Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحفه گر از استقبال کم نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی از طرح بهارانه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:بیش از ۱۲ میلیارد ریال کتاب در خراسان رضوی در چهارمین روز از این طرح فروخته شده است.

«افشین تحفه گر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک فرا رسیدن دهه پر خیر و برکت کرامت از استقبال کم نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی از طرح بهارانه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:بیش از ۱۲ میلیارد ریال کتاب در خراسان رضوی در چهارمین روز از این طرح فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) و لزوم توجه به نقش کتابفروش‌ها در صنعت نشر گفت: یکی از اقدامات اساسی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب بود.

 

وی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها در بین صنوف و بخش‌های مختلف حوزه نشر نقش مهم‌تری دارند، افزود: کتابفروشی‌ها در چرخه کتاب، نشر و فرهنگ مکتوب ما آخرین حلقه ارتباطی با مردم هستند که ارتباط مستقیم با مخاطبان و قشرهای مختلف جامعه دارند و به همین دلیل باید توجه زیادی به آنها شود.

 

تحفه گر اظهار کرد: در همین راستا و در جهت حمایت از کتابفروشی ها، طرح‌های فصلی کتاب از سال ۹۴ شروع شد و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، اجرا می ‌شود، این طر‌ح‌ ها به میزان قابل توجهی به نقدینگی کتابفروشی‌ها کمک می‌کند وبه برقراری عدالت میان مخاطبان و صنف نشر منجر می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: خوشبختانه کتابفروشان و همچنین عموم مردم فرهیخته خراسان رضوی از این طرح‌ها به خوبی استقبال کردند به گونه ای که در اکثر طرح های اجرا شده، خراسان رضوی جزء پرفروش ترین استان های شرکت کننده در طرح بود و در طرح بهارانه ۱۴۰۰ نیز، تنها در ۴ روز اول طرح بیش از ۲۵هزار جلد کتاب با ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در سطح خراسان رضوی به فروش رفته ضمن اینکه بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در این طرح نیز پس از تهران، به این استان تعلق دارد.

 

وی ادامه داد: هدف این طرح ایجاد رونق در بازار کتاب و افزایش انگیزه برای افرادی است که در این حوزه در حال فعالیت هستند و هدف دیگر نیز، ترویج کتابخوانی و ایجاد تسهیلات برای کسانی که می‌خواهند کتاب‌های جدید را خریداری کنند و اهل مطالعه هستند، می‌ باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ خراسان رضوی ۱۲ میلیارد ریال خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد کتابفروشی ها طرح بهارانه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد