوص توانمندی حماس در اختیار اسرائیل وجود دارد هم گفت ، ارتش اسرائیل بر این باور است که حماس حداقل 6 هزار فروند موشک همچنان دست نخورده در اختیار داشته و کار تولید موشک هم همچنان در کارگاه‌های زیر زمینی  در غزه ادامه دارد.

او همچنین خبر داد، سنوار در نشستی که 5 ژوئن با شماری از دانشگاهیان فلسطینی داشت به آنها گفته بود ، گروه تحت رهبری‌اش در این جنگ تصمیم گرفت موشک‌های قدیمی خود را  به کار بگیرد در حالی که موشک‌های جدیدتر و ویرانگرتر همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی با اشاره به اینکه موشک‌های بالستیک ایران توانستند از سپر دفاعی عبور کنند و اسرائیل را هدف قرار دهند گفت: ارتش اسرائیل از نگرانی و هراس از درز اطلاعات حمله موفقیت آمیز ایران به اسرائیل تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی از آن را حذف کردند.    و همچنین سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: تکان دهنده است! ایران نزدیک به ۱۲۰ موشک بالستیک را به اسرائیل شلیک کرده؛ ایران می‌تواند خاورمیانه را به تنش (آتش) بکشد!

دیگر خبرها

  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : باید جایگزینی برای حماس در غزه پیدا کنیم
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند