Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز(جمعه) در نشست با دختران و رأی‌اولی‌ها که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در آنچه جامعه را رشد می‌دهد، فرقی میان زن و مرد نیست. مبنای قرآنی عمل صالح است و اگر این را مبنا بگذاریم، باید برای آن برنامه داشته باشیم.

جلیلی گفت: در کشورهایی که امروز ادعای حقوق زن می‌کنند، رأی دادن زنان کمتر از صد سال است که شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انگلیس زنان حق رأی دادن نداشتند. در حالی که از صدر اسلام و در دوره پیامبر، زن از حقوق اجتماعی برخوارد بود. حالا اروپایی‌ها مدعی حقوق زن و ما متهم حقوق زن شده‌ایم.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از ظرفیت جامعه هستند، گفت: اگر نقش ایجابی بانوان در ابتدای انقلاب بازنمایی شود، جامعه را می‌تواند به سمت کمال و تعالی ببرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مساله آموزش و پرورش گفت: ما در برنامه‌های خود مدرسه الگو را تعریف کردیم.

جلیلی گفت: ما اگر از جهش کشور صحبت می‌کنیم، این یک جبهه بزرگ است. اگر نتوانیم عدالت از جمله عدالت جنسیتی را پیاده کنیم، افراد نمی‌توانند در این جبهه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه سند پیشرفت بانوان را باید خود بانوان بنویسند، گفت: ما امروز مشکل کمبود سند در کشور نداریم، ۱۲۸ سند درباره خانم‌ها نوشته شده است ولی مهم این است که این اسناد باید اجرایی شود. فقط شورایعالی انقلاب فرهنگی ۳۸ سند درباره بانوان نوشته است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر خانمی به دلایلی یک بار سنگین اداره خانواده بر دوشش قرار گرفت، باید حمایت مضاعف شود. اما همه این حمایت برنامه می‌خواهد. اگر کسی بیاید بگوید من وزیر زن انتخاب می‌کنم آیا مشکلات حل می‌شود؟

جلیلی گفت: خانم هایی که جمع شدند و کارهای جدی کردند، نقش آفرینی ارزشمندی داشته‌اند. یکی از فرصت‌هایی که به بانوان اجازه نقش‌آفرینی می‌دهد، فضای مجازی است. چرا فقط ۱۳.۵ درصد از سهم تولیدات فضای مجازی متعلق به خانم ها است؟ این رقم باید به ۵۰ درصد برسد.

وی گفت: برای جهش کشور باید باور داشته باشید که نیمی از جمعیت ایران، یعنی بانوان، نقش زیادی در اصلاح ایران دارند. برای این باور هم باید برنامه داشته باشید و این برنامه را بصورت جهادی عملیاتی کنید در غیر اینصورت هرچه بگوئید، فقط حرف است. جهش ایران عمل زن و مردم را می خواهد.

کد خبر 5232155 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات 1400 انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی محسن رضایی عبدالناصر همتی محمد باقر قالیباف سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ریاست جمهوری صحن مجلس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر استانی هیات دولت به استان سمنان، به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای خوشنام استان سمنان ادای احترام کرد.


انسیه خزعلی در ادامه دیدار با اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد سمنان گفت: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

خزعلی افزود: در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه خاص بانوان دیده شده و این مکان به زودی ساخته می‌شود

معاون رئیس جمهور همچنین با حضور در خانه تدین سمنان از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، بافت‌های داری و فرشینه، محصولات کشاورزی، تابلو‌های نقاشی، میناکاری و قلم زنی بازدید کرد و از تصویب اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انسیه خزعلی با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان کفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین زمینه، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوز‌هایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان هم گفت: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشور‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

خزعلی یادآور شد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است