Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونی شدن استفاده از بیت کوین در السالوادور ارزش این ارز مجازی را تا ۳۷۳۰۰ دلار افزایش داد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، بیت کوین، محبوب‌ترین ارز مجازی دنیا، 13 درصد در روز پنجشنبه به دنبال قانونی شدن استفاده از آن در السالوادور، افزایش قیمت داشت و به بیش از 37300 دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی به رسمیت می‌شناسد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 ارزش بیت کوین هنوز هم با اوج 64829.14 دلاری که در ماه آوریل به آن رسیده بود، فاصله زیادی دارد.

 طبق لایحه‌ای که در مجلس السالوادور به تصویب رسیده، تمام کسب و کارها باید بیت کوین را برای خرید و فروش کالاها و خدمات قبول کنند اما دولت این کشور از نهادهایی که تمایلی برای به خطر انداختن خود در استفاده از این ارز مجازی بی‌ثبات ندارند هم حمایت می‌کند.

ارزش بیت کوین 10 درصد کاهش یافتالسالوادور بیت‌کوین را ارز قانونی اعلام می‌کند

 این کشور آمریکای مرکزی یک قرارداد همکاری با شرکت دیجیتال استرایک امضا کرده تا زیرساخت‌های مالی جدید کشور را برای استفاده از فناوری بیت کوین ایجاد کند.

 به علاوه، به شرکت برق دولتی السالوادور دستور داده شده تا برق ارزان برای استخراج این ارز مجازی با استفاده از آتشفشان‌ها تامین کند.

 انتهای پیام/18

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارز مجازی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل زراعتیان امروز، ۲ اردیبهشت‌ماه گفت: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در بازجویی اولیه اظهار داشت در زندگی شخصی و بیماری فرزندم دچار مشکل و ناراحتی شدم و به دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات بودم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در محیط گفت‌وگو (Direct) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای او بازگو کردم‌  و در ادامه  با درخواست و تعرفه‌های او، طی چند مرحله اقدام به واریز پول به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون  ریال کردم، اما بعد از گذشت چند روز، متهم دیگر جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که وی کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء‌استفاده کرده است.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: موضوع در رصد پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و مامورین در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور که یک زن ۵۵ ساله بود را شناسایی کنند.

وی افزود: موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارجاع و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با فرد کلاهبردار تماس و وی نسبت به استراد وجه اقدام کرد.  

زراعتیان با بیان اینکه متهم در استان‌های غربی کشور سکونت داشته و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فال‌گیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی‌گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد و مجرمین و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوصل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • ‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد