Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:48:22 GMT

دریاچه ارومیه باید به صورت واقعی احیا شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۱۰۰

دریاچه ارومیه باید به صورت واقعی احیا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم عصر پنجشنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه دریاچه ارومیه از ذخایر ماست و احیای آن از دستورات جدی دولت کارآمد ما قرار دارد، افزود: موضوع دریاچه ارومیه یک مسئله منطقه‌ای نیست بلکه این دریاچه در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است کارهای نمایشی برای احیای آن چاره ساز نیست باید زمینه احیای واقعی دریاچه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از زحماتی که تاکنون برای احیای دریاچه کشیده شده قدردانی می‌کنیم، افزود: باید به این مسئله توجه کرد که ما مشکل آب و کمبود آب نداریم، مردم آذربایجان می‌فهمند احیای دریاچه در اثر نزولات آسمانی پر شده یا اقدامات اجرایی دولت، هر چند گاهی اوقات بارندگی و نزولات آسمانی کم بوده، اما مهمترین مسئله مدیریت آب است.

رئیسی ادامه داد: باید با مدیریت درست برنامه‌ریزی کرد و طرح آبرسانی زیرسطحی را مورد بررسی و اجرا قرار داد، همان طرحی که ما در خراسان رضوی به همت آستان قدس رضوی به اجرا درآوردیم و در مصرف آب صرفه‌جوی شد و محصولات تولید نیز افزایش یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به نظر من اگر منابع آبی درست هدایت و مدیریت شود، مشکلات دریاچه ارومیه می‌تواند حل شود، افزود: این دریاچه باید احیای واقعی شده و از احیای نمایشی خارج شود و در دستور کار جدی دولت قرار گیرد چرا که مسئله فقط مسئله منطقه‌ای نیست.

توسعه آذربایجان غربی نیازمند نگاه راهبردی است

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: ذخایر مادی و معدنی این استان، نیروی انسانی کارآمد و جوانان این استان می‌تواند در توسعه آن نقش آفرین کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی بوده و رونق بخش کشاورزی نیازمند نگاه راهبردی است و به این امر نیز توجه می‌شود که صنایع تبدیلی از صنایع ضروری منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران آذربایجان غربی و تولید عسل آنها در کشور زبان زد است، گفت: فعالان این بخش مشکلاتی را نیز دارند و راه‌اندازی شهرک صنعتی مخصوص زنبورداران مشکل این بخش را حل و فصل می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ارتباط مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی زمینه مناسبی برای توسعه داد و ستد است و باید بازارچه‌های مرزی این استان که برخی غیر فعال است، فعال شود.

چرا باید شاهد کوله بری در آذربایجان غربی باشیم؟

رئیسی ادامه داد: چرا باید شاهد کوله بری در این منطقه باشیم، این در حالی است که می‌توان با راه‌اندازی بازارچه مرزی مراودات تجاری قانونی صورت گیرد و در این صورت این استان نقش مؤثری را در صادرات می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در آذربایجان غربی گفت: معادن این استان باید ساماندهی شود و در این صورت می‌توان زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت معدن طلا در این استان گفت: برای بهره‌مندی از این ظرفیت خدادادی باید زیرساخت‌های آن از جمله راه دسترسی حل شود تا این استان از این معدن به خوبی بهره برداری کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید زمینه ورود سرمایه گذار به استان فراهم شود در این صورت می‌توان بیکاری را حذف کرد زیرا ما امکان حل مشکلات را با امکانات موجود را داریم.

رئیسی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استان رنگین اقوام، مذاهب، ادیان و گویش‌های مختلف است، گفت: این استان نقش مؤثری را در صیانت از امنیت کشور داشته و دارد.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و جای جای این استان رشادت‌های مختلفی را شاهد بوده و اکنون نیز تحول وضعیت استان به دست خود مردم و فرهیختگان خود استان قابل انجام است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام مردم این استان در انتخابات به صحنه بیایند و پشتوانه‌ای برای دولت باشند و دولت هم با پشتوانه شما مردم تلاش کند.

راهکار رفع یاس و نا امیدی همه آحاد مردم به ویژه جوانان شرکت در انتخابات است

رئیسی با بیان اینکه با همت شما مردم و جوانان می‌شود شرایطی را در استان آذربایجان غربی رقم زد که این شرایط موجود را تغییر داد، بیان کرد: راهکار رفع یاس و نا امیدی همه آحاد مردم به ویژه جوانان شرکت در انتخابات است و شما باید وارد میدان شوید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با وجود مسؤولیتی که داشتم، آمده‌ام تا در این کسوت نیز با برخورد با علت‌ها تغییری را در سفره مردم ایجاد کنم.

وی اضافه کرد: ما صدای تولید کننده، مرد و زن، جوان و پیر را شنیدیم و آماده‌ایم تا به عنوان خدمت گزار مردم نقش خود را ایفا کنیم و به ۱۲ هزار شهید و هزار ایثارگر این استان ادای دین کنیم.

رئیسی آذربایجان غربی را سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ۱۲ هزار شهید سرافراز عنوان کرد و گفت: با وجود فرهیختگان و چهره‌های نامداری همچون شهیدان باکری می‌توان این استان را متحول کرد، این استان یکی از استان‌های مهم در صادرات است و اگر به توانایی‌های مرزی آذربایجان غربی توجه شود افراد مرز نشین می‌توانند از مبادی رسمی مبادلات تجاری قانونی خود را انجام دهند.

رفع موانع سرمایه گذاری، اصلاح چرخه کشاورزی، حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد مواردی بود که رئیسی در خصوص برنامه‌های خود برای شکوفایی اقتصاد آذربایجان غربی تشریح کرد.

کد خبر 5231946

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی انتخابات 1400 دریاچه ارومیه انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات آمار کرونا بوشهر گرگان ایلام اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،عتباتی با ارائه گزارش مختصری از اقدامات قضایی دادگستری استان گفت کار‌های بسیار خوبی در دستگاه قضایی استان انجام شده است که آثار و برکات خوبی هم برای استان داشته است که از آن جمله اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و تولید در استان است که بیش از ۳۰۰ مصوبه کاربردی و اجرایی به نغع تولید در این کمیته مصوب شده و ۴۴ واحد تولیدی مورد بازدید میدانی قرار گرفته و مشکلات حدود ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته طرح و اتخاذ تصمیم شده است.
رئیس کل دادگستری استان یکی از کار‌های ماندگار دادگستری استان را که برای اولین بار اتفاق افتاد برگزاری دوره‌های کارآموزی قضایی است که دوره اول به اتمام رسیده و دوره دوم هم با اخذ مجوز کار خود را آغاز خواهد کرد و مهمترین برکت این دوره‌ها تامین کادر قضایی مورد نیاز استان از محل این کارآموزان می‌باشد.
عتباتی به ارزیابی‌های قوه قضائیه از عملکرد استان هم اشاره و گفت این ارزیابی‌ها بسیار عالی بوده است.
وی به نگاه ویژه مدیریت قضایی استان به مقوله زندان هم اشاره و گفت مسولین در کنار مردم کار‌های بزرگ و کم نظیری را در بحث زندان‌های استان رقم زدند از آن جمله جذب کمک‌های مردمی برای ستاد دیه با کمک خیرین به میزان ۴۹ میلیارد تومان، سازش ۴۴ فقره پرونده قتل عمد، اشتغال حدود سه هزار نفر از زندانیان در کارگاه‌های داخل و خارج زندان که در استان حاصل شد.
مقام ارشد قضایی استان به حضور پررنگ مسولین قضایی در بین مردم هم اشاره و گفت ملاقات‌های مردمی علاوه بر داخل دادگستری در مساجد، مصلا‌ها و در ایام و فرصت‌های مختلف برگزار می‌شود و ارتباط با مردم همیشه در جریان است.
عتباتی با بیان اینکه ۴۴ بازدید از شهرستان‌ها و حوزه‌های قضائی استان در سال ۱۴۰۲ توسط مدیریت قضایی استان انجام شد بیان کرد این بازدید‌ها کمک می‌کند عملکرد‌ها به صورت مرتب رصد شود و مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ تصمیم گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه هم در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه روز‌ی دادگستری استان گفت استان شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و پرونده‌های قضائی هم در آن خاص و حساس می‌باشند لذا کار برای کارکنان دستگاه قضایی سخت‌تر هست که نیازمند همت و تلاش مضاعف هست.
قریشی تاکید کرد آنچه که کار‌های سخت و سنگین را آسان می‌کند رضایت خداوند متعال است و اگر این توکل نباشد کار‌ها پیش نمی‌رود.

دیگر خبرها

  • چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • تجمع مردمی حمایت از مردم مظلوم غزه در ارومیه
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه‌های آذربایجان غربی
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد
  • دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه‌های آذربایجان غربی