Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:11:17 GMT

کاهش محدوديت‌هاي کرونايي در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۷۴۲

خبرگزاری آریا- دولت پاکستان با استناد به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان در این کشور از امروز محدودیت‌های کرونایی را به پایین‌ترین سطح رساند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دولت پاکستان با استناد به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان در این کشور از امروز محدودیت‌های کرونایی را به پایین‌ترین سطح رساند.
 جلسه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای پاکستان با هدف بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور برگزار و طی آن با استناد به ادامه روند نزولی آمار مبتلایان تصمیماتی در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای پاکستان اعلام کرد: تعطیلی 2 روزه مراکز تجاری و مشاغل غیر ضروری از 15 ژوئن به یک روز در هفته کاهش خواهد یافت.
بازگشایی سالن‌های ورزشی و افزایش ظرفیت مجاز حضور مسافرین در وسایل حمل و نقل عمومی به 70 درصد از دیگر تصمیمات گرفته شده در راستای کاهش محدودیت‌ها در پاکستان است. بر اساس اعلام مسئولین پاکستانی ممنوعیت سفر‌های بین ایالتی در روز‌های شنبه و یکشنبه نیز برداشته شده است.
ستاد مبارزه با کرونای پاکستان با بیان اینکه محدودیت‌ها در مورد اماکن مذهبی و سینما‌ها همچنان ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: دولت واکسیناسیون کرونا را برای همه کارمندان دولت و بخش خصوصی اجباری کرده و کلیه این افراد باید خود را تا 30 ژوئن واکسینه کنند.
گفتنی است تا کنون 10 میلیون پاکستانی دربرابر کرونا واکسینه شده اند، این درحالی است که دولت این کشور روز گذشته با هدف تسریع روند واکسیناسیون با اختصاص بودجه یک میلیارد دلاری جهت تهیه واکسن موافقت کرد.
وزارت بهداشت پاکستان در گزارشی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته از مجموع 41824 آزمایش کرونای گرفته شه بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص ابتلای 1303 نفر به کرونا تایید شده است، در این بازه زمانی 76 بیمار کرونایی در پاکستان جان باختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان