Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@08:48:33 GMT

بایدن: با جانسون نشست سازنده‌ای داشتم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۶۲۵

بایدن: با جانسون نشست سازنده‌ای داشتم

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بر تقویت مناسبات میان واشنگتن و لندن تاکید کرد.

بر این اساس، بایدن که به انگلیس سفر کرده است در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت: «ما امروز اولین روز کامل و بسیار خوب را در انگلیس داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون و من نشستی بسیار سازنده داشتیم. ما درباره طیف وسیعی از مسائل صحبت کردیم که آمریکا و انگلیس در قالب آن همکاری بسیار نزدیکی با هم دارند. ما بر روابط ویژه‌ای تاکید کردیم که تازگی ندارد و بین مردمان دو کشور وجود دارد. ما بر تعهد خود برای دفاع از ارزش‌های پایدار دموکراتیکی تاکید کردیم که دو ملت در آن اشتراک نظر دارند. پایه‌های قوی برای شراکت ما وجود دارد.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: هشتاد سال پیش، وینسون چرچیل، و فرانکلین روزولت، نخست وزیر وقت انگلیس رئیس جمهور وقت آمریکا، توافقنامه‌ای را امضاء کردند که با عنوان منشور آتلانتیک معروف است و درواقع، بیان کننده اصول اولیه و قولی است مبنی بر اینکه آمریکا و انگلیس با هم به مواجهه با چالش‌های عصر خواهند پرداخت. امروز ما تعهد مذکور را با احیای منشور آتلانتیک تقویت می‌کنیم و آن را به گونه‌ای به روز می‌کنیم که بتوانیم بار دیگر بر این تعهد تاکید کنیم که به صورت مستقیم با چالش‌های عصر کنونی از جمله امنیت سایبری، فناوری‌های در حال ظهور، سلامت جهانی و تغییرات اقلیمی مواجه خواهیم شد.»

نخست وزیر انگلیس نیز در دیدار با بایدن گفت: «همه در این جا کاملا هیجان زده بودند تا بایدن را در جنوب غرب انگلیس ببیند».

سفر بایدن به انگلیس در چارچوب شرکت در چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان در دهکده ساحلی «کورن‌وال» انگلیس صورت می‌گیرد. رسانه‌های می‌گویند موضوعاتی همچون نجات زمین در برابر تغییرات آب‌وهوایی و مقابله با همه‌گیری «ویروس کرونا» بزرگترین چالش‌های شرکت‌کنندگان در این نشست خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن بوریس جانسون گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل

کاخ سفید اعلام کرد که ساعاتی قبل از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله پهپادی سپاه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سفرش به دلور را لغو و به واشنگتن بازگشت تا با تیم امنیت ملی خود درباره رویداد‌های خاورمیانه مشورت کند.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی از آغاز حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد. به گفته واتسون بایدن برای اطلاع از آخرین وضعیت این حمله در کاخ سفید حضور یافته و تیم مشاورانش در ارتباط دائمی با مقامات اسرائیلی قرار دارند.

بایدن به صراحت حمایت کشورش از امنیت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: حمایت ما از (رژیم) اسرائیل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اگر آمریکا میخواهد برای حمایت از اسرائیل به میدان بیاید ما اینجا بیکار نمیشینیم، کوچیک‌ترین تعرضی از سوی آمریکا به خاک ایران ما را مجبور به حمایت از ایران میکند.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: حمله ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس هم اعلام کرد: ایران بار دیگر ثابت کرد که به دنبال ایجاد هرج و مرج در منطقه است.

 

tags # آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، ایران ، اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • رییس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل
  • جانسون: شکست اوکراین برای غرب فاجعه‌ای «وحشتناکتر از ویتنام» خواهد بود