Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش رحمتی در خصوص برتری ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین اظهار داشت: در نیمه دوم عملکرد خوبی داشتیم و در ادامه هم بهتر شدیم. در دیدارهای بسته‌ای چون بحرین و عراق، گل اول روند بازی را تغییر می‌دهد. بحرین در صورت تساوی در این مسابقه، شانس زیادی برای صعود داشت و در نیمه نخست انرژی بیشتری برای گل نخوردن گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریف در این نیمه پُرفشارتر و بسته‌تر بازی کرد و کناره‌ها هم مسدود شده بود.

وی با بیان اینکه کار ایران در نیمه اول مسابقه بسیار دشوار شده بود، تصریح کرد: ما در حمله باید عرض بیشتری به بازی می‌دادیم و در جای‌گیری در فضاهای بین خطوط دفاع و هافبک بهتر عمل می‌کردیم. با این حال با زدن گل اول به هدف خود رسیدیم و انگار از استرس خارج شدیم. بحرین هم رو به حمله آورد که ساختار دفاعی این تیم نامنظم‌تر و کار ما راحت‌تر شد.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به نتایج تیم ملی کشورمان در دور رفت مسابقات خاطرنشان کرد: نتایج ایران در زمان ویلموتس، استرس و اضطراب را برای مردم و بازیکنان ایران ایجاد کرد و این استرس در بازی و کیفیت فنی آنها قابل مشاهده است. بازیکنان بزرگی داریم که در تیم‌های بزرگ اروپا تأثیرگذار هستند. امیدوارم در نهایت آرامش مقابل کامبوج و عراق پیروز شویم و نشان دهیم توان فوتبال ایران فراتر از تیم‌های همگروه ماست.

« پیش از درخشش چشمگیر آزمون و طارمی در نیمه دوم دیدار با بحرین، هواداران فوتبال به تفاوت کیفیت این دو بازیکن در فوتبال اروپا در مقایسه با تیم ملی به شدت انتقاد می‌کردند.»، رحمتی در این باره به تسنیم گفت: این مقایسه‌ها تخصصی نیست. طارمی و آزمون در اروپا در زمین‌های باکیفیتی بازی می‌کنند و بازیکنان بین‌المللی کنار آنها هستند. من به ملی‌پوشان احترام می‌گذارم و معتقدم آنها شانس لژیونر شدن دارند اما تجربه هافبک‌های پورتو و زنیت را ندارند. همین باعث می‌شود طارمی و آزمون کمتر تغذیه شوند و فضای لازم برای گلزنی بیشتر آنها ایجاد نشود.

وی در خصوص ادامه راه تیم ملی ایران و دیدار با کامبوج و عراق بیان کرد: بازی سختی مقابل عراق داریم، اما به نظرم این تیم و کامبوج را شکست می‌دهیم و به مرحله بعد صعود می‌کنیم. دراگان اسکوچیچ شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و در رده باشگاهی هم مربی موفقی بود. علاوه بر این موضوع، از لحاظ کیفیت فردی بهترین تیم آسیا هستیم و بازیکنان تیم ملی، آقای گل یا بهترین بازیکنان لیگ‌های خارجی هستند.

۲۵۸ ۴۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران فوتبال ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ یکی از تیم‌های مُسن این رقابت‌ها نام گرفت. شاگردان امیر قلعه نویی پس از لبنان با میانگین سنی حدود ۳۰ سال دومین تیم پیر مسابقات بودند و همین موضوع انتقادهای زیادی را علیه سرمربی تیم ملی بابت عدم استفاده از بازیکنان جوان به دنبال داشت.

سرمربی جدید تیم ملی در فهرست جدید خود برای دو دیدار با ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با دعوت از ۱۵ بازیکن جوان میانگین سنی تیم ملی را از ۲۹ سال به ۲۶ سال رسانده که نوید از تغییر نسل در تیم ملی می‌دهد و امیر قلعه نویی اعلام کرده که جوان گرایی در تیم ملی باید با شیب ملایم صورت پذیرد.

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با جوان گرایی در تیم ملی اظهار داشت: اتفاق مثبتی را از سوی سرمربی تیم ملی شاهد بودیم، بازیکنانی که از لیست تیم ملی خط خورده‌اند جز بهترین‌ها بودند و باید از آنها بابت سال‌ها حضور در تیم ملی تقدیر و قدردانی شود.

بازیکنان جوان باید قدر پیراهن تیم ملی را بدانند

او ادامه داد: بازیکنان جوانی که به تیم ملی اضافه شده‌اند باید بدانند که چه پیراهن مقدسی را بر تن کرده‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنند تا جانشینان شایسته‌ای برای بازیکنان خط خورده باشند. زمانی که هر کدام از این بازیکنان جوان برای تیم ملی به میدان می‌روند باید تمام وجود خود را در زمین بازی بگذارند.

نفرات جدید ابتدا باید در دیدارهای دوستانه محک بخورند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: ما متأسفانه یک راهی را برای رفتن انتخاب می‌کنیم خیلی دوست داریم در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسیم. زمانی که ما این تعداد بازیکن جوان به تیم ملی دعوت می‌کنیم باید به این فکر کنیم آیا بازی‌های دوستانه‌ای وجود دارد تا این جوانان محک بخورند یا نه؟ دیدار با ترکمنستان دو دیدار رسمی برای ایران تلقی خواهد شد و هیچ مربی‌ای ریسک این را نخواهد کرد که از تعداد زیاد بازیکن جوان در ترکیب خود استفاده کند.

زمانی می‌توانیم از تغییر نسل صحبت کنیم که ۶۰ درصد از ترکیب تیم را بازیکنان جوان تشکیل دهند

درخشان خاطرنشان کرد: ما در دیدار برابر ترکمنستان نباید انتظار تغییر زیاد در تیم ملی نسبت به دیدارهای گذشته داشته باشیم. ما هر زمان که توانستیم ۶۰ تا ۷۰ ترکیب تیم ملی را از بازیکنان جوان تشکیل دهیم در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تغییر نسل صورت گرفته است، اگر از یک یا دو بازیکن جوان در ترکیب استفاده شود نمی‌توان گفت که در تیم ملی تغییری شکل گرفته است.

مقدماتی جام جهانی فرصت خوبی برای سنجیدن بازیکنان جوان است

او افزود: بازی‌های مقدماتی جام جهانی فرصت خوبی برای تغییرات در تیم ملی است و سرمربی این شانس را دارد تا کیفیت بازیکنان جوان را بسنجد. از اینکه تعداد زیادی از بازیکن جوان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند اتفاق بسیار خوبی است اما تا زمانی که این بازیکنان در زمین بازی به کار گرفته نشده‌اند نمی‌توان عیار تیم ملی را سنجید.

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: از اینکه بخواهیم خیلی سریع تیم ملی را جوان کنیم مسلماً تبعات زیادی خواهد داشت و یک جاهایی با مشکل رو به رو می‌شویم. ما باید از ۴، ۵ سال پیش به فکر جوان گرایی در تیم می‌بودیم تا اکنون تیمی با میانگین سنی ۲۴، ۲۵ سال داشتیم.

باشگاه‌ها باید ریسک پذیری خود بابت استفاده از بازیکنان جوان را بالا ببرند

درخشان در پایان تصریح کرد: باید زیر ساخت‌های باشگاه‌ها در ایران اصلاح شود تا بازیکنان جوان ابتدا در تیم‌های باشگاهی و لیگ محک بخورند و سپس وارد تیم ملی شوند اگر دعوت از بازیکنان جوان فقط به منظور کاهش میانگین سنی در تیم ملی است سودی برای ما نخواهد داشت و حتماً باید این بازیکنان در تعداد زیادی از دیدارهای دوستانه بازی کنند. باشگاه‌ها باید ریسک پذیری خود را افزایش دهند و از بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های خود استفاده کنند تا شاهد رشد فوتبال در کشور باشیم.

کد خبر 6059488

دیگر خبرها

  • «جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟
  • حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود
  • دست و پای بازیکنان ایران خونی شد
  • رضاییان: دست و پای بازیکنان ایران خونی شد
  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • انتخاب عجیب برای بهترین بازیکن سال آسیا
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!