Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@08:15:07 GMT

آغاز جشن‌های دهه کرامت با گلباران حرم امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۱۲۳

آغاز جشن‌های دهه کرامت با گلباران حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار حج و زیارت و وقف خبرگزاری فارس مراسم گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت بعد از ظهر امروز جمعه ۲۱ خرداد‌ماه از ساعت ١٧ تا ١٩ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سخنرانی شهاب مرادی و مدیحه‌سرایی بیوکافی

این مراسم حضور بانوان و دختران مشهدی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و در آن حجت‌الاسلام شهاب مرادی به سخنرانی خواهد پرداخت و ابوذر بیوکافی نیز مدیحه‌سرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان نیز میثاق‌نامه بانوان با کریمه اهل بیت (س) قرائت خواهد شد.

این آیین با شکوه که هر ساله با حال و هوای معنوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شد، امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور محدود زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تدارک ۱۳ برنامه محوری برای دهه کرامت در حرم امام رضا (ع)

به گزارش فارس همزمان با آغاز دهه کرامت ۱۳ برنامه محوری برای این ایام از سوی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها با عناوین «جشن‌های لبیک یا امام»، «دختران خورشید»، «نقش ارادت»، «گلدسته‌های حرم»، «رسم دعبل»، «مناظرات رضوی»، «پویش بین‌المللی به لطف امام»، «همسفر تا بهشت»، «رواق کتاب»، «میهمان امام»، «در جوار عترت»، «برکت حضور» و «شکرانه همجواری» تدارک دیده شده است.

سخنرانی، قرائت زیارات و ادعیه، پرسمان و مناظرات رضوی، مدیحه‌سرایی، اجرای گروه‌های سرود و همخوانی قرآن کریم، مشاعره، شعرخوانی، تجلیل و معرفی افراد و خانواده‌های موفق، کرسی تلاوت رضوی، شعر، دکلمه خوانی و خوانش کتاب از جمله قالب‌های برنامه‌های دهه کرامت است. همچنین کرسی تلاوت رضوی از برنامه‌های قرآنی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که با حضور قاریان بین‌المللی از شبکه های استانی به صورت زنده و مستقیم از حرم پخش خواهد شد.

رواق دعبل رونمایی می‌شود

یکی از برنامه‌های این ایام آئین رونمایی از رواق دعبل است که در این رواق محافل بین‌المللی شعر با حضور شاعران آئینی با محوریت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی

باتوجه به اینکه همواره تعداد کثیری از زائران غیر ایرانی اعم از زائران اردو، عرب و آذری زبان به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و در این ایام به دلیل شیوع بیماری کرونا از زیارت حضرت رضا (ع) محروم هستند، مدیریت زائران غیر ایرانی سه برنامه برای زائران عرب، اردو و آذری زبان در این ایام تدارک دیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم امام رضا امام خمینی کرامت دهه کرامت گلباران حرم امام رضا حضرت معصومه دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در این مراسم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی ،نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، امام جمعه، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر،رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، مسوولان اجرایی نیشابور و جمعی از استادان علم و ادب، عطارشناسان و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

«زنگ عطار» نیز امروز با حضور علاقه مندان به شعر و ادب و مسئولان این شهرستان در دبیرستان نمونه عطار نیشابوری نواخته شد.

همچنین ساعت ۱۹ امروز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ویژه برنامه فرهنگی و هنری سالروز ملی شیخ فرید الدین عطار نیشابوری ویژه عموم مردم فرهنگ دوست و هنر پرور نیشابوردر فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • اجتماع مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی
  • گلباران آرامگاه ابراهیم بن اسحاق کدکنی پدر شیخ عطار نیشابوری
  • آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد