Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع عراقی گفتند که یک توطئه گسترده تروریستی در استان الانبار عراق خنثی شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، این منابع افزودند که این توطئه بزرگ توسط الحشد الشعبی در استان الانبار در غرب عراق خنثی شده است.
 پایگاه خبری مدیریت اطلاع رسانی بسیج مردمی عراق هم از خنثی سازی یک طرح بزرگ تروریستی در استان الانبار عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت اطلاعات حشد الشعبی بعد از دستیابی به اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره در ناحیه الخالدیه در منطقه البوبالی در استان الانبار وارد عمل شد.
تیم خنثی سازی بمب وابسته به تیپ دوم بسیج مردمی مقادیر معتنابهی از انواع مواد منفجره پرقدرت را کشف و ضبط کرد. این مواد منفجره برای هدف قرار دادن واحد‌های نظامی و شهروندان در استان الانبار آماده شده بود.
پیشتر؛ کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق درباره ادامه ورود تروریست‌ها به عراق در پی تأمین نشدن امنیت همه مناطق مرز‌های سوریه هشدار داد.
این کمیسیون افزود تأمین امنیت مرز‌های سوریه بر امنیت ملی عراق تأثیرات مثبت زیادی دارد، به ویژه که عناصر تروریستی داعش در بخش‌هایی از مناطق آن سوی مرز‌ها حضور دارند.
عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت مرز‌های عراق و سوریه از نظر تنوع جغرافیایی و پستی و بلندی ها، پیچیده است و شامل مسافت‌های بسیار طولانی می‌شود. به ویژه با وجود چالش‌های متعدد که آن را از مرز‌های دیگر کشور‌های همسایه متمایز می‌کند، نیازمند تلاش فوق العاده برای تأمین امنیت است.
وی افزود تلاش‌ها برای تأمین امنیت مرز‌های سوریه و عراق از چهار سال پیش در چند مرحله و پس از پایان درگیری‌های آزادی سازی کشور آغاز شد.
نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق هم از دستگیری دو تروریست خبر داد که در عملیات بمب‌گذاری در منطقه «اللطیفیه» در جنوب استان بغداد و در مسیر حرکت زائران به سمت کربلای معلی مشارکت داشتند.
به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه این نهاد آمده است: در راستای تلاش‌های مستمر برای پیگرد عناصر تروریستی و خشکاندن منابع تروریسم، نیروهای اطلاعات وزارت کشور موفق شدند دو تروریست تحت تعقیب و وابسته به گروهک تروریستی داعش را دستگیر کنند.
در ادامه بیانیه آمده است: این دو تروریست که در نهاد موسوم به ولایه الجنوب داعش فعالیت می‌کردند، در چندین عملیات بمب‌گذاری در بوستان‌های شهر اللطیفیه در مسیر حرکت زائران به سمت کربلای معلی مشارکت داشتند.

تخلیه 38 روستا در شمال عراق در پی حملات ترکیه
یک مقام پارلمانی کردستان عراق گفت که در پی حملات ارتش ترکیه، 38 روستا در شمال عراق تخلیه شده‌ و بسیاری از مزارع آتش گرفته‌اند.
«ریوینگ هروری» رئیس کمیسیون پیشمرگه کردستان عراق گفت که ساکنان مناطق شمالی عراق در پی حملات زمینی و هوایی ارتش ترکیه در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌ و مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
به نوشته وبسایت شبکه روداوو، او گفت که ارتش ترکیه اخیرا هشت مقر جدید برای خود در منطقه کردستان دایر کرده است. به گفته وی شبه‌نظامیان گروهک تروریستی پ.ک.ک مراکز ثابتی در کوهها ندارند و دائما در حال تغییر موضع هستند و از تاکتیک غافلگیری استفاده می‌کنند.
او گفت که روستاهای واقع شده در مناطق جنگی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند، به طوریکه بسیاری از مزارع آتش گرفته و در عملیات‌های اخیر 17 روستا در منطقه «درکار»، 14 روستا در منطقه «باتیفا» و هفت روستا در «کانی ماسی» خالی از سکنه شده‌اند و ساکنانشان خواستار پرداخت غرامت شده‌اند.
در دو روز گذشته یک هیأت پارلمانی مشترک از بغداد و اربیل از مناطق مرزی مورد حمله قرار گرفته در دهوک بازدید کردند تا در جریان خسارت وارده بر روستاها در پی حملات ترکیه قرار گیرند.
نیمه شب پنج‌شنبه نیز جنگنده‌های اف-16 ترکیه چندین منطقه در استان دهوک را بمباران کردند که موجب آتش گرفتن چند مزرعه و باغ شد.

حملات سنگین به پایگاه های آمریکا در عراق
دور جدید حملات به پایگاه های آمریکایی در عراق از چند هفته پیش تاکنون افزایش یافته است و تقریباً به یک اتفاق روزانه تبدیل شده است.
چهارشنبه شب پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین هدف حمله قرار گرفت پایگاهی که محل استقرار نیروهای آمریکایی و کارکنان شرکت لاکهید مارتین است . این شرکت برای تعمیر و نگهداری جنگنده های اف 16 در پایگاه هوایی بلد مستقر شده اند.
طبق اعلام ستاد اطلاعات امنیتی عراق، پایگاه هوایی بلد با 3 موشک هدف حمله قرار گرفت ولی تلفاتی برجای نگذاشت.
دومین حمله پایگاه ویکتوریا را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف گرفت پایگاهی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.
این حمله به صورت تاکتیکی و توسط سه هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده انجام شد. ستاد اطلاعات امنیتی عراق اعلام کرد که یکی از هواپیماها سرنگون شده است ولی اعلام نکرد که آیا حمله دوم تلفاتی یا خساراتی بر جای گذاشته است یا نه. سخنگوی نیروهای آمریکایی هم اعلام کرد که تحقیقات درباره این حمله همچنان ادامه دارد .
فرماندهی پایگاه ویکتوریا چندی پیش سامانه های ضد موشکی و همچنین آژیرهای هشدار زودهنگام را در این پایگاه نصب کرده بود.
حمله به پایگاه ویکتوریا نشان می دهد که نصب سامانه های نظامی در این پایگاه فایده ای نداشته زیرا این سامانه ها نتوانست حملات هواپیماهای بدون سرنشین را دفع کند.
حملات راکتی و انفجار در مسیر کاروان‌های تدارکاتی و پشتیبانی ائتلاف بین المللی و آمریکایی‌ها از تابستان سال گذشته در عراق آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
عراقی‌ها طبق مصوبه مجلس این کشور که دی ماه 98 به تصویب پارلمان رسید مخالف جدی ادامه اشغالگری نیروهای بیگانه هستند.

آمریکا برای شناسایی عاملان حمله به پایگاههای نظامی و مراکز دیپلماتیک در عراق پاداش تعیین کرد
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بیش از 3 میلیون دلار پاداش برای ارائه اطلاعات در مورد حملات علیه آمریکایی ها در عراق تعیین کرده است.
بخش «پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه از پاداش برای اطلاعات در مورد حمله به آمریکایی ها در عراق خبر داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق استان الانبار پی حملات شده اند مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق و مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه در ۲۴ ساعت گذشته هدف دو حمله قرار گرفتند.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

رویترز همچنین به نقل از مقام آمریکایی افزود: دو پهپاد را در نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق سرنگون کردیم.

پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است،  عصر دوشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا