Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان به اهمیت حضور مردم در انتخابات و نقش رای بالا در تقویت نظام اشاره کرد و افزود: بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این خصوص حرکت در مسیر دشمنان است و اصلا از هیچ فردی پذیرفته نیست .

وی ادامه داد: هر فردی ،می‌خواهد به وصیت شهیدان و امام راحل (ره) عمل کند باید بیش از دوره‌های گذشته حضوری گسترده و پرشورتر همراه با بصیرت در روز رای گیری در شعبه های رای حاضر شود و رسالت ملی و دینی خود را به نحو مناسب انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: حضور در انتخابات امسال که دشمن برای کاهش آرای مردم از مدت‌ها قبل تلاش گسترده ای را انجام می‌دهد ،رسالت بزرگ و موجب تقویت نظام و مایه عزت کشور و شکست جنگ اقتصادی و فرهنگی است و باید همه با همبستگی در آن مشارکت کنند.

ناصری یزدی به انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری از سوی مردم اشاره کرد و یادآور شد: هر فردی که به عنوان رییس جمهوری انتخاب شود باید وامدار اسلام، مردم و قرآن باشد و اگر به وظیفه خود در حل مشکلات کار کند در مسیر حقیقت و شهیدان فعالیت کرده است .

وی گفت: ایران به برکت خون شهیدان و رهبری‌های مقام معظم رهبری امروز در دنیا عظمت دارد و این سربلندی زمانی حفظ می‌شود که مردم در انتخابات امسال مشارکتی گسترده تر نسبت به دوره های قبل داشته باشند و اگر این امر محقق شود دیگر استکبارجهانی نمی‌تواند اهداف شوم خود را دنبال کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه یزد گفت: مردم باید در کنار انتخابات ریاست جمهوری به شوراهای اسلامی شهر و روستاها اهمیت قایل شوند و افراد متدین و متخصص و خادم و دلسوز را انتخاب کنند که سود آن نصیب همگان و عموم شهروندانی است که همواره در خدمت نظام و انقلاب اسلامی هستند.

ناصری به توطئه‌های دشمنان در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و هوشیاری مردم و مسوولان را در برابر اهداف آنها خواستار شد.

امروز نمازجمعه در ۲۸ پایگاه عبادی، سیاسی( ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت) در ۱۰ شهرستان استان یزد اقامه شد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

 یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد  ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

همچنین  به گفته دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد  هزار و ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را در انتخابات پیش رو  جمع‌آوری می‌کند که این تعداد  نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ شعبه افزایش دارد و یکی از دلایل افزایش آن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در چارچوب طرح حفظ سلامت عمومی رای دهندگان در برابر ویروس کرونا و پیشگیری آنها از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ست.

محمدعلی شاه حسینی افزود: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه ویژه جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه هم برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شد و از مجموع شعبه های رای  هزار و ۲۶۸ مورد ثابت و سیار شهری است و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی هم برای انتخابات در نظر گرفته شد.
وی همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در کار برگزاری انتخابات پیش رو با ستاد یادشده همکاری دارند.

وی پیشتر تعداد افراد واجد شرایط حق رای را ۷۳۳ هزار نفر اعلام کرد، این استان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که ۸۷درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

عشایر یزد عمدتا در زمان قشلاق( زمستان)  در شهرستان های ابرکوه و خاتم زندگی می کنند،که در حال حاضر در سگونگاه های تابستانی خود در مناطق ییلاقی استان های فارس، کرمان و یزد بسر می برند. 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی یزد ستاد اقامه نماز کشور انتخابات شهر و روستا مشارکت های مردمی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آیت الله محمدرضا ناصری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی یزد ستاد اقامه نماز کشور انتخابات شهر و روستا مشارکت های مردمی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آیت الله محمدرضا ناصری ریاست جمهوری اسلامی شهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد

سخنگوی سپاه گفت: با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار رمضان شریف از ارزیابی وضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیروهای امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیروهای امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه عمده نیازهای امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد: وضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و هم افزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیروهای مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیروهای خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در جنوب شرق کشور را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

سردار شریف در پایان اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیروهای جهادی به ویژه مشارکت نیروهای مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

منبع: ایرنا کد خبر 746035

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است