Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، قاسم برید لقمانی عصر دیروز در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان‌هایی برای جوامع علمی به همراه داشته است، اظهار کرد: مواجهه با این بحران، باب جدیدی را در آموزش و پژوهش، برگزاری همایش‌ها و گذراندن دروس و آموزش غیرحضوری باز کرده که باید به فال نیک گرفت و از ویژگی‌های این فضای مجازی بهره کافی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مشکلات گریبان‌گیر حال حاضر جامع علمی کشور را بد اخلاقی‌های علمی در تدوین و تهیه مقالات، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانست که حرمت علم و دانش و دانشگاهیان و آموزش عالی کشور را خدشه‌دار کرده است.

رئیس دانشگاه یزد گفت: نمونه این بداخلاقی‌ها در همایش‌های علمی و ارایه مقالات دیده می‌شود که قطعا داوران به این امر اهتمام ویژه داشته و با این موضوع به خاطر آینده آموزش عالی کشور برخورد کرده و خواهند کرد.

برید لقمانی در ادامه از تهیه و تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که در کتابخانه‌ها و بایگانی‌ها خاک می‌خورند به عنوان دیگر مشکلات جامعه دانشگاهی یاد و تصریح کرد: وزارت علوم اهتمام ویژه‌ای به نگارش پایان نامه‌ها و رساله‌های تقاضا محور در دانشگاه‌ها دارد که امید است در آینده‌ای نزدیک درصد قابل قبولی از آنها در جهت رفع معضلات موجود در صنعت کشور باشد.

در ادامه این مراسم سید منصور بیدکی دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران به تشریح فعالیت‌های دبیرخانه این کنفرانس پرداخت و گفت: از آنجایی که قرار بود دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران به میزبانی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد در اردیبهشت‌ماه سال گذشته برگزار شود به علت شیوع ویروس کرونا در کشور با تاخیری یکساله در برگزاری آن مواجه شدیم.

وی با اشاره به این‌که تعداد ۳۳۶ مقاله از بیش از ۵۰ مرکز آموزشی، پژوهشی وصنعتی کشور به دبیرخانه دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران ارسال شده است، افزود: پس از داوری تمامی مقالات که با همراهی ۱۰۱ داور از دانشگاه‌های سراسر کشور صورت گرفت در نهایت ۳۱۲ مقاله پذیرش شد.

دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران اضافه کرد: از۳۱۲ مقاله پذیرش شده ۱۲۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۸۷ مقاله به صورت پوستر در محورهای ۹ گانه کنفرانس بوده که برای ارایه در زمان کنفرانس دعوت به ارسال فایل ارایه ویدویی ۱۵ دقیقه‌ای برای سخنرانی و ۵ دقیقه‌ای برای ارایه پوستر شدند.

به گفته وی، بیشترین تعداد مقالات در محور منسوجات هوشمند و صنعتی با ۶۴ مقاله، محورهای صنعت پوشاک، مد و طراحی پارچه و لباس و محور رنگ، رنگرزی، چاپ و تکمیل هر کدام با ۵۵ مقاله، محور پلیمر، الیاف و الکتروریسی با ۴۴ مقاله، محور ریسندگی، بافندگی و بی‌بافت با ۳۹ مقاله، محور نانو و زیست فناوری با ۳۲ مقاله، محور محیط‌زیست و انرژی با ۲۰ مقاله، محور مدیریت و کنترل کیفیت در نساجی با ۱۹ مقاله و محور فرش، بافته‌های سنتی، کفپوش و چرم در رتبه‌های بعدی از نظر تعداد مقالات ارسالی به این کنفرانس بودند.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام و ارتباط با شرکت کنندگان در کنفرانس در سامانه مدیریت کنفرانس در تارنمای www.intec12.ir  صورت پذیرفته، اذعان داشت: این سامانه در نوع خود از قویترین سامانه‌های مدیریت کنفرانس است و تاکنون از این طریق نزدیک به ۷۰۰ نفر در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران ثبت نام داشته‌اند.

دبیر علمی این کنفرانس آشنایی با چاپ دیجیتال در صنعت نساجی، آشنایی با اصول تولید و برچسب گذاری سبز در صنعت نساجی، تولید کالاهای نساجی ویژه با نانو تکمیل مس، کاربرد پردازش تصویر در مهندسی پوشاک، منسوجات فنی- چالش‌ها و فرصت‌ها، روش‌های شستشوی فرش دستباف صادراتی و کارگاه کنترل رنگ و مبانی رنگ همانندی را هفت کارگاه آموزشی عنوان کرد که از سوی استادان برجسته و صنعتگران توانمند کشور برنامه ریزی شده تا پذیرای بیش از ۴۰۰ نفر از علاقمندان شرکت کننده در کنفرانس باشد.‌

وی با بیان این‌که ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران، خانم‌ها بوده‌اند، گفت: در نمایشگاه مجازی کنفرانس، حامیان و شرکت‌های فناور نساجی و پوشاک کشور محصولات و خدمات خود را به معرض دید همگان قرارداده و نمایشگاه کتاب‌های نساجی با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و نمایشگاه تاریخ صنعت نساجی یزد نیز از طریق سامانه کنفرانس و صفحه‌ لینک‌های کنفرانس قابل استفاده برای علاقمندان بوده است که رکورد۳۰۰۰ بازدید در یک روز به ثبت رسیده که در نوع خود بی نظیر است.

دکتر بیدکی خاطرنشان کرد: ۱۰ سخنرانی کلیدی و مدعو از پژوهشگران کشورهای ایران، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایتالیا، آلمان، هند و ترکیه تدارک دیده شده تا رسالت کنفرانس ملی مهندسی نساجی در آشناسازی شرکت کنندگان با چشم انداز تحقیقات علوم و مهندسی نساجی و پوشاک در سراسر دنیا را به دانشجویان و دانش پژوهان کشور ارایه دهیم. 

وی با اشاره به شعار دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران با عنوان" هم افزائی دانشگاه، صنعت و دولت برای جهانی شدن تولیادات نساجی و پوشاک در کشور" گفت: پنل‌های تخصصی با عناوین" صنعت نساجی و محیط زیست" و "فناوری‌های نوین در نساجی " با حضور کارشناسان، استادان وصنعتگران مدعو، چالش‌های زیست محیطی و فناورانه پیش روی واحدهای تولیدی کشور را به بحث خواهند نشست تا راهکارهای مناسب از نتیجه همفکری مسئولین، صنعتگران و دانشگاهیان کشور در این دو مقوله مهم حاصل شود.

محمد حقیقت‌کش رییس انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که مقالات ارایه شده در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران از منظر کیفیت و فنی بودن قابل مقایسه با اولین کنفرانس ملی در سال۱۳۷۴ نبوده است، گفت: اغلب پژوهش‌هایی که انجام می‌شود هدفمند نبوده و هرچند با یک دورنمای خوب و کامل شروع می شود ولی یک دفعه قطع شده که نشان از عدم علاقه محقق برای ادامه دادن آن پژوهش است.

وی خواستار پیدا کردن راه‌حلی برای این معضل در جامعه علمی مهندسی نساجی کشور شد و خاطرنشان کرد: اگر محقق به درستی هدایت شود موفقیت‌های بزرگی شامل حال استان یزد و کشور در زمینه مهندسی نساجی خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد خبرگزاری فارس دانشگاه یزد نساجی پایان نامه ها صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی حکیم‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در دیدار با احمد حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی (ع) شهرستان تنگستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج را به‌عنوان نماد عزت و اقتدار جهادگران عرصه پژوهش و علم و فناوری  در ساحت دانشگاه دانست و اظهار کرد: حضور و نقش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در توسعه و پیشبرد برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه حائز اهمیت است و می‌تواند با تربیت سرمایه‌های اجتماعی، دانشگاه را دانشگاهی کارآفرین و در تربیت نسل جوان دانشجو در طراز اول، انقلاب بیش‌ازپیش یاری رساند.

وی افزود: سپاه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی خود را اثبات کرده و امروز هر شهری از ظرفیت سپاه در حوزه‌های مختلف بهره برده، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان عنوان کرد: امروز کشور با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در همه زمینه‌ها نیاز به حضور نخبگان و پژوهشگران دارد که بتواند در زمینه تولید و تجاری‌سازی علم و نیز در زمینه پژوهش ایفای نقش کرده و در این راستا دانشگاهیان به‌عنوان افسران علمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی می‌توانند با پژوهش‌های علمی و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌های خودکفایی را فراهم کند.

دانشگاه آزاد اسلامی سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) شهرستان تنگستان نیز از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن یاد کرد و گفت: دانشگاه محل تولید علم و پرورش نخبگانی است که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نقشی سازنده و اساسی را ایفا کند.

احمد حیدری اضافه کرد: دانشگاه باید در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های علمی مسئله محور باشد و با مشارکت نخبگان دانشگاهی در کارهای تخصصی، مطالعاتی و تحقیقاتی زمینه‌های خودکفایی را در کشور فراهم کرده و نقش دانشگاه را در توسعه و سازندگی کشور بیش‌ازپیش در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند