Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، دکتر «فرید نجفی» در اولین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پارک های علم و فناوری سلامت با هدف تبدیل ایده‌های نو به محصول، اشتغال‌زایی بیشتر نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های سلامت راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی و تأسیس پارک های علم و فناوری جهش مهمی برای دانشگاه های علوم پزشکی محسوب می شود و پتانسیل بسیار خوبی برای کلان مناطق ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی اضافه کرد: همچنین راه اندازی پارک های علم و فناوری موجب می شود شرکت هایی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند خیلی سریعتر و در یک اکوسیستم ‌کاملا مشخص و تعریف شده در سطح کشور به پیشرفت در فناوری و تولید دست یابند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد، فعالیت این پارک‌ها بسیار کمک کننده است و با حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، در رسیدن به خودکفایی و فعال شدن چرخه تولید بسیار موثر خواهد بود.

او تصریح کرد: از استانداران می خواهیم از راه اندازی پارک فناوری سلامت در استانها حمایت کنند و در اختصاص دادن زمین و فضای مناسب نهایت همکاری را با دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشند چرا که تأسیس پارک علم و فناوری یکی از افتخارات و از زیرساخت‌های لازم در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی در هر استان به شمار می رود.

نجفی یادآور شد: در کلان منطقه سه، هم مرز بودن با کشور عراق شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است به طوری که در این کلان منطقه دانشجویان زیادی از کشور عراق در حال تحصیل هستند و تبادلات فرهنگی و آموزشی بسیار خوبی وجود دارد.

وی گفت: با راه اندازی پارک علم و فناوری در کلان منطقه سه، این تبادلات را می توان در سطح فناوری هم گسترش داد و موفقیت بسیار خوبی در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به کشور عراق به دست آورد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود فعالیت شتابدهنده های کشوری، در پارک های علم و فناوری هر کلان منطقه سه شتاب دهنده جهت تسریع در اقدامات و فعالیت های شرکت های پارک فناوری سلامت نیز مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: همچنین تفاهم نامه ای در راستای حمایت از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری سلامت و انجام فعالیت هماهنگ این پارک ها ابلاغ خواهد شد.

دانشکاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب علمی غرب کشور مرکز کلان شهر منطقه سه وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه پارک علم و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه پارک علم و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پارک های علم و فناوری پارک علم و فناوری وزارت بهداشت فناوری سلامت علوم پزشکی کلان منطقه راه اندازی منطقه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر حمل بار از طریق خط ریلی و انتقال بار ترانزیتی از طریق جاده به ریل یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف دولت سیزدهم به شمار می‌رود که در برنامه هفتم هم در این بخش تاکید شده است به طوری که برنامه ریزی برای انتقال و حمل بار در راستای تکمیل کریدور‌های حمل ونقلی در دستور کار قرار گرفته است.

یکی از کریدور‌های که در این زمینه نقش بسیار موثر و راهبردی دارد خط‌آهن خواف-هرات خط راه‌آهنی استاندارد است که قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند. این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل  کرده است.

طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان تکه‌ای مهم از پازل ارتباطی میان کشور‌های منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی میان خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان ایجاد کند.

طرح راه آهن خواف - هرات نه تنها موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان شده بلکه تکمیل کننده مسیری ۲ هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، ازبکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و اروپا است. همچنین افغانستان به عنوان کشوری محصور در خشکی بدون دسترسی به آب‌های آزاد جهان، با اتصال به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی کشورمان از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار می‌شود.

این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می‌کند.

براساس این گزارش ابتدای اردیبهشت ماه  راه‌آهن افغانستان اعلام کرد یک هزار و ۱۰۰ متریک تُن سنگ معدنی از ایستگاه راه آهن روزنک از طریق ایران به ترکیه صادر شده است، این صادرات شامل سنگ معدنی تالک بوده که به شهر مرسین ترکیه صادر شده است. این نخستین محموله «تالک» افغانستان است که از طریق ایران راهی ترکیه شده است.

گفتنی است این قطار با استفاده از مسیر ریلی هرات - خواف در حال صادرات محصولات تولیدی افغانستان به بازار‌های ترکیه و اروپا است.

 طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان، قطعه‌ای مهم از جورچین ارتباطی میان کشور‌های منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات در شمال غرب افغانستان پیوند دهد.

تیرماه سال گذشته با ورود نخستین محموله باری از این مسیر ریلی به افغانستان، دورنمای مثبتی از تغییر جغرافیای اقتصادی (ژئواکونومیک) منطقه به نفع کشور‌های غرب آسیا رقم خورد.

احداث خط ریلی خواف - هرات به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان دچار مشکل شده بود که در دو سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی، خط تکمیل و نخستین قطار باری تیرماه پارسال از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد. لازم به ذکر است تردد عمده قطار‌های باری در این مسیر ریلی بین المللی هنوز فعال نشده است.

این در حالی است که روز گذشته اعلام شد که  اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، به اطلاع می‌رساند طبق استعلام و بررسی‌های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است، اما برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که این قطار به دلیل نبود لوکومتیو متوقف شده است که طبق اعلام شرکت راه آهن در حال حاضر هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

گفتنی است  طبق روال مرسوم عبور بار‌های ترانزیتی از کشور‌های مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشور‌های میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می شود. این در حالی است  که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و نهایتا صدور مجوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد