Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، مرتضی محمد زاده در گفتگویی اعلام کرد: این رقابت ۲۸ خرداد در یک هزار و ۹۷۰ شهر و روستای استان برگزار می شود.

وی با اشاره به تبلیغات این دوره از  انتخابات شوراهای اسلامی از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت قانونی، تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ابعاد بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و روستاها نباید از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر تجاوز کند و نامزدها می توانند فقط در جلوی ستادها از بنرهایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند.

محمدزاده اعلام کرد: قانونی بودن فعالیت ستادها منوط به کسب اجازه از فرمانداری ها است و هر نامزد می تواند یک ستاد به تفکیک خواهران و برادران داشته باشد و تجمعات هم باید با ۳۰ درصد اشغال و در محیط باز صورت بگیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تجمعات انتخاباتی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی ازدحام به وجود نیاید و زمان برگزاری مراسم بیشتر از دو ساعت نباشد.

وی اظهار داشت: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صداوسیما، تریبون نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.

محمدزاده ادامه داد: دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در هر شهر و یا مناطق شهرداری (در شهرهای بزرگ)  توسط داوطلبان با هر عنوان اعم از مردمی، توسط داوطلبان و طرفداران آنها مجاز نیست.

وی گفت: برگزاری راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در میادین عمومی و پارک‌ها بدون کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری و همچنین مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، بیست و هشتم خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آذربایجان شرقی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آذربایجان شرقی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است

نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است.

براساس نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه هاوراد-هریس انجام شده، ترامپ در یک رقابت فرضی رو در رو با جو بایدن، تنها حدود 2 درصد برتری دارد و رقابت بین این دو رقیب شانه به شانه پیش می رود در حالی که حدود 9 درصد رای دهندگان هنوز نسبت به نامزد مورد نظر خود تصمیم نگرفته اند.

براساس این نظرسنجی، با ملزم کردن رای دهندگانی که هنوز نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند، ترامپ با 51 درصد نسبت به بایدن با 49 درصد در یک رقابت فرضی پیشتاز است که این رقم 6 درصد کمتر از نظرسنجی ماه فوریه است.

مارک پن مسئول هماهنگ کننده این نظرسنجی اظهار کرد: پس از سخنرانی سالانه جو بایدن در کنگره موسوم به سخنرانی وضعیت کشور، ترامپ همچنان نسبت به بایدن پیشتاز است. حدود 20 درصد رای دهنده مستقل نیز هنوز درباره نامزد مورد نظر خود تصمیم نگرفته اند و این یعنی آرای آنها نوسانی است و ممکن است فرد پیروز در انتخابات را مشخص کند.

همچنین ترامپ در یک رقابت سه جانبه فرضی با رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات و جو بایدن، نسبت به رئیس جمهور فعلی برتری دارد. در حالی که ترامپ در نظرسنجی ماه گذشته در این رقابت فرضی 7 درصد برتری داشت، در این نظرسنجی تنها 3 درصد پیشتاز بود، در حالی که کندی از حمایت 15 درصدی برخوردار شد و حدود 7 درصد دیگر نیز همچنان نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند.

علاوه بر این، در این نظرسنجی مشخص شد که بسیاری از مردم آمریکا از ایده رقابت نهایی دوباره بایدن و ترامپ وحشت دارند و انتظار دارند این رقابتی تنگاتنگ باشد.

این در حالی است که اوایل ماه جاری جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. این در حالی است که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از سوی دادگاهی در کشورش به پرداخت جریمه‌ای نیم میلیارد دلاری محکوم شده در حال حاضر با مشکل جمع‌آوری این مبلغ روبرو است و اموالش در خطر مصادره قرار دارد.

ترامپ که متهم به دستکاری حساب‌های شرکتش برای دریافت شرایط مالی بهتر از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است به پرداخت 345.8 میلیون دلار محکوم شده است؛ مبلغی که با احتساب سود و جریمه‌های مالی پسرانش به 464 میلیون دلار افزایش می‌یابد.

اما وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که موکلشان قادر به پرداخت این مبلغ تا پایان ماه مارس، مهلت تعیین شده از سوی دادگاه نیست و همچنین وی نمی‌تواند ضمانت مالی لازم را مبنی بر توانایی پرداخت این جریمه به دادگاه ارائه دهد.

از سویی هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به ارائه تضمین 100 درصدی برای چنین مبلغ هنگفتی نشده است. همچنین مشاوران رئیس جمهوری سابق بیش از 30 بار با رد درخواست خود در این زمینه مواجه شده‌اند.

دونالد ترامپ که از این وضعیت دشوار به تنگ آمده با استفاده از عباراتی چون «غیرقانونی، غیر آمریکایی، بی سابقه و عملاً غیرممکن» خشم و نارضایتی خود را از این حکم اعلام می‌کند.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز تهدید کرد که در صورت شکست در انتخابات، خون به‌پا خواهد کرد.

اما جو بایدن در یک میهمانی سنتی شام در واشنگتن در مقابل حدود 650 میهمان، در اظهاراتی ترامپ را نامزدی بسیار سالخورده دانست که از نظر ذهنی کفایت ندارد.

این در حالی است که جو بایدن 81 ساله اخیراً حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات ها به منظور شرکت در رقابت های انتخاباتی 2024 را بدست آورده و باید در انتخابات ماه نوامبر با دونالد ترامپ 77 ساله رقابت کند. همچنین نگرانی های بسیار زیادی در مورد سن بالای جو بایدن برای تصدی دوباره سمت ریاست جمهوری وجود دارد.

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • میزان ورود مسافر و گردشگر به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی