Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به تحریم های آمریکا علیه یمن واکنش نشان داد و به عوام فریبی آمریکا اشاره کرد.

وی با انتشار توییتی نوشت: آمریکا گزینه جنگ را در یمن در اولویت قرار داده است و در عین حال تظاهر به صلح می کند.

وی افزود: ایجاد تحریم های جدید با ادعای برقراری صلح در یمن مانع برقراری هرگونه صلح در یمن می شود و ثمر و فایده ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: هدف قرار دادن بخش خصوصی پس از هدف قرار دادن بانک مرکزی و کارخانه ها و گرسنگی ملت یمن از طریق محاصره و متوقف کردن پرداخت حقوق آنها، جنایتی جدید و هدفمند برای نابودی اقتصادی کشور است.

گفتنی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به این نهاد شبکه‌ای را که ادعا می‌شود به تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انصارالله یمن کمک می‌کردند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این شبکه ده‌ها میلیون دلار از محل فروش کالاهایی همچون نفت ایران درآمد دارد که بخش اعظم آن از طریق شبکه‌ای پیچیده از واسطه‌ها و صرافی‌ها در چندین کشور به دست حوثی ها (انصارالله) در یمن می‌رسد».

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی یمن تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟

چین مشتری اصلی نفت ایران است و با احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، سوالات زیادی درباره آینده این تجارت به وجود آمده است. نظرات متفاوتی درباره تاثیر این تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش آسیا، سیجیا سان، دستیار مدیر تحقیقات و تحلیل پایین دستی «اس اند پی گلوبال» اظهار کرده است: «تاکنون، جریان صادرات نفت ایران به چین طبق روال معمول ادامه دارد، اما وضعیت این صادرات در آینده، به نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا بستگی خواهد داشت.»

از سوی دیگر، برخی منابع پالایشگاهی و بازرگانی گفته‌اند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا، بعید است آهسته شود. فعالان بازار، این سوال را مطرح کرده اند که تحریم‌های شدیدتر آمریکا، چگونه می‌تواند عرضه نفت را تهدید کند و به طور بالقوه جریان صادرات را مختل کند. یک منبع مرتبط با یک پالایشگاه خصوصی در شاندونگ گفت: «تعجب نمی‌کنم که آمریکا، تحریم‌های بیشتری را برای صادرات نفت خام ایران پس از عملیات اخیر تهران اعمال کند و فکر نمی‌کنم که اقدام آمریکا، کل رویه را تغییر دهد.»

محموله‌های نفت ایران، خوراک اصلی پالایشگاه‌های مستقل چین بوده‌اند. طبق برآورد «اس اند پی گلوبال»، این محموله‌ها معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه وارداتی توسط پالایشگاه‌های مستقل را تشکیل می‌دهند. «اس اند پی گلوبال» اطلاعات را از منابع تجاری و منابع پالایشگاهی مستقل، شرکت تحلیل داده کپلر، کارگزاران کشتیرانی و منابع بندری جمع آوری کرده و این اطلاعات را با منابعی که آگاهی مستقیم از موضوع دارند، چک می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام محموله‌های نفت ایران، به جای دلار، به یوان چین تسویه می‌شوند.

یک منبع پالایشگاهی گفت: «تحریم‌های بیشتر مطمئنا واردات محموله‌های ایرانی را دشوارتر می‌کند و ممکن است شرکت‌های بیشتری درگیر در این معاملات، تحریم شوند، اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش قیمت بشکه‌ها و تشویق به خرید شود.»

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین