Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:22:08 GMT

افزایش اشتغال اولویت نخست در کهگیلویه و بویراحمد است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۷۵۹۶

افزایش اشتغال اولویت نخست در کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرنگار مهر، رضایی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فرآوری محصولات در این استان فراهم شود، گفت: ۳۰ درصد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد دربخش کشاورزی است اما کشاورزی آن سنتی و فاقد صنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید زیرساختها در این استان فراهم شده و تقویت شود.

وی اظهار داشت: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این استان در تولید مرغ و آبزیان حرف برای گفتن دارد، اظهار داشت:

رضایی افزود: با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخشهای مختلف افزود: نخستین برنامه دولت بنده در کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به کشاورزی این استان است.

وی تصریح کرد: تقویت زیرساختهای گردشگری، حمایت از پرورش و فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی پاتاوه-دهدشت از دیگر نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد است و دولتِ اقدام و تحول، برای بهبود این زیرساختها برنامه ریزی مدونی دارد.

رضایی بیان داشت: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد و نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است.

وی افزود: دولت ما متناسب با هر استان برنامه‌ای برای پیشرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده و این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شود و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: برخی برنامه‌ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی برای تمامی استان‌ها است گفت: بعضی از فعالیت‌های خاص متناسب با هر استان تهیه می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استان‌ها است اما کافی نیست به همین دلیل در دولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌شود و مناطق و قطب‌های اقتصادی به وجود می‌آوریم.

رضایی همچنین با بیان اینکه راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارائه برنامه به بانک‌ها برای صاحب خانه شدن مردم با ۱۰ درصد آورده از اولویت‌های دولت اقدام و تحول است، تصریح کرد: این برنامه‌ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران نیز جواب خواهد داد.

وی افزود: هر استان به اندازه یک کشور می‌تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استان‌ها و اقوام را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم و ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.

رضایی با بیان اینکه باید آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم، گفت: شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال، نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی افزود: باید چپ و راست، این قوم و آن قوم، بازی‌ها و بی عدالتی‌هایی از این دست کنار برود و دولت ما این تجربه را دارد که جوانها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می‌خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.

کد خبر 5231869

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن رضایی کهگیلویه و بویراحمد انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا گرگان بوشهر اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری اراک کهگیلویه و بویراحمد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر

 جاوید بخت افزود: تاکنون در سطح استان حدود ۲/۶ میلیون متر مکعب انواع طرح‌های آبخیزداری در استان اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیون، بند‌های خاکی و سازه‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش خاک و افزایش آب قنوات و چاه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد