Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، مقامات آمریکایی مدعی شدند روسیه در حال آماده سازی ماهواره‌ پیشرفته‌ای برای تحویل به ایران است تا بتواند اهداف نظامی در منطقه را از این طریق ردیابی کند.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: این ماهواره‌ مجهز به دوربین‌های پیشرفته با وضوح تصویری بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره‌ها قرار است نظارتی مستمر بر پالایشگاه‌های خلیج فارس و نیز پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها در منطقه داشته باشد.

گفته می‌شود این ماهواره‌ها پیشتر برای اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در گزارش این روزنامه آمریکا ادعا شده است: این ماهواره‌ مجهز به تجهیزات پیشرفته روسی هستند و دوربین‌های به کار رفته در آن از وضوح قابل قبولی برخوردار است.

پس از آنکه سال گذشته ایران توانست با موفقیت نخستین ماهواره خود را به فضا پرتاب کند، مقامات وقت واشنگتن از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد این اقدام تهران تهدیدی علیه منافع واشنگتن در منطقه و مغایر با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهواره روسیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس)

مقام‌های روسیه از سقوط یک فروند بمب‌افکن استراتژیک نیروی هوایی این کشور در جنوب روسیه خبر دادند.   به گزارش ایسنا، رسانه‌های روسیه گزارش دادند یک فروند بمب‌افکن راهبردی از نوع توپولف ۲۲ام۳ سوپرسونیک نیروی هوا-فضای ارتش روسیه کمی بعد از اجرای ماموریت در اوکراین، در حالی که دو بمب‌افکن دیگر از همین مدل آن را همراهی می‌کردند در منطقه استاوروپل در جنوب روسیه سقوط کرده است.   «ولادیمیر ولادیمیروف»، فرماندار استاوروپل گفت این بمب‌افکن متعلق به دوران شوروی سابق در منطقه «چروونو گواردیسکی» در استاوروپل سقوط کرده و خلبان‌هایش پیش از سقوط توانسته‌اند از هواپیما خارج شوند.     به نوشته پایگاه «دیفنس بلاگ» تیم‌های جستجو و نجات این خلبان‌ها را به جز یک نفر که مفقود است یافته و به تاسیسات پزشکی منتقل کردند.   وزارت دفاع روسیه تایید کرد بمب‌افکن دوربرد توپولف ۲۲ام۳ ارتش این کشور بعد از تکمیل ماموریت و حین بازگشت به پایگاه سقوط کرده است. طبق اعلام این وزارتخانه هیچ مهماتی در این بمب‌افکن وجود نداشت و گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که نقص فنی عامل سقوط این بمب‌افکن بوده است.   ویدیویی از سقوط این بمب‌افکن در زمینی نزدیک به یک منطقه مسکونی در حالی که آتش گرفته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.   بمب افکن توپولف ۲۲ام۳ که در ائتلاف ناتو با عنوان بمب افکن «بک فایر» شناخته می‌شود یک بمب‌افکن سوپرسونیک تولید شده در دهه ۱۹۶۰ است. ارتش روسیه از این بمب‌افکن برای اجرای حملات هوایی در میادین مختلف از جمله میدان جنگ اوکراین استفاده می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس)
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته‌تر در حمله به اسرائیل
  • سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!
  • مورد عجیب پنجشنبه‌ها