Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@15:15:04 GMT

اتوبوس‌های فرسوده و کلافگی مردم بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۳۳۳

اتوبوس‌های فرسوده و کلافگی مردم بوشهر

روح‌الله دهقانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه بیشترین ضعف و مشکل بندر بوشهر در زمینه شهری، مشکلات حمل‌ونقل است، اظهار داشت: تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مستعمل، بیشترین هزینه را برای شهرداری و شهروندان دارد، به‌خصوص برای افرادی که ساکن جنوب شهر هستند؛ این یکی از مشکلات اساسی شهر است که هزینه بالا برای تردد شهروندان را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل شهری با اشاره به ظرفیت بهره‌گیری از سازمان همیاری و شهرداری‌های کشور گفت: بهره‌گیری از بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی، با واردکردن ده‌ها دستگاه اتوبوس مدرن به ناوگان حمل‌ونقل شهری، مشکلات رفت‌وآمد شهروندان را برطرف خواهد کرد و هم بستری مناسب برای اشتغال را رقم خواهد زد.

وی در خصوص طرح شفافیت در شورای شهر گفت: در راستای شفاف‌سازی، میزان بودجه و هزینه‌های انجام شده در سال مالی به طور شفاف و صریح باید به مردم اعلام شود و همچنین واگذاری پروژه‌های عمرانی از طریق مناقصات به پیمانکاران داری صلاحیت و واجد شرایط باید در اولویت باشد که مانند امروز شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام و روی زمین‌مانده مانند پروژه تقاطع غیر همسطح شهید مطهری و فساد در چرخ‌وفلک که حق فرزندان این کهن بوم است را شاهد نباشیم.

دهقانی تصریح کرد: بندر بوشهر به دلیل اقلیم و جغرافیایی که داراست، با شهرهای سردسیر قابل‌مقایسه نیست و با کلان‌شهرهایی مانند اصفهان و شیراز قابل قیاس نخواهد بود و به همین جهت باید قبل از ایجاد طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها، مطالعات تحقیقاتی طرح را با موفقیت انجام دهیم و هیچ طرح و پروژه‌ای را بدون مطالعات و ارزیابی دقیق واگذار نکنیم؛ ما مثل دیگر بنادر کشورهای همسایه خلیج‌فارس می‌توانیم به زیباترین بنادر جهان تبدیل شویم.

کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه جامعه بدون نشاط، خستگی و یاس را در پی دارد، خاطرنشان کرد: ایجاد پروژه‌های تفریحی و توریستی با حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار جهت راه‌اندازی مراکز توریستی و تفریحی و فرهنگی در کنار ساحل دریا که هم بستری مناسب جهت ایجاد اشتغال در جوانان و هم نشاط را به ارمغان می‌آورد، باید از جمله برنامه کاندیداهای شورا باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر شهرداری اتوبوس اشتغال اتوبوس فرسوده ناوگان مسافربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی و بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کرج در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی درون شهری است که در شهر کرج آغاز شد.

وی افزود: معتقدیم که این اتوبوس‌ها ساخت داخل هستند، البته بخشی از نیازهای آنها فعلاً از خارج از کشور تأمین می‌شود و ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات ساخت کشور است که درصدد افزایش این میزان هستیم. اما اساس این دستگاه‌ها در داخل است و ما آنها را به عنوان محصولات داخلی می‌شناسیم.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت توسعه این نقطه تحولی بیان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اختصاص یارانه‌ای بدین منظور به شهرداری کرج کمک کرد تا بتواند این کار ارزشمند را انجام دهد که در مرحله اول ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی، هر یک با ظرفیت ۴۰ نفر نشسته وارد کرج شد.

وحیدی با اشاره به اینکه پیش بینی‌های لازم برای این پروژه از جمله جایگاه شارژ نیز انجام شده است، عنوان کرد: استفاده از تاکسی‌های برقی در کرج نیز در دستورکار قرار دارد که در صورت اخذ تاییدیه از شورای عالی ترافیک، این تاکسی‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر می‌شوند.

وی با اشاره به پروژه کنارگذر شمالی کرج ضمن قدردانی از افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه از ۳۰ به بیش از ۷۰ درصد مطرح کرد: این پروژه کاملاً بومی و به لحاظ سازه‌ای بسیار ارزشمند است زیرا باید به گونه‌ای ساخته شود که تحمل وزن ۲۰۰ هزار تن را داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه این پروژه مقداری نیازمند منابع است که در صورت تأمین احتمال دارد تا پایان سال جاری تکمیل شود، خاطرنشان کرد: این پروژه نقش بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت و با بهره برداری از آن مسیر ۴۵ دقیقه‌ای از ابتدا تا انتهای کرج، به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 6079911

دیگر خبرها

  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • وزیر کشور:  برقی سازی اتوبوس ها تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • مردم اولویت آسفالت ریزی شهر را مشخص کردند | رضایت رانندگان اتوبوس از آسفالت معابر شهری
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • شاخص‌های کیفی پروژه‌های اجرایی در رودهن ارزیابی می‌شود