Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برخی کشورهای گروه 7، در تلاش هستند تا چین ملزم شود تعهد بیشتری برای کاهش آلاینده‌های کربنی خود داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نخست وزیر پیشین استرالیا تصریح کرد گروه هفت باید موضع واحدی درباره چین اتخاذ کند. کِوین راد در گفتگو با این شبکه گفت: «استرالیا از نزدیک تحولات و سیاست‌های چین را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسبات دوجانبه استرالیا و چین در یک سال و نیم اخیر دوره پر افت و خیزی را سپری کرده است. نخست وزیر استرالیا سخنان تند زیادی علیه چین مطرح کرده  و دولت چین نیز مواضع تقابل گرایانه مشابهی علیه استرالیا اتخاذ کرده است. در این میان شاهد برگزاری اجلاس سران گروه هفت هستیم.
سوال اصلی مطرح برای اجلاس سران گروه هفت این است که آیا اعضای این گروه حاضر هستند موضعی جمعی درباره چین اتخاذ کنند و قاعده جدیدی برای تعامل با شی جینپینگ رئیس جمهور چین طرح ریزی کنند. باید به مسائل حل نشده‌ای از قبیل ثبات آتی تنگه تایوان، حقوق بشر در چین و تعامل با چین برای پرداختن به موضوع تغییرات اقلیمی نیز پرداخت. در این میان باید به حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سران گروه هفت نیز توجه داشت. تلاش بایدن بر این امر متمرکز خواهد بود که تلاش کند بیشترین اشتراک در موضع کشور‌های عضو گروه هفت در خصوص چین شکل بگیرد و این اشتراک مواضع در مسائلی از قبیل وضع حقوق بشر در چین، موضوعات امنیتی و تغییرات اقلیمی باشد.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جو بایدن در تلاش هستند با یکدیگر حداکثر همکاری را در قالب گروه هفت و همچنین رایزنی برای کنفرانس تغییرات اقلیمی داشته باشند. قرار است کنفرانس تغییرات اقلیمی تا پایان سال جاری در شهر گلاسکو در انگلیس برگزار شود. دستیابی به موضع واحد در اجلاس سران گروه هفت درباره موضوع تغییرات اقلیمی می‌تواند خروجی بسیار اساسی این نشست باشد. یکی از این دستاورد‌ها می‌تواند این باشد که چین ملزم شود به اینکه تعهد بیشتری برای کاهش آلاینده‌های کربنی خود داشته باشد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استرالیا چین اجلاس سران گروه هفت تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی

به گزارش قدس آنلاین، کیان دهراب‌پور درخصوص وضعیت خونی استان اصفهان، اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان دو هزار و ۶۷۵ واحد معادل ۶/۶ روز و در شهرستان اصفهان یک هزار و ۸۳۹ واحد معادل ۵/۵ روز می‌باشد.

وی افزود: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند و با اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: از اهداکنندگان با گروه‌های خونی A منفی و o منفی می‌خواهیم بیشتر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره