Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد،گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم.

به گزارش برنا، «سید ابراهیم رییسی»  در گفت و گویی صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و  با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امکان افزایش تولید خودرو به دو میلیون دستگاه وجود دارد

وی با بیان اینکه یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود ولی این مقدار قابلیت افزایش دارد، گفت:‌ با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:  جوانان عزیز ما به‌درستی می پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟ علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود  در حالی که با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است.

 ریییسی اضافه کرد: در حال حاضر برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی هم از خارج وارد می شود. قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود. اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هم خودروسازو هم مشتری ناراضی و دغدغه‌مند  هستند، افزود:  عادلانه شدن زنجیره قیمت‌گذاری خودرو در این باره مهم است. اشکال کار دولت این است که با مردم سخن نمی‌گوید و مسائل و حقایق را با آنها در میان نمی‌گذارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شفاف‌سازی از کارهای مهم دولت‌ است و ما در دولت مردمی درباره‌ مسائل مهمی چون قیمت خودرو،  سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت.

رییسی با تاکید بر اینکه محرمانگی، شفاف نبودن و بی صداقتی مسئولان مردم را دغدغه‌مند می‌کند،‌ گفت: اگر مردم ببینند با آنها به درستی و راستی سخن می‌گوییم بسیاری از بی اعتمادی‌ها به اعتماد و ناامیدی‌ها به امید تبدیل می‌شود.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره واردات خودرو خارجی هم اظهار داشت: اگر کیفیت خودروهای ما به حدی برسد که بتواند با دیگر خودروها رقابت کند، دیگر نگران ورود خودرو خارجی به کشور نیستیم چون مردم دست از خودرو داخلی برنمی‌دارند.

رییسی این موضوع را به مسابقات تیم ملی کشورمان تشبیه‌ کرد و افزود: وقتی تیم ملی مجهز و آماده وارد میدان شود با هر تیم قدرتمندی می تواند رقابت کند اما اگر کارها درست پیش نرود، در برابر هر تیمی زمین‌گیر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت خودرو انتخابات انتخابات ریاست جمهوری فناوری اشتغال استقلال دولت ریاست جمهوری کشاورزی واردات رقابت تیم ملی انتخابات ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به‌تازگی در فضای مجازی اخبار انتقادی از سوی برخی فعالان و کارشناسان در خصوص  رشد غیرمنتظره تعدادی از مدلهای تلفن همراه که تأمین ارز آنها از سامانه نیما و با نرخ مرکز مبادله و طلا و ارز انجام شده است، مطرح گردیده است.

لازم به ذکر است: هم‌اکنون تأمین ارز تلفن همراه به‌دوشکل انجام می‌شود؛ برای گوشیهای وارداتی تا قیمت 600 دلار تأمین ارز از سامانه نیما و برای تلفن همراه بالای 600 دلار از جمله آیفون و دو مدل از سامسونگ از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود با نرخ آزاد ارز ثبت سفارش و تخصیص صورت می‌گیرد.

بر این اساس قیمت یکی از مدلهای گوشی چینی ظرف یک ماه حدود 50 درصد افزایش یافته و از حدود 20 میلیون تومان به قیمت تقریبی 30 میلیون تومان در برخی فروشگاههای آن‌لاین، افزایش یافته است،
این در حالی است که در ماههای اخیر در مورد سایر برندهای تلفن همراه چنین نوسان ملموسی دیده نمی‌شود.

گفتنی است حداکثر سودی که به‌صورت قانونی در لایه واردات لحاظ می‌شود 18 درصد است. یکی از گمانه‌ها درخصوص جهش قیمتی مذکور احتمال افزایش ارزش گمرکی مدل مذکور در سامانه tsc است.

انتهای پیام/+

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی