Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تصمیمات هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در انگلستان و در هماهنگی با ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امورخارجه، در حوزه انتخابیه انگلستان ۱۱ شعبه رأی‌گیری مستقر خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، پیرو اطلاعیه شماره ۲ هیئت اجرایی انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انگلستان، به اطلاع هم میهنان عزیز مقیم بریتانیا می‌رساند که همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، این انتخابات در انگلستان نیز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس تصمیمات هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در انگلستان و در هماهنگی با ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امورخارجه، در حوزه انتخابیه انگلستان ۱۱ شعبه رأی‌گیری مستقر خواهد شد که از این تعداد، ۵ حوزه رأی‌گیری در شهر لندن و ۶ حوزه رأی‌گیری در شهر‌های منچستر، برمینگهام، لیدز، گلاسکو، کاردیف و نیوکاسل خواهد بود.

ساعات اخذ رأی از هم میهنان عزیز به مدت ۱۰ ساعت و از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ساعت ۱۹:۰۰ غروب خواهد بود.

بدیهی است در صورت ضرورت و به تشخیص هیئت اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی‌گیری به مدت محدودی و برای برخی از حوزه‌ها وجود خواهد داشت. به همین دلیل، از هموطنان گرامی تقاضا می‌کنیم که حدالامکان در ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری در حوزه‌های اخذ رأی حضور یابند تا هم موفق به ریختن رأی شوند و هم از ازدحام جمعیت در ساعات پایانی رأی‌گیری جلوگیری شود.

همچنین، بدلیل اعمال مقررات مربوط به کنترل شیوع بیماری کرونا در اماکن سرپوشیده در انگلستان، از هموطنان عزیز درخواست می‌شود که حتماً هنگام حضور در شعب اخذ رأی، از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت فرمایند.

هموطنان ارجمند برای شرکت در این انتخابات ریاست جمهوری، حسب قانون و دستور العمل‌های صادره لازم است حتماً شناسنامه و کارت ملی و یا گذرنامه معتبر را با خود به همراه داشته باشند.

بدیهی است هرگونه تغییر و تحولی در حوزه‌های رأی‌گیری از همین طریق و یا ازطریق سایت سفارت به آگاهی هم میهنان گرامی خواهد رسید.

آدرس حوزه‌های رأی گیری در شهر لندن و شش شهر دیگر انگلستان بشرح زیر است:

1. London:

- Consulate of the Islamic Republic of Iran in London: 50 Kensington Ct, London W8 5DD

- Islamic Centre of England: 140 Maida Vale, London W9 1QB

- Islamic Universal Association: 20 Penzance place Holland Park London W11 4PG

- The School of the Islamic Republic of Iran: 100 Carlton Vale, London, NW6 5HE

- Ealing Town Hall, New Broadway, London W5 2BY

2. Other cities in UK:

- Iranian School of Manchester: 86 East Rd, Longsight, Manchester M12 5GZ

- ADP House: 35 Hanover Square, Woodhouse, Leeds LS3 1BQ

- Penylan Library And Community Centre: Penylan Road, Penylan Cardiff, CF23 5HW

- Tawheed Newcastle Islamic Centre: Cliftonville, Bentinck Road, Newcastle upon Tyne
NE4 6UX

- Imam Reza Cultural Centre: 20 Hospital St, Birmingham B19 3PY

- Al-Mahdi Foundation: 65 Albert Road, Glasgow, G42 8DP

 

بیشتر بخوانید: جلسه هماهنگی هیئت اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس برگزار شد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار انتخابات انتخابات 1400 ریاست جمهوری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار انتخابات انتخابات 1400 ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری هیئت اجرایی انتخابات رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

به گزارش خبرآنلاین محمدمهاجری در روزنامه اعتماد نوشت:آقای ذوالنور به افول جایگاه مجلس اشاره کرده و به عنوان نمونه، دخالت‌های بیرونی در قانونگذاری را برشمرده است. با اینکه طبق قانون اساسی، قانونگذاری منحصرا در اختیار مجلس قرار دارد، اما سال‌های زیادی است که نهادهایی همچون شورای انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و... دستورالعمل‌هایی را ابلاغ می‌کنند که در حکم قوانین لازم‌الاجراست. آقای ذوالنور نخستین چهره سیاسی نیست که چنین انتقادی را بیان می‌کند. پیش از او نمایندگان دوره‌های قبل مجلس - به خصوص آقای علی مطهری - بارها این موضوع را گفته‌اند، اما دوستان اصولگرا همچون جناب ذوالنور حاضر به پشتیبانی از این ایده نشدند.

جای این پرسش جدی وجود دارد که چرا چنین جراتی وجود دارد که جایگاه مجلس نادیده گرفته شود و شعار در راس امور بودن آن عملیاتی نشود؟بگذارید از همین انتخابات اخیر مجلس در اسفند 1402 شروع کنیم. متاسفانه فرآیندی که از ماه‌ها قبل آغاز شد و مجلس یازدهم هم با اصلاح قانون انتخابات به آن کمک کرد، شرایطی را به وجود آورد که مجلس دوازدهم از هم‌اکنون با شائبه ناکارآمدی مواجه شود.

بخش بزرگی از نمایندگان مجلس یازدهم که شاید آقای ذوالنور هم جزو آنها باشد مدتی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از آقای رییسی دعوت کردند وارد میدان رقابت ریاست‌جمهوری شود. این اقدام اگر در قالب یک فعالیت تعریف شده حزبی صورت می‌گرفت کاملا قابل دفاع بود، زیرا وقتی یک حزب سیاسی از کاندیدایی حمایت می‌کند مسوولیت اقدام خود را هم می‌پذیرد. اما اقدام فردی نمایندگان مجلس یازدهم معنای اقدام حزبی نداشت، بلکه نمایندگان استقلال خود را به حراج گذاشتند و عملا چک سفید امضا به رییس دولت دادند و به همین دلیل همه نمایندگانی که آن نامه را امضا کردند، باید در برابر ناکارآمدی دولت سیزدهم پاسخگو باشند. انتخابات مجلس دوازدهم متاسفانه با مشارکت کم صورت گرفت و آرای نمایندگان نیز بسیار پایین بود و از جمله در تهران، نفر اول کمی بیش از 500هزار رای (معادل5درصد رای واجدان شرایط شرکت در انتخابات) کسب کرد.در اکثر حوزه‌های انتخابیه نیز افراد منتخب کمی بیش از 20درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما آقای ذوالنور توجه دارند که هر چه پایگاه مردمی مجلس (و البته ریاست‌جمهوری) ضعیف‌تر باشد، نهادهای دیگر حاکمیت تلاش می‌کنند نقش آن را در مقدرات کشور کمرنگ کنند. مجلس دوازدهم علاوه بر ضعف پیش گفته، به مدد شورای محترم نگهبان از چهره‌های خاصی برخوردار شده که برخی از آنها به تنهایی قادر به نابودی حیثیت کل مجلس ‌هستند.

جای شکرش باقی است که یکی از این افراد با تذکر رهبر معظم انقلاب، دست‌کم تا اطلاع ثانوی از تنش‌زایی و پرخاشجویی فاصله گرفت، اما باید منتظر ماند و با آغاز مجلس جدید، فصل تازه‌ای از هنرنمایی این گروه را به تماشا نشست. دقیقا آنچه را آقای ذوالنور از بابت پایین آمدن شأن مجلس نگرانش است، همان چیزی است که خود او حتی اگر در ایجادش موثر نبوده، در برابر آن سکوت تاییدآمیز داشته است.

با این همه اگر بخواهیم خوشبینانه به آسیب‌شناسی نماینده محترم قم بنگریم و فرض کنیم که او با این نگاه به دنبال اصلاح مجلس است، گریزی نیست جز اینکه امیدوار باشیم همین مجلس ضعیف کم رای، نقایص خود را با عملکرد مثبت جبران کند. حساب‌کشی جدی و دقیق از دولت، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و برخورد بدون رودربایستی با وزرای ضعیف و شخص رییس‌جمهور و نیز آتش نزدن قراردادهای بین‌المللی (که حتما جناب ذوالنور آن را به یاد دارد!) می‌تواند کفاره‌ای برای جبران اشتباهات گذشته باشد. امید که آقای ذوالنور - که از الان در قامت کاندیدای ریاست مجلس- سخن می‌گوید، حتی اگر به چنین منصبی هم نرسید، در رفع آسیبی که آن را فهم کرده است، برآید. 21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899334

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)