Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:03:07 GMT

انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح آغاز و تا ۱۲ شب ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۰۹۰۷

انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح آغاز و تا ۱۲ شب ادامه دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد حسن صادقی مقدم» روز جمعه در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ با بیان اینکه انقلاب آسان به دست نیامده است، گفت: ملت بزرگ ایران هزینه‌های زیادی برای انقلاب پرداخته است. این انقلاب برای تداوم نیاز به مقاومت، ایثار، فداکاری و بصیرت دارد که با حضور  در انتخابات جمعه آینده، ورق زرین دیگری را بر این نهضت اسلامی جاویدان سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: همه عوامل اجرایی انتخابات در نهایت همکاری و همراهی با دوستان در وزارت کشور داشتیم و هماهنگی‌های لازم را صورت دادیم و نتایج خوبی در راه است. از خداوند می‌خواهیم  دل‌های این مردم را به حرکت درآورد تا برای حفظ و بقای نظام اسلامی حرکت دیگری را نقش آفرینی کنند.

صادقی مقدم با بیان اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، ثبت احوال و همه مقامات استانی و آموزش و پرورش همکاری مناسبی برای برگزاری انتخابات داشتند، عنوان کرد: البته در شبکه اجرا و نظارت اشکالاتی وجود دارد که برای رفع این اشکالات باید طرح‌های نو و جدیدی طراحی شود.

وی ادامه داد: اصرار مجلس این بود که شورای نگهبان به کمک بیاید ولی بضاعت شورای نگهبان با امکاناتی که دارد همین است و نمی‌تواند در این قسمت بیشتر کمک کند. امیدواریم با طرح‌هایی که در دست است،  بتوانیم در آینده در این زمینه‌ها هم کمک کنیم.

 عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر صحت و سلامت انتخابات طبق وظیفه دینی و خواست مردم  گفت: در انتخابات شوراهای شهر به ویژه شهر تهران که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، باید اراده مردم را با صحت و امانت منتقل کنیم و توجه داشته باشیم که آخرت خود را برای دیگران هزینه نکنیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در خصوص ساعت برگزاری انتخابات، گفت: از ساعت ۷ صبح آماده رأی گیری هستیم تا اشخاص پشت درهای حوزه‌های انتخاباتی نمانند که ضد تبلیغ است.

صادقی مقدم ادامه داد: آنچه که پذیرفته شد این است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب اخذ رأی شود و اگر پس از آن ساعت به بعد کسی مراجعه کرد از او  رای‌گیری شود که با همکاران وزارت کشور در این زمینه هماهنگی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند و با حضورشان میزان مشارکت را بالا ببرند و شکست دیگری را برای دشمن رقم بزنند.

 عضو حقدقدان شورای نگهبان تصریح کرد: رأی دادن، ادامه راه مدافعان حرم است.

صادقی مقدم با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی در میان افراد و گروه‌ها و جریان‌هاست، خاطرنشان کرد: باید با حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد وفاق، همراهی و همدلی اجازه ندهیم دشمنان به خانه‌های ما نفوذ پیدا کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور شهر تهران شورای نگهبان مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری وزارت اطلاعات پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور شهر تهران انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور شهر تهران شورای نگهبان مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری وزارت اطلاعات شورای نگهبان صادقی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت در نشست علنی مجلس پایان یافت.

قانون فعلی تجارت در سال ۱۳۰۳ تصویب شده و با توجه به تحولات عرصه تجارت، بررسی لایحه جدید با هدف تسهیل تجارت داخلی و خارجی از دوره هشتم مجلس آغاز و بخشی از آن تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شد.

این لایحه ۱۳۴۳ ماده دارد. نحوه تشکیل، تجزیه و ادغام شرکت ها، نحوه برخورد با تخلفات شرکت ها، ارائه تضمین در برخی امور تجاری، افزایش ضریب اطمینان فعالیت‌های تجاری و جلوگیری از سوء استفاده‌های مربوط به اعلام ورشکستگی از جمله مواردی است که در این لایحه پیش بینی شده است.

در ادامه جلسه، طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی تصویب شد که بر اساس آن خلاء قانونی بر خورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان و کلاهبرداری‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بر طرف و تکلیف قانونی مراجع انتظامی و قضایی در این خصوص مشخص شد.

رئیس مجلس نیز در پاسخ تذکری درباره نحوه رسیدگی به جداول لایحه بودجه سال جاری عنوان کرد که منابع و مصارف لایحه بودجه، تصویب و در شورای نگهبان تایید و تبدیل به قانون شده و به دولت نیز ابلاغ شده و تغییری نخواهد کرد.

آقای قالیباف همچنین از بررسی نوسانات بازار ارز با حضور مسئولان در هفته آینده خبر داد.

جلسه علنی بعدی مجلس، یکشنبه (دوم اردیبهشت) برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت