Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:04:37 GMT

کاندیداهای انتخابات از تخریب همدیگر خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۲۱۸

کاندیداهای انتخابات از تخریب همدیگر خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: شکل گیری شخصیت هر انسانی در بستر فرهنگی که در آن به دنیا آمده و زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه تحولات فرهنگی زیربنای تحول در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است، ادامه داد: حضرت امام (ره) در ارتباط با فرهنگ می‌فرمایند فرهنگ یک کارخانه آدم سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فرهنگ فاسد نمی‌توان انسان سالم تربیت کرد.

گروه‌های جهادی بسته‌های فرهنگی نیز در اختیار مردم قرار دهند

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر ملت‌ها بخواهند از دام کشورهای سلطه گر نجات یابند باید فرهنگ آن جامعه را اصلاح کنند. فرهنگ اساس استقلال یک جامعه است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند حاضرم جانم را در راه اصلاح فرهنگ جامعه بدهم.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت فرهنگی گفت: پیشنهاد می‌کنم گروه‌های جهادی در کنار پخش بسته‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی هم در اختیار مردم قرار دهند. هر مسئولی که در جایگاه فرهنگی باشد و نتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد بدترین ضربه را به فرهنگ خواهد زد.

آل هاشم ابراز داشت: تا زمانی که نتوانیم واقعیت‌های فرهنگی جامعه را کنترل کنیم نخواهیم توانست به آرمان‌هایمان در عرصه فرهنگی دست یابیم.

وی گفت: بدون شناخت اولویت‌های فرهنگی و تمرکز به آن اولویت‌ها، نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

نهاد خانواده در قرآن محل اصلی رشد کودکان یاد شده است

نماینده ولی فقیه در خصوص اهمیت زنان و خانواده نیز گفت: یکی از اولویت‌های فرهنگی استان تضعیف نقش زن در نظام خانواده است به طوری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی شاهد تضعیف و تحریف نقش زن در نهاد خانواده و جامعه هستیم.

وی افزود: نهاد خانواده در قرآن محل اصلی رشد و تربیت کودکان یاد شده است.

آل هاشم با اشاره به رعایت تقوای انتخاباتی نیز گفت: رعایت تقوای انتخابات یعنی معرفی خود، نه نفی دیگران. کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام و خود را معرفی کنند و نباید دیگر کاندیداها را تخریب کنند.

وی با اشاره به دهه کرامت گفت: ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را تبریک می گویم. حضرت فاطمه معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع)، الگوی عفت و نماد ولایت مداری است و به این دلیل سالروز ولادت ایشان آغاز دهه کرامت نام گذاری شده است.

وی سپس با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی افزود: جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد و خدمات زیادی را به کشور انجام داد. نیروهای جهاد سازندگی در جبهه‌های جنگ ۸ ساله گاهی جلوتر از رزمندگان در خط مقدم در خاکریز سازی فعالیت می‌کردند. این جهادگران از طرف امام خمینی (ره) سنگر سازان بی سنگر نام گرفتند.

کد خبر 5232116

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انتخابات 1400 خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه تبریز انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات گرگان بوشهر آمار کرونا اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است

امام جمعه موقت آران و بیدگل گفت: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام‌ناپذیر شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام شیخ علی ناصریان شامگاه _سه‌شنبه -بیست و هشتم فروردین- در مراسم سالروز حادثه‌ی غمبار تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در نجف، اظهار کرد: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

وی افزود: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده عمق کینه وهابیت با اهل بیت پیامبر (ص) و جهل و تاریکی اندیشه منحرف آن‌ها است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطرنشان کرد: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع کرده است و تاکنون نیز از بازسازی این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به وجود بناها و گنبدهایی روی قبور ائمه و بزرگان اسلام در مدینه تا قبل از تخریب توسط وهابیت، تصریح کرد: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن‌ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن‌ها را ویران کردند.

وی تاکید کرد: نخستین‌بار در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی‌ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع (ع) زد، اما پس از آن با همت و سرمایه‌گذاری شیعیان این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن‌ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران و این مکان زیارتی را به مخروبه‌ای تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به جنایات بی‌شمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام، گفت: فرقه وهابیت اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط‌گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

وی گفت: آنچه که امام خمینی (ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگ‌ترین جلوه آن آل سعود، فرقه وهابیت و جریان‌های تکفیری و تروریستی است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با توجه به اینکه وهابیت هیچ اصالتی نزد اهل سنت ندارد، افزود: بزرگ‌ترین خدمتی که عربستان سعودی و وهابیت در حال حاضر انجام می‌دهد، آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

کد خبر 745307

دیگر خبرها

  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است