Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان، توضیحاتی درباره دلیل لغو تحریم های اخیر علیه برخی افراد و شرکت ایرانی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم های وزارت خزانه داری این کشور علیه برخی افراد و شرکت‌های ایرانی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه سه مقام پیشین ایران و دو شرکتی که قبلا در خرید، مالکیت، فروش، حمل و نقل یا بازاریابی محصولات پترو شیمی ایران مشارکت داشته‌اند را لغو کردیم که در نتیجه تغییری محقق شده در وضع کنونی یا رفتار طرف های تحت تحریم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات تعهد ما را نسبت به لغو تحریم ها در موقع تغییر وضعیت یا رفتار اشخاص تحت تحریم نشان می دهد.

او درباره تحریم فردی به اتهام در ارتباط بودن با سپاه پاسداران ایران هم مدعی شد: امروز، آمریکا سعید احمد محمد الجمال و چند فرد و نهاد دیگر را تحریم کرد که در شبکه ای بین المللی که او برای رساندن ده ها میلیون دلار پول به حوثی ها در همکاری با مقامات ارشد نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران استفاده کرده بود، مشارکت داشته اند. کسانی که در شبکه شرکت ها و واسطه های فروش صوری الجمال بوده اند، کالاهایی از جمله نفت ایران را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن می فروشند و بخش قابل توجهی از عایدی آن را به حوثی های یمن منتقل می کنند. ما الجمال را پیرو قانون اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر کمک مادی، پشتیبانی یا ارائه حمایت در زمینه مالی، مصالح یا حمایت فنی یا ارائه کالاها و خدمات به نیروهای قدس سپاه پاسداران یا در حمایت از آن تحریم کردیم. 
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه «سعید احمد محمد الجمال» به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این وزارتخانه همچنین چندین فرد و نهاد در ارتباط با این شخص را نیز در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

یک پایگاه خبری در این رابطه نوشت که وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعضای یک شبکه را که به ادعای آمریکا به تامین مالی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و انصارالله یمن کمک می‌کرد، هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نام چند نفر از جمله احمد قلعه‌بانی را از لیست تحریم‌های خود خارج کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت خزانه داری آمریکا سپاه پاسداران خارجه آمریکا لغو تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد