Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیام تبریک روز جهانی و هفته صنایع‌دستی گفت: «ظرفیت بالای صنایع‌دستی ایران به همراه ذوق و خلاقیت هنرمندان و تلفیق رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، خلق آثار جدید و زیبا را فراهم کرده و سبب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازار‌های جدید شده است.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در پیام آقای دکتر علی‌اصغر مونسان آمده است:
«از جمله مواریث ارزشمندی که از گذشته‌های دور تاکنون به عنوان بخشی از شناسنامه هویتی ایرانیان در قالب آثار ملموس باقی مانده و به طور توأمان فرهنگ، تولید و تجارت جامعه را تأمین کرده، صنایع‌دستی ایران است که همواره به عنوان شاخصه‌ای خاص، معنابخش و اعطاکننده هویتی زیبا به زندگی ایرانیان بوده و امروز نیز به‌واسطه فعالیت‌های تجاری و برندسازی، جایگاهی قابل توجه در سبک زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشور ما با دارا بودن 295 رشته فعال صنایع‌دستی جزء کشور‌های برتر از لحاظ تنوع محصولات این هنر- صنعت است.
ظرفیت بالای صنایع‌دستی ایران به همراه ذوق و خلاقیت هنرمندان و تلفیق رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، خلق آثار جدید و زیبا را فراهم کرده و سبب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازار‌های جدید شده است.
نقش صنایع‌دستی در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست، لذا در روند بومی‌سازی و توسعه اقتصاد غیرنفتی و اقتصاد، حوزه صنایع‌دستی در دولت دوازدهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.
توسعه صادرات و کسب مقام نخست ایران در ثبت شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع دستی، باززنده‌سازی 115 رشته منسوخ شده، گسترش آموزش‌های عمومی برای علاقه‌مندان و دوره‌های تخصصی برای ارتقای سطح دانش و تکنیک هنرمندان و صنعتگران، تجاری‌سازی و اجرای ایده‌های نو در بسته‌بندی و ارائه محصولات، ترویج و اجرای طرح‌هایی مانند جشنواره‌ها و رویداد‌های ملی و بین‌المللی، راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، افزایش حمایت‌های صنفی از صنعتگران، بخشی از اقداماتی است که طی سال‌های اخیر در حوزه صنایع‌دستی اتفاق افتاده و موجب تحرک و رشد افزون‌تر این هنر- صنعت شده است.
به امید استمرار این مسیر روشن، بیستم خردادماه، روز جهانی صنایع‌دستی و فرارسیدن هفته صنایع‌دستی را تبریک می‌گویم و برای تمامی فعالان این عرصه ارزشمند، آرزوی توفیق و سلامتی دارم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد