Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@17:38:52 GMT

فتوحی: باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۷۷۰۴

فتوحی: باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد

به گزارش صدای ایران، نشست اصناف و صنوف کشاورزی ستاد کمیته کشاورزی ستاد سحر حامیان آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد.   در این نشست، دکتر آقارضا فتوحی رییس کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله سید ابراهیم رییسی بر خصوصی سازی کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ما باید کشاورزی را بدست مردم بسپاریم و محصولات با خرید تضمینی نه قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: باید از واردات بی رویه محصولاتی که در کشور کشت و برداشت می شود جلوگیری کرد.

فتوحی خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ترنوال مالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال اقدام به واردات کالای اساسی مقل برنج، گندم، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و ... می کند.   وی افزود: اگر  در مسیر توسعه پایدار قدم برداریم می توانیم این هزینه را در حمایت از کشاورزی داخلی به وسیله ترویج، مکانیزاسیون کردن و آموزش علمی به کشاورزان از طریق فارغ التحصیلان رشته کشاورزی که فاقد شغل هستند هدایت کنیم.   حمیدرضا رستمی عضو کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله سیدابراهیم رییسی نیز در ادامه این نشست گفت: متاسفانه ما در کشورمان محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند همچون سبزی جات و صیفی‌جات را به کشورهای همسایه شمالی به صورت عمده خام فروشی می کنیم و آنها همین محصولات را بسته بندی شده به کشورهای اروپایی با چندین برابر قیمت خریداری شده از ما به فروش می رسانند که این پدیده همان صادرات غیر مستقیم آب به مبلغ ریالی بسیار نا چیز بشمار می رود و این درحالی است که ما از همان کشورها با هزینه‌های گزاف متقاضی آب هستیم.   پ/ق

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ستاد کمیته کشاورزی ستاد سحر رئیسی کشاورزی ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، گشت مشترک شناسایی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی تفرجگاه غربالبیز با حضور مصدق سرپرست فرمانداری، محسنی الحسینی سرپرست، زارعزاده معاون مدیریت جهاد کشاورزی و خلیلی بخشدار مرکزی شهرستان انجام شد.


 محسنی الحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت است و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضائی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آنها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.


 وی افزود: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود، لزوم مشارکت و نظارت همگانی برکسی پوشیده نیست؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • آیت‌الله رییسی به کراچی رفت
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز