Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: تفاهم نامه دو جانبه‌ای با دفتر تسهیل گری و توسعه محلی «کوزه گری و دهپیاله» در شیراز، به نمایندگی از دفاتر تسهیل گری هفت گانه شیراز شامل محله‌های کوزه گری، مهدی آباد، سعدی، کُشن، مهرگان، بافت قدیم و شریف آباد، منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبا رضایی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای اجرای اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های کلی نظام سلامت، منشور حقوق شهروندی و برنامه ششم توسعه و به منظور برخورداری کشور از افراد توانمند، آگاه، با نشاط و بهره‌مند از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و در راستای ایجاد و رشد خانواده و نسل سالم و همچنین به منظور ارائه خدمات بهداشتی به افراد بی بضاعت و کم برخوردار حاشیه شهر شیراز منعقد شد.

رضایی افزود: در این تفاهم نامه، ارایه خدمات رایگان آموزشی، مشاوره‌ای و درمانی به افراد در معرض آسیب و پُرخطر به ویژه بانوان و دختران ساکن در محله‌های محروم شهر شیراز با همکاری دفتر تسهیل گری و توسعه محلی هفت گانه شیراز منظور شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد تا تمامی مراجعان کم برخوردار دفاتر تسهیل گری هفت گانه و نیازمند خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و درمانی از طریق مراکز بهداشت شهرستان شیراز (شهدای والفجر- شهدای انقلاب) به مراکز خدمات جامع سلامت معرفی و از خدمات لازم به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق محروم شیراز خدمات مشاوره ای و درمانی رایگان تسهیل گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی