Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر پنجشنبه در دومین روز تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه های استانی البرز ، قم، لرستان و  هرمزگان افزود: یکصد سال است که نظام اداری کشور تغییر نکرده است و باید گفت ما به دنبال تغییر نظام اداری کشور با برنامه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در این مدت  یکصد سال فرهنگ بانکداری، آموزش و پرورش، کنکور سربازی و غیره ما همچنان پابرجاست و تلاش می‌کنند که آن را حفظ کنند اما در دولت سلام ما به تغییر نظام اداری کشور هستیم. 

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد : مسائل و مشکلات جامعه با تغییر آدم‌ها حل نمی‌شود بلکه الگو باید تغییر کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برآیندها نشان می دهد که نظام هماهنگی مشکل داشته؛ دولت به جای اینکه در کارها دخالت کند باید عقب تر ایستاده اما هماهنگ کننده مناسب میان مدت و درازمدت باشد که این مهم با اعتماد جوانان و در میدان بودن مردم اتفاق می افتد.     

وی راهبرد تغییر را لازمه رشد جامعه در بخش های مختلف برشمرد و اظهارداشت: ما نیامده ایم که چندین پروژه بسازیم بلکه آمده ایم تا رویه اداره کشور را تغییر بدهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خدمات دولتهای گذشته یادآور شد: دولت های گذشته زحمات زیادی کشیده و پروژه های بسیاری ساخته اند، بسیاری از صنایع که می بینید که در استانی مانند البرز سرمایه گذاری شده بعد از انقلاب ایجاد شده و مربوط به قبل از انقلاب نیست.

وی اضافه کرد: درست است که برخی از زیر ساخت ها متعلق به قبل از انقلاب بوده اما می بینیم که هر چه جلوتر می رویم مشکلات ما پیچیده تر می شود از یک سو توسعه صنعتی می دهیم و از سوی دیگر آلودگی هوا را شاهد هستیم، خاک و آب از بین می روند که نشان می دهد نظام برنامه ریزی مشکل داشته است.

در دولت سلام ۴۸۵ شهرستان در سطح کشور به عنوان پایتخت انتخاب می شود یکی از مزیت های آن ها بر اساس ظرفیت های هر شهرستان شغل‌هایی را استخراج کرده که به عنوان مثال یک شهرستان نفتی، معدنی ،دامپروری، گردشگری بر اساس این مزیت ها سرمایه گذاری خواهد شد.

برای هرمزگان برنامه داریم

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گسترش صیادی و کشاورزی گرمسیری را از برنامه‌های دولت خود موسوم به «دولت سلام» در استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: یک دولت جوان و تازه نفس بباید فرصت‌های این استان در حوزه‌های دریانوردی، معدن، کشاورزی و صیادی راه ثروت تبدیل کند.

قاضی زاده هاشمی امروز در گفت و گو با شبکه استانی خلیج فارس هرمزگان و شبکه کیش افزود: ما به عنوان فرزندان شما در «دولت سلام» تلاش خواهند کرد تا ثبات و آرامش را استان هرمزگان ایجاد کنیم و  سلامتی و خوشی را در این استان به ارمغان آوریم. استان هرمزگان در طول تاریخ تمدن ایران از استان‌های تاثیرگذار و بندرعباس مهمترین بندر فعلی ایران گذرگاه تجارت ایران با جهان و مسیرهای ترازیتی کشورهای آسیای میانه با روسیه و قفقاز است.جزیره هرمز همچون نگینی سرخ در ورودی دهانه تنگه هرمز و خلیج فارس در طول تاریخ از جمله مکان‌هایی بوده که استعمارگران زیادی برای سیطره بر خلیج فارس آن را اشغال می‌کردند و دولت‌های ایران مجبور بودند این منطقه را ازلوث وجود بیگانگان پاک کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ابوموسی گفت: این شهرستان شیلات و ماهی‌گیری رواج دارد که باید در این مزینه سرمایه‌گذاری شود.این شهرستان سوق الجیشی که مجموعه‌ای از جزایر است ، ۹۷ کیلومتر خط مرزی دارد و بیش از ۴۰ درصد صادرات نفت جهان از کنار آن می‌گذرد که باید ترتیبی اتخاذ کرد تا منافع درآمد نفتی به این منطقه نیز برسد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: صید ماهی خاویاری و استفاده آن در این شهرستان زیاد است که متاسفانه چون برنامه ریزی درستی انجام نشده ، میزان آن کاهش یافته و می‌طلبد تا با سرمایه‌گذاری صادرات خاویار را در این شهرستان افزایش دهیم. زنان ابوموسی در تولید حصیر بافی، دوخت لباس محلی توانمند هستند که برای اشتغال آنان زنجیره تولید صنایع دستی را در این شهرستان ایجاد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: این شهرستان درتامین آب مشکلی ندارد اما آب کافی برای  کشاورزی وجود ندارد. جزایر مختلف این شهرستان دارای سواحل بکر هستند که باید با سرمایه‌گذاری مناسب، اقامتگاه‌های بوم گردی رستوران را در آن توسعه دهیم و از این مسیر صنعت گردشگری در آن رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: سه فرودگاه در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ وجود دارد اما خانه‌ی بهداشت و خدمات داروخانه‌ای آن ضعیف است و باید برای پدیده قاچاق در این شهرستان نیز برنامه ریزی کرد.در شهرستان بستک هرمزگان معادن گچ زیادی وجود دارد تولید پوشاک آن به دلیل سفارشاتی که از استان فارس می‌رسد، رشد پیدا کرده‌است. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حصیر بافی، کشت طالبی و خرما و گندم در شهرستان بستک زیاد است به طوری که یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر نخلستان در این شهرستان وجود دارد که سالانه هشت هزارتُن خرما تولید می‌شود.در ان شهرستان باید صنایع تبدیلی برای فراوری محصولات کشاورزی توسعه پیدا کند. این شهرستان دارای فرودگاهی غیر عملیاتی است که باید فعال شود و ایجاد سردخانه و کنترل سیل نیز ار جمله امور ضروری در شهرستان بستک است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با برشمردن برخی از ویژگی های بندرعباس گفت: بندر عباس زلزله خیز است که باید از منظر پدافند غیر عامل برای آن فکر اساسی کرد. پساب صنعتی به دریا و قاچاق در این بندر رایج است که باید با برنامه ریزی مدیریت شود. بیش از ۴۰ درصد جمعیت بندرعباس حاشیه‌نشین هستند که نسبت به جمعیت این شهر، بخش بسیار بالایی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه طرح «مسکن سلام» خانه دار کردن مردم بدون خانه هدفگذاری شده است که یکی از جوامع هدف حاشیه شهر بندرعباس است. آلودگی هوا و خاک در این شهرستان به دلیل صنایع مختلف پتروشیمی و صنعتی بالاست که باید ملاحظات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: بندرلنگه مهمترین قطب رشد پرورش میگو و ماهی در قفس در کشور است که باید برای ایجاد صنعت فراوری میگو و ماهی در آن کار جدی کرد.

قاضی زاده هاشمی به قدمت تاریخی بندر لنگه از زمان هخامنشیان اشاره و تصریح کرد: هوای  گرم و مرطوب این شهرستان باعث ایجاد جاذبه‌های زیادی شده است که در صنعت گردشگری ارزشمند محسوب می‌شود. شهرک صنعتی بندرلنگه رونق زیادی ندارد که دلیل آن ایجاد نشدن ارزش افزوده در بخش شیلات است که با اجرا شدن آن این شهرک نیز رونق می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان پارسیان گفت: این شهرستان نزدیک به عسلویه است که فرودگاه دارد و تولید حجم بالای هندوانه و آلوئه‌ورا از ویژگی های آن است. در این شهرستان نیز به دلیل مجتمع‌های پتروشیمی آلودگی هوا وجود دارد و جاده ها نیز از فرسودگی و تخریب رنج می‌برد که باید رسیدگی شود.کشت پنبه که در سال های گذشته در این شهرستان وجود داشته باید احیا شود و در حوزه صنعت نیز لنج سازی و صنایع دریایی آن باید رونقی دوباره پیدا کند. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهرستان جاسک از سه طرف به دریا می‌رسد و کسب و کار ۹۰ درصد از مردم صیادی است.پرورش شتر، کشت تنباکو و سیب زمینی نیز در این شهرستان رایج است که نشان از آن دارد که باید در مدیریت آب و ایجاد صنایع مربوطه در این شهرستان برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه سخنان خود گفت: حاجی‌آباد شهری تاریخی و مربوط به دوره ایلخانان است که خرمای پیارم آن برند جهانی است و مستعد سرمایه‌گذاری بیشتری است. اجرای ۲۹ طرح صنعتی و معدنی در این شهرستان به دلیل مشکلات مالی نیمه‌کاره رها شده‌ که بابید به اتمام برسند. این شهرستان چهار راه و مسیر اتصال با استان فارس و کرمان است که ویژگی ویژه‌ای برای آن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان خمیر در سبد و کارتن و حمل و نقل نیازمند سایر استان‌هاست و برای مثال پاکت‌های سیمان خود را وارد می‌کنند.در این شهرستان نیز حاشیه نشینی وجود دارد و سیل و مسیل‌ها نقل و انتقال جاده‌ای و محورهای مواصلاتی آن از مسائل مهمی است که بایدبه آن توجه کرد.

وی گفت: شهرستان قشم هم اکنون به عنوان صادر کننده سیمان به عمان شناخته می‌شود. باید به منطقه آزاد این شهرستان سرو سامان بدهیم. متاسفانه مساله حاشیه نشینی از مشکلبات این شهرستان است که باید برای آن برنامه داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: زیرساخت‌های گردشگری جزیره لارک باید توسعه یابد؛ پل خلیج فارس  جزیره قشم اگرچه آغاز شد اما به نتیجه نرسید و باید تکمییل شود.یکی از مهمترین معادن خاک سرخ جهان در قشم وجود دارد که ظرفیتی ویژه برای این شهرستان محسوب می شود.

مردمان لر با قدمت و غیرت در سطح کشور شناخته شده‌اند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی که از شبکه استانی لرستان گفت: مردمان لر با قدمت و غیرت در سطح کشور شناخته شده‌اند و مردمانی بودند که همیشه از سرزمین خودشان در مقابل دشمنان مقاومت کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: افتخار من این است که خیلی از دوستان و بزرگان مردمان دیار لر را می‌شناسم و لرها با طوایفی مختلف امروز در سراسر کشور دارای نخبگان و شخصیتهای شناخته شده در سراسر کشور هستند. این استان دارای رودخانه‌های پرآب است که منشاء آبهای فلات مرکزی و دشت خوزستان بوده و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه این استان و خوبی استفاده کرد.

وی افزود: شغل افراد این دیار کشاورزی و دامپروری اما متاسفانه از نرخ بیکاری بالا رنج می برند زیرا که در این استان سرمایه‌گذاری صنعتی خوبی انجام نشده است و بسیاری از رودخانه ها رها شده و هیچ گونه سدی تاثیرگذار ی در این استان ساخته نشده است. 

وی ادامه داد: استان لرستان در حوزه تاریخی و تمدنی نیز یکی از استان‌های مهم در سطح کشور است که قلعه فلک الافلاک در مرکز این استان در حوزه گردشگری می تواند زیرساختی برای جذب توریست در سطح کشور و جهان باشد، اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته و نبود مدیریت باعث شده که این استان مهاجر پذیر باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردمان شهرستان خرم‌آباد مردمانی با اصالت هستند که این شهر دارای مرکز تجاری، اقتصادی،  کریدور شمال به جنوب است و این امر می تواند یک ظرفیتی در راستای اقتصادی این شهرستان باشد. ژ

قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه در بحث آبخیزداری کارهای خوبی در این منطقه صورت نگرفته و سیلابی که در ۲ سال گذشته رخ داده مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان و شهرهای پایین دست ایجاد کرده است.کارخانه پارسیلون خرم آباد با ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر به علت بدهی امروز تعطیل شده که یکی از برنامه‌های دولت ما فعال کردن این کارخانه می باشد.

وی یادآور شد: شیلات سپیددشت در انتظار واگذاری به بخش خصوصی است که تلاش ما این است، این امر صورت گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بروجرد یکی از شهرستانهای ممتاز استان لرستان است که با نخبگانی همچون شهید بروجردی مسیح کردستان و حضرت آیت الله بروجردی مرجع شیعیان جهان اسلام نام آن در تمام جهان شناخته شده است‌. 

قاضی زاده هاشمی افزود: مسکن مهر بروجرد با ۶ هزار و ۵۰۰ واحد متاسفانه از عدم زیرساخت مانند درمانگاه، مسجد، مدارس و غیره رنج می برد که ما در مسکن سلام برنامه جامعی داریم و چهار و نیم میلیون کمبود مسکن در سطح کشور را جبران خواهیم کرد.اولویت ما ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری است.

وی بیان کرد: فولاد و ذوب آهن دورود ۲ تا کارخانه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی امروز متوقف شده است که تلاش ما این است، آنها را راه اندازی کنیم. در دشت اشترینان و بروجرد شاهد افت سه متری  آب در این دشت ها هستیم که علی رغم حجم بارندگی بالا در لرستان کارهای خوبی در بحث آبخیزداری انجام نشده و تلاش ما این است این کارها را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: در شهرستان ازنا دارای کارخانه ها و پروژه های خوبی است، همچون صنایع غذایی گهر، توسعه صنایع سیمان فولاد ازنا امروز همه این ها با مشکلاتی روبرو هستند که تلاش می کنیم مشکلات آنها را رفع کنیم و در پلدختر خیلی از پل های این شهرستان در سیلاب سال ۹۸ خسارت دیده و تاکنون تکمیل نشده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهرستان رومشکان دارای مسیر مواصلاتی کم عرض است که این باید برطرف شود و یکی از ظرفیت‌های این شهرستان ظرفیت شیلات آن می باشد که با راه اندازی مزرعه پرورش ماهی می توان جوانان را در بحث اشتغال جذب کرد.

البرز استانی با تنوع اقوام و زبانهاست

امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه استانی البرز افزود: البرز ایران کوچک مرکزی از تنوع اقوام و زبان ها است که از روی انصاف با وجود اینکه البرز یک استان جدید التاسیس است، اما یک استان بسیار سریع الرشد با امتیازی های بسیار زیاد و البته با مشکلاتی می باشد.

وی بیان کرد: این استان در دل  البرز مرکزی قرار گرفته به همین دلیل نام البرز  بر آن اطلاق شده که البته تصور همگان بر این است که استانی کوهستانی می باشد اما علاوه بر کوهستانی بودن کویر نیز دارد، به عبارت بهتر هم به لحاظ اقوام ایران کوچک و هم از نظر توع جغرافیایی و اقلیمی تمام آب و هوایی که در ایران پیدا می شود در این استان نیز دیده می شود.

 وی ادامه داد: البرز استان کوچکی است که با پنج هزار و ۲۳۴ کیلومتر مربع، سی و یکمین استان کشور از نظر وسعت  است اما به لحاظ جمعیتی تراکم جمعیتی بالایی دارد، ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر طبق آخرین سرشماری بوده که با توجه به اینکه مهاجرپذیراست و تعداد زیادی اتباع بیگانه در آن زندگی می کنند و رشد آن خیلی افزایش یافته که از این منظر رتبه یازدهم است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مزیت های فوق العاده این استان موضوع گردشگری است که علاوه بر تنوع ارتفاع اقلیمی و بهره مند بودن از کوه های بالای چهار هزار متر مانند ناز، کلون و بستک و از کویر نیز مانند کویر نجم آباد نیز برخوردار است.

قاضی زاده هاشمی افزود: پیست اسکی دیزین که تمام ملت ایران با اسم آن آشنا هستند و شوره زار نجم آباد که  کویر نوردی در این استان می تواند انجام شود  که از این منظر استان منحصر به فردی است.نمونه های بسیار زیبایی مانند سد امیرکبیر، جاده کرج- چالوس، تونل کندوان، باغ های سیب مهر شهر که به امید خدا اگر نابود نشوند و با همین زیبایی باقی بماند،

وی ادامه داد: کاخ مروارید شمس، روستای تاریخی آتشگاه، کاروانسرای شاه عباسی که در البرز واقع شده اند. همچنین برخی از امامزاده ها، نام آوران و شعرا، پیست اسکی خور، آتشکده تخت رستم و یا کاخ سلیمانیه که در دانشکده کشاورزی واقع است از دیگر جذابیت های البرز است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اشتغال این استان، گفت: یکی از صنعتی ترین استان های کشور و حجم زیادی از صنایع استراتژیک ما در البرز مستقر است که به همین دلیل مهاجرت بسیاری در آن اتفاق افتاده اما این به دلیل نبود بیکاری در آن نیست. 

قاضی زاده هاشمی افزود: با کمال تاسف پدیده بیکاری و مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در منطقه وجود دارد موج می زند و خود سبب شده تا مشکلات اجتماعی ایجاد شود، یعنی با این تصور که اشتغال مناسب در البرز وجود دارد مردم مهاجرت اما فرصت های شغلی موجود کمتر از میزان مهاجرت است.

وی ادامه داد: همین مساله سبب شده تا نرخ بیکاری با وجود اینکه سرمایه گذاری مناسبی در این استان انجام شده رو به رشد است و بدتر نیز می شود. این استان به دلیل برخورداری از شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان یکی از کانون های صنعتی در سطح ملی مطرح و بسیاری از صنایع مهم کشور در این منطقه قرار گرفته اند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حجم بسیاری از تولیدات صنعتی در البرز است خاطرنشان کرد: در اغلب نقاط کشور شاهد یک رکودی در توسعه فضاهای صنعتی  و در ایجاد موسسات صنعتی جدید به دلیل اوضاع اقتصادی روبرو هستیم اما در این شهرک صنعتی درخواست برای توسعه و کارخانجات جدید بالا بوده و نشان دهنده وضعیت به نسبت مطلوب زیر ساخت و تجهیزاتی است که در آنجا ایجاد شده که جالب توجه و جای تقدیر داشته که این نکته را ابراز که بایستی در این منطقه سرمایه گذاری های بیشتری اجرا شود.

وی ادامه داد: شاید مدرنترین فناوری های جهان به تبع نیروی متخصص کرج، البرز و هم به دلیل نزدیکی به تهران که از تهران می تواند این نیروی متخصص را جذب کند موجب شده تا زمینه به کار گیری فناوری های جدید در این استان اتفاق بیافتد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: همچنین یک منطقه اقتصادی فعال و فرودگاه بین المللی پیام در این استان قرار دارد و یک منطقه اقتصادی جدید التاسیس برای موارد دارویی در این منطقه داریم. از تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی مصوب تنها تعداد کمی از آنها اکنون  به صورت کامل فعال و خیلی از آنها به صورت نیمه فعال و ۲۱ درصد مجوزهای صادره در شهرک های صنعتی غیر فعال هستند که نشان دهنده این است که با وجود تمام تمهیدات باز نیز مشکلاتی وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: بدین معنی که افراد مجوزهایی دریافت کرده اند اما نتوانسته اند سرمایه گذاری مناسب را انجام بدهند. همچنین ۴۰ تا ۵۰ درصد زمین های واگذاری راکد و رها شده اند که نشان دهنده این مساله است که یا اهلیت مناسب در افرادی که مجوز دریافت کرده اند نبوده و یا اینکه موانعی برای توسعه سرمایه گذاری است که به شدت این موضوع بایستی پیگیری و مسایل حل و فصل شود تا زمین هایی که بلوکه و فریز شده اند آزاد و در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار بگیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قیمت زمین های صنعتی به دلیل نزدیکی به تهران گران است اظهار داشت: عمده کارگاه های صنعتی این استان نیز با شدت زیادی در شعاع مشخصی از محورهای ارتباطی قرار گرفته اند یعنی در عمل محورهای ارتباطی در اشغال این واحدهای صنعتی هستند. در خصوص مساله تراکم ضمن اینکه ظاهر آن ارزشمند است اما در درازمدت همان مردمانی که در آنجا زندگی می کنند از مواردی از جمله ترافیک، آلودگی هوا، از بین رفتن منابع آبی، فاضلاب اذیت خواهند شد.

قاضی زاده هاشمی افزود: این در حالی است که البرز، استانی ییلاقی بوده باغات زیبایی داشته، تنفس گاه تهران بوده و خود کرج یک شهر بسیار زیبا و ییلاقی بوده اما امروز تبدیل به یک کلانشهر عظیم شده که در پیرامون خود نیز سایرشهرها را متاثر و تراکم جمعیت پنج نفر در هکتار به نسبت سرزمین ما که تراکم جمعیتی بسیار کمتر از این است مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

به گفته وی یکی دیگر از مسایل جدی که در البرز با وجود منابع آبی فراوانی در ظاهر که دارد این است که کمبود آب و افت شدید سفره های زیر زمینی است که در مرحله بحرانی است و برخی از دشت ها مانند دشت کرج، اشتهارد، هشتگرد را در وضعیت بدی قرار داده است. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتی دشت هایی که در پایین دست نیز که در استان البرز قرار ندارند به این دلیل که حوزه آبخیز آن از منطقه این استان عبور می کند آنها را نیز دچار بحران کرده است. روزانه بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن زباله در این استان تولید که ۹۰درصد آن در سایت ها به جای اینکه بار دیگر باز فرآوری شوند، دفن می کنند این در حالی است که به زباله طلای کثیف می گویند و یک ثروت عظیم و از آن با توجه به کمبود برق در کشور می توانند از آن برق تولید کنند.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما گرفتار یک نوع دولت تمرکزگرا شدیم افزود: در این دولت تمرکز گرا تمام امور در تهران رقم خورده و این استان پایتخت همه چیز از سیاسی گرفته تا تجاری، ورزشی و دانشگاهی است، ما یک کشوری به عظمت ایران داریم و یک شهر و مابقی همگی پیرامون این شهر قرار گرفته اند. همین مساله سبب شده تا توسعه صنعتی ما دچار مشکل شود و مردم وطن، خاک آبا و اجادی شان را به دلیل این نوع اداره کشور بی ارزش شده و برای یافتن شغل دسته دوم و سوم مجبور هستند که به حاشیه تهران، پیرامون کرج، اسلامشهر و امثال این مناطق بیایند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ای در این رابطه طراحی که اگر یک سوم مردم منطقه ای از مدیر ناراضی باشند آن مدیر عزل خواهد شد گفت: اگر مدیری موفق نشد رضایت مردم را جلب کند عزل می شود، بدین معنی که اصلی ترین وظیفه مدیر ملی، منطقه ای، بخشی و عمومی کسب رضایت مردم است. همچنین ما عناوین مهم پایتخت را تقسیم بندی خواهیم کرد بدین معنی که اگر تهران پایتخت سیاسی است به عنوان مثال کرج تبدیل به پایتخت صنعتی ایران شود، بدین معنی که بر اساس مزیت های هر شهر مشخص می شود.

وی ادامه داد: البرز یکی از استان های بسیار خوب ما است برای اینکه بتواند این مهم را به زودی در دست بگیرد، چرا که ممکن است در برخی دیگر از استان ها شاید در همان سال های ابتدایی نتوانیم این اقدامات را برای آنها با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های فنی، نبود نیروی انسانی و یا اینکه درآمدهایشان کافی نیست انجام بدهیم و شاید یک مقدار دیرتر مجبور به اجرایی شدن در این استان ها باشیم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: البرز استانی آماده است که در سال های نخست در واقع در سال ۱۴۰۰ این ظرفیت را دارد که اختیارات هیات وزیران را به استاندار و فرمانداران این منطقه تفویض کرد تا مردم به نخستین مدیری که مراجعه می کنند اختیارات کافی برای اینکه پاسخ آنها را بتوانند بدهند داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه ضمن سلام به مردم شهرستان ساوجبلاغ گفت: مرکز این شهرستان شهر هشتگرد بوده که امکانات فوق العاده ای دارد و ما موضوع مسکن کشور را با تاسف باید گفت که به آن تحمیل و مشکلات عدیده ای را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

وی بیکاری و نرخ پائین اشتغال را مساله جدی در هشتگرد عنوان کرد و افزود: همچنین لازم است برای برخی از امکانات به خصوص در حوزه بهداشت و درمان که با توجه به سرعت رشدی که داشته در این بخش ضعیف است بایستی یک فکر جدی کرد، چرا که مساله بهداشت و درمان در هشتگرد و شهر جدید بسیار مساله بغرنجی است.

وی ادامه داد: مساله در واقع قطار سریع السیری است که قرار بوده جایگزین تمام سیستم حمل و نقل شود که نه تنها موضوع کرج را بلکه کل استان و منطقه را به عبارت بهتر سرعت  سامان بدهد. موضوع فضای سبز، بازفرآوری و بازچرخانی فاضلاب کرج، تامین حق آبه محیط زیست این شهرستان، تعدی که حریم شهرها به دلیل افزایش جمعیت در حال رخ دادن است، چرای بی رویه دام در مراتع، طرح های آبخیزداری و حفاظت از محدوده و حریم شهرها از وظایف جدی مدیران منطقه خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مساله فقط کرج نیست بلکه جمعیت ۲۰ میلیونی است که در این منطقه قرار گرفته اند یعنی استان های تهران و البرز و حواشی آن که کمتر از یک چهارم کشور در این منطقه با تراکم زیاد قرار گرفته که بایستی برای اینها در حوزه محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا را به صورت جدی انجام داد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این در حالی است که می توان به این مساله بسیار توجه و از آن استفاده کرد. در خصوص کرج حرف های بسیار زیادی می توان زد در خصوص بیکاری، فرسودگی بافت، اصلاح کاربری، ناپایداری منابع درآمدی و زیر ساخت های نامناسب است که به عنوان مثال در اطراف کرج شاهد بافت قدیمی و بوی بد زباله هستیم که تمام این مسایل باید به نوبه خود پرداخته شود.

وی ادامه داد: شهرستان نظرآباد مانند کرج و سایر شهرستان های کشور مشکل جدی آب آشامیدنی دارد این در حالی است که سد طالقان نزدیک نظرآباد می باشد اما از این منبع کمتر برخوردار است، این در حالی است که مردمی که در اطراف منابع آبی هستند باید در برخورداری از این منابع اولین باشند. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جاده نظرآباد- اشتهارد و حمل و نقل و بهداشت و درمان نیز در این شهرستان را نیز به سرعت باید ساماندهی کنیم. در اشتهارد مشکل آب نداریم اما آب این شهرستان شور است که باید بتوانیم با بازفرآوری مشکل آب این منطقه را برطرف کنیم، همچنین توسعه زیر ساخت ها را در آن را که شروع شده ادامه بدهیم و مشکل فاضلاب شهری مسکن مهر اشتهارد  که بسیار جدی است و بر پیرامون آن اثر گذاشته را باید برای برطرف کردن آنها و پرداختن به جاذبه های توریستی نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

قاضی زاده هاشمی به شهرستان چهارباغ اشاره و ادامه داد: چهارباغ از شهرستان های محروم استان است که آسیب های اجتماعی، سگ های ولگرد، امنیت اجتماعی محلات، اعتیاد دارد و خجالت آور است که شهری در نزدیکی پایتخت داریم که در خصوص موضوعات ابتدایی صحبت که نشان دهنده ضریب پائین امنیت در آن است که لازمه اش این می باشد که نیروی انتظامی و امکانات خدماتی، بهداشتی و درمانی در این منطقه تقویت شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر ، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی قرار گرفته اند سرمایه گذاری بدین معنی برنامه ریزی استان ها سطح کشور زیر ساخت ها آلودگی هوا شناخته شده نشان دهنده خلیج فارس دولت سلام مزیت ها شده اند برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!

جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!

دیگر خبرها

  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است