Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون بهره‌برداری فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) از شروع مجدد پرواز‌های اتریشی از تاریخ 26 تیر و افزایش تعداد پرواز‌های هواپیمایی لوفتهانزا از سه به پنج پرواز در هفته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از وزارت راه و شهرسازی، آقای علیرضا مجذوبی گفت: پرواز وین_ تهران_ وین هواپیمای اتریش از 17جولای (26تیرماه) از سر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هواپیمایی اتریش سه پرواز در هفته خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، وی در پایان افزود: استیفان ورسمان، مدیر ایستگاه ایران گروه لوفتهانزا اعلام کرد ما مشتاقانه منتظریم که همکاری‌های خود با ایران در این حوزه را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرواز هواپیمایی اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۵ سال آینده ظرفیت پرواز‌های داخلی در فرودگاه امام خمینی ایجاد می‌شود

 سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  فرودگاه مهرآباد  با توجه به افزایش تقاضا و تعداد پرواز دیگر ظرفیت لازم برای پذیرش مسافر را ندارد، گفت: با توجه به ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی میزان تقاضا پروازی دو برابر می شود بنابراین به طور قطع پروازهای داخلی در آینده نزدیک به فرودگاه امام منتقل می شوند.

او ادامه داد: در تمام دنیا فرودگاه های بین المللی پروازهای داخلی را هم انجام می دهند و حتی پیش از راه اندازی فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مهرآباد پروازهای خارجی را انجام می داد. بنابراین به زودی بخشی از پروازهای داخلی در آینده نزدیک همزمان با ساخت ترمینال جدید در فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی انتقال پیدا می کند.

چلندری اظهار کرد: ظرفیت فرودگاه مهرآباد در حال حاضر  ۱۷ میلیون مسافر  است که دیگر ظرفیت بیش از این میزان را ندارد و بیش از  ۴۰۰ پرواز در این فرودگاه امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد: فرودگاه مهرآباد به طور قطع  جمع نمی شود و حتی امکان جمع شدن آن به دلیل پروازهای نظامی وجود ندارد اما در آینده نزدیک با توجه به درخواست برخی از ایرلاین ها و با توجه‌ به نوع هواپیما ظرفیت پروازهای داخلی در این فرودگاه ایجاد می شود.

او اظهار کرد: تا ۴ تا ۵ سال آینده این تقاضا  ایجاد می شود و در مطالعاتی که  پیش بینی کردیم برای ترمینال فعلی ۱۰۴ هزار مترمربع و یک بال برای پروازهای داخلی قرار داده ایم. در ۵ سال آینده   ۱۰۰ هزار متر برای پروازهای داخلی در نظر گرفته ایم.

چلندری بیان کرد: طی امسال ۸۰ فروند هواپیما وارد کشور شده و همین موضوع خود زمینه ساز افزایش پروازها در فرودگاه مهرآباد می شود که  دیگر ظرفیت  کافی را ندارند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی  اظهار کرد: در سال گذشته ۵ شرکت هواپیمایی مسیرهای جدیدی درخواست دادند و  ۷ شرکت هواپیمایی جدید از جمله هواپیمایی فلای وان ،ای عربی،  یزد ایر و الجزیره مسیرهای جدید خارجی  را درخواست داده اند.

او گفت: ۷ شرکت هواپیمایی  میزان پروازهای خود را  افزایش می دهند و ۵ مسیر جدید خارجی را در سال آینده قرار می دهیم. به طور قطع  ما برای سال آینده  با توجه به شرایطی که مهیا کرده ایم تعداد پرواز و مسیرهای خارجی را افزایش می دهیم. در سال  ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲، ۱۰ درصد افزایش مسافر داشته ایم به طوری که تعدا مسافر  از ۶ میلیون و ۶۳۵ مسافر به  ۷ میلیون و ۳۰۰  نفر رسیده است.

او گفت: برای ایام نوروز ۳ هزار و ۴۱۸  پرواز برنامه ای داریم و میزان پروازهای فوق العاده به  ۸۶۹  پرواز رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیش بینی درآمد ۸۰ هزار میلیارد ریالی برای فرودگاه امام
  • تا ۵ سال آینده ظرفیت پرواز‌های داخلی در فرودگاه امام خمینی ایجاد می‌شود
  • صدور بیش از ۴ هزار مجوز پرواز خارجی در ایام نوروز
  • برقراری پرواز به سوریه/ درآمد ۸ هزار میلیاردی شهر فرودگاهی در۱۴۰۳
  • مجوز ۴۲۸۷ پرواز نوروزی از فرودگاه امام (ره) صادر شد
  • میانگین تاخیر پرواز‌های خارجی در فرودگاه امام خمینی به زیر ۲۰ دقیقه رسید
  • مکاتبه وزارت راه برای پرداخت قسط اول فاز توسعه فرودگاه امام/پروازها به سوریه برقرار است
  • لغو پرواز ارومیه به تهران؛ تکلیف مسافران چه شد؟
  • پرواز ارومیه به تهران به دلیل نقص فنی لغو شد
  • برقراری پرواز فوق العاده نوروزی در مسیر گرگان به مشهد