Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@21:57:39 GMT

بایدن و جانسون درباره برجام رایزنی کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۷۸۴۵

بایدن و جانسون درباره برجام رایزنی کردند

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری عصر پنجشنبه با اعلام این خبر اشاره‌ای به جزئیات گفت‌وگوهای دوطرف در این زمینه نکرد. جو بایدن دیروز برای شرکت در اجلاس گروه هفت که از فردا(جمعه) در دهکده کورن‌وال آغاز می‌شود وارد انگلیس شده است.

جانسون و بایدن درحالی پیرامون برجام رایزنی کردند که دولت پیشین آمریکا دو سال پیش به طور یکجانبه به مشارکت در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.

بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

بایدن رییس جمهوری آمریکا بدون توجه به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان کشوری مسئولیت پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

در همین حال دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

به گفته سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون و بایدن همچنین پیرامون اهمیت روابط دو کشور در راستای تقویت همکاری‌ها و ترویج ارزش‌های دو طرف در سراسر جهان تاکید کردند. در حوزه مسائل سیاست خارجی آن‌ها پیرامون روسیه، چین و آخرین وضعیت خروج نیروهای ناتو از افغانستان تبادل نظر کردند.  

رهبران دو کشور تاکید کردند که با وجود چالش‌های مشترک مانند تغییرات اقلیمی و احیای اقتصاد جهان از همه‌گیری ویروس کرونا شراکت انگلیس و آمریکا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا همچنین در جریان نشست امروز منشور آتلانتیک مربوط به پیوند اتحاد میان دو سوی اقیانوس اطلس متعلق به سال ۱۹۴۱ را تمدید کردند. به گفته سخنگوی جانسون، این سند گواهی بر عمق همکاری‌های میان دو کشور است.

311311

کد خبر 1524014

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی

سناتور ران جانسون، از کنگره آمریکا به دلیل تصویب لوایح کمک‌های خارجی انتقاد کرد و گفت: کنگره پولی را اختصاص داده است که نداریم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور جمهوری خواه ران جانسون از ایالت ویسکانسین، مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل تصویب لوایح کمک های خارجی مورد انتقاد قرار داد و گفت: کنگره پولی را برای این لوایح اختصاص داده که ما نداریم.

وی در جریان یک مصاحبه افزود: آمریکا به جای ارسال کمک های خارجی به کشورهای دیگر باید بر تضمین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

جانسون تاکید کرد ما برای تامین این بودجه باید بیشتر قرض کنیم و آینده فرزندان خود را بیش از 100 میلیارد به تاراج ببریم. ما نزدیک به 900 میلیارد دلار را صرف امور دفاعی کردیم اما هر بار به نظر می رسد با برخی از انواع اقدامات دفاعی، ما باید کارهای مکمل انجام دهیم.

وی تصریح کرد من فکر می کنم این نکته که اغلب ما باید به آن توجه کنیم این است که بیشتر آمریکایی ها معتقدند ما باید امنیت مرزهای خود را پیش از صرف بیش از 100 میلیارد دلار تامین کرده و نباید آینده فرزندان خود را برای کمک به تامین امنیت مرزهای کشورهای دیگر زیر پا بگذاریم.

جانسون در حالی این اظهارات را بیان کرد که مجلس نمایندگان امروز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

این کمک‌ها به معنی تامین مهمات توپخانه و موشک‌های دفاع هوایی خواهد بود. دولت کی‌یف، که به شدت به این کمک‌ها نیاز دارد، بارها از کنگره آمریکا خواسته آن را تصویب کند چرا که این کمک‌ها را مسئله مرگ و زندگی برای اوکراین اعلام کرده است.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند. علاوه بر این، 8 میلیارد دلار برای کشورهای دوست و متحد آمریکا در حوزه هند-اقیانوس آرام شامل تایوان، و مبلغی نیز برای کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان غزه و دیگر مناطق درگیر جنگ اختصاص داده شد. همچنین قوانینی مربوط به امنیت ملی آمریکا از جمله ممنوعیت احتمالی شبکه اجتماعی تیک تاک، تصویب شد.

جانسون با اشاره به اینکه با مردم اوکراین در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه و  اسرائیل در دفاع از حق خود همدردی می کند، درباره ناتوانی دولت برای بحث در مورد این کمک ها در سنا ابراز نگرانی کرد.

این سناتور نتیجه گرفت که هر زمان که این لایحه به مجلس سنا برسد، از این لایحه حمایت نخواهد کرد.

ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکاتصویب کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل