Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:52:57 GMT

اخلاق انتخاباتی رکن اصلی رقابت/ طرفداران مراقب باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۶۴۳

اخلاق انتخاباتی رکن اصلی رقابت/ طرفداران مراقب باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه تبلیغات انتخابات فرصت خوبی برای ارائه برنامه نامزدها است، تاکید کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یک رکن اصلی و اساسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرفداران نامزدهای انتخاباتی باید مراقب باشند تا اخلاق انتخاباتی زیر سوال نرود، افزود: ارائه برنامه و عدم تخریب دیگران مردم را نیز دلگرم خواهد کرد و همچنین به شناخت بیشتر نامزدها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شاهرود خواستار توجه بیشتر ستادهای انتخاباتی به اخلاق انتخاباتی شد و گفت: اگر کسی در دوران تبلیغات به تهمت و تخریب دیگران بپردازد دچار بی‌اخلاقی شده و این زیبنده انتخابات در ایران اسلامی نیست.

امینی با اشاره به اینکه انتخابات کشور ما با دیگر کشورها فرق دارد و تفاوت آن نیز در همین رعایت اخلاق است، گفت: راهبرد دشمن مشارکت حداقلی مردم است و راهکار ما باید مشارکت حداکثری باشد لذا امروز در کنار رعایت اخلاق باید به مشارکت حداکثری مردم نیز توجه کرد.

وی با انتقاد از کسانی که در خط انقلاب بودند اما امروز در زمره افراد مخالف مشارکت حداکثری هستند، گفت: امروز واضح است که باید یکی دیگر از راهبردهای دشمن را تسری ضعف برخی از مسئولان به اصل نظام دانست و در نتیجه می‌بایست بیش از هر زمان هوشیار باشیم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت شناخت حربه‌های دشمنان برای خنثی سازی آنان، گفت: دشمن در صدد ناامن جلوه دادن کشور به ویژه در روز انتخابات است و لذا باید مراقب بود تا چنین مسائلی در مشارکت مردم تأثیری نگذارد.

کد خبر 5232156

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر مشارکت مردم در انتخابات عباس امینی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه گرگان بوشهر آمار کرونا اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها ایلام انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی اخلاق انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات