Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- امروز شاخص کل بورس با اُفت ۵ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی قرار گرفت. رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ، از امکان مشاهده اطلاعات میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان و از طریق سامانه جامع تجارت خبر داد.

 حمید زادبوم با اعلام این خبر اظهار داشت: با پیگیریهای انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران و اقدام ارزشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از این پس صادرکنندگان می توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و از طریق مسیر عملیات ارزی -مشاهده اطلاعات ارزی -بازگشت ارز حاصل از صادرات ، میزان ایفای تعهدات ارزی خود را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین صادرکنندگان می توانند اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات خود را به تفکیک روشهای مختلف بازگشت ارز حاصل از صادرات شامل فروش ارز در سامانه نیما ، واردات در مقابل صادرات خود ، واگذاری کوتاژهای صادراتی به غیر ، پرداخت بدهی ارزی ، سپرده گذاری ارزی و فروش ارز به بانکهای عامل و صرافیهای مجاز را در فاصله زمانی حداکثر 24 ساعت بعد از رفع تعهد مشاهده کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ادامه داد: فروش ریالی ثبت و تایید شده در بازه زمانی 22 فروردین 97 تا 16 مرداد 97 نیز در این سامانه قابل مشاهده است .

زادبوم اعلام کرد با دسترسی ایجاد شده امکان گزارشگیری میزای ایفای تعهدات ارزی بر اساس روشهای مختلف با هدف تحلیل کارشناسی و ارزیابی ایفای تعهدات ارزی و همچنین تهیه گزارشهای تحلیلی و مقایسه ای فراهم شده است .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت ارسال اطلاعات مربوط به کوتاژهای صادراتی به تفکیک زمان صادرات و ایجاد تناظر میان ایفای تعهدات ارزی ایفا شده و کوتاژهای صادراتی ، امکان مشاهده وضعیت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان بر اساس تفکیک سالهای مختلف فراهم خواهد شد و در این صورت امکان استفاده از ابزارهای تشویقی از جمله معافیت مالیاتی ، استرداد مالیات بر ارزش افزوده ، پرداخت مشوقهای صادراتی و همچنین ایجاد محدودیتها به صورت متمرکز و بر اساس صادرات و ایفای تعهدات ارزی سالیانه فراهم خواهد شد .

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازگشت ارز حاصل از صادرات ایفای تعهدات ارزی توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم اظهار داشت: این لایحه در ۵ دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن آن، متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی روی آن کار کرده اند و قانون جامع و قوی به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری خود و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می کنم.

وی تاکید کرد: لایحه مذکور می تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد.

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی