Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در سروشت کشور گفت: "انتخابات" لیله القدری در سرنوشت جمهوری اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  ازایلام ، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: "انتخابات" لیله القدری در سرنوشت جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام گفت: در این لیله‌القدر سرنوشت کشور برای آینده به کسی سپرده می‌شود که برای کشور، توسعه و پیشرفت آن تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر خواهد بود .

امام جمعه ایلام  افزود: اگر تصمیم ساز و تصمیم‌گیری که در انتخابات با رای و نظر مردم برگزیده می‌شود نتواند به اهداف توسعه‌ای ایران سربلند برسد و توان فائق آمدن بر مشکلات نداشته باشد و معتقد به نگاه "ما می‌توانیم" نباشد آن وقت است که یاس و ناامیدی بر کشور سایه می‌افکند و مردم از انتخاب خود دلسرد می‌شوند.

کریمی‌تبار خاطرنشان کرد؛ برای آن که انتخاب آحاد ملت شریف ایران انتخابی عقلانی، مؤثر و دارای روحیه انقلابی و تفکر جهادی باشد نیازمند انتخاب اصلح بر اساس معیارهای مدیریتی کارآمد و توانا با لحاظ کردن شاخص‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری هستیم .

 امام جمعه ایلام  "‌ با کفایت و با ایمان"،"عدالت‌خواه و ضد فساد"، "دارای عملکرد انقلابی و جهادی"، "معتقد به توانمندی‌های داخلی" و "معتقد به جوانان به‌عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده" را شاخص‌های مطلوب رئیس آینده قوه مجریه عنوان کرد و گفت: هرکدام از نامزدهای مورد تائید شورای نگهبان که به این خصلت‌ها نزدیک‌تر و یا دارا باشند اصلح و شایسته سکانداری قوه مجریه سیزدهم هستند.

وی در ادامه  مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد اصلح لبیک به فرمان رهبری، تجدید عهد با شهدا و موجب اقتدار نظام دانست و تصریح کرد: حضور ما در انتخابات 28 خرداد1400  صف‌آرایی‌های دشمنان را به هم خواهد ریخت و آنان را رسوا خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام تداوم خونخواهی سردار شهید قاسم سلیمانی را با حضور حداکثری در انتخابات ممکن دانست و بیان کرد:  شرکت در انتخابات تداوم خون شهدا و خونخواهی حاج قاسم سلیمانی است، باید همه همدیگر را به شرکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

خطیب جمعه ایلام، کارآمدی و داشتن گفتمان انقلابی و جهادی، داشتن برنامه و اقدام و عمل در اجرای برنامه‌ها را توسط نامزدهای انتخاباتی را شرط رجوع و انتخاب مردم عنوان و یادآورشد: باید گفتمان نامزدها معرف اسلام و جمهوری اسلامی و سرشار از اخلاق و انسانیت باشد و حساسیت ویژه‌ای در آن وجود داشته باشد تا به حل مشکلات کشور اهتمام داشته باشند.

وی به این نکته که " برخی برنامه‌ها و شعارهای کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم و شوراهای شهر و روستا  برای جذب مخاطبان ناآگاه است و قابلیت اجرا ندارند گفت: شعار بدون عمل و پشتوانه اجرایی نباید موجب فریب مردم شود و مردم در میان برنامه‌های عملی و دارای پشتوانه و نظر کارشناسی انتخاب خود را خواهند کرد.

مناظره‌ها نیز مورد اشاره خطیب جمعه ایلام واقع و بیان کرد:  اگر شخصی در مناظره به دنبال حریم شکنی و تخریب و فریب است و عملکرد و کارنامه کنونی اش قابل قبول نیست این فرد شایسته انتخاب نیست.

آیت الله ناصری یزدی: برخی کاندیداهای به دنبال رضایت آمریکا و انگلیس هستند امام جمعه یاسوج: قهر با صندوق رای مشکلات کشور را بیشتر می‌کند نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است

وی از مردم خواست: در مناظره ها اخلاق مداری نامزدها را مورد توجه قرار دهند و از انتخاب افرادی که برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری از هر هدف غیرمشروعی استفاده می‌کنند را در سبد رای خود قرار ندهند.

به گفته نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام؛ " جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است و هویت ملی و اقتدار خاص خود را دارد و باید در مناظره‌ها ببینیم کدام یک این هویت را پذیرفته و کدامیک دچار خود کم بینی است.".

سخنان پایانی امام جمعه ایلام  تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر و هفته کرامت و تبریک آغاز هفته جهاد کشاورزی بود که با تبریک این ایام خطبه‌های جمعه‌ای هفته ایلام به پایان رساند.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه ایلام جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به عنوان رئیس ستاد و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار کرد: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی افزود: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد.

هماهنگی و همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، عنوان کرد: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و به لطف الهی این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کارها باشد باید با همفکری آن را رفع کرد. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آن‌ها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود، سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه شود تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

تاکید بر آمادگی ستادهای استانی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستادهای استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب کاندیداها آسان‌تر است. در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقا نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفت: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفاً نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "مجلس باید ریل گزاری کند و مشکلات را حل کند" کاملاً انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان به صورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا کند.

منتخبین ملت فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهند

دادستان کل کشور ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند.

وی در پایان گفت: مردم عزیز کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند؛ لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت اصلاً جایز نیست.

کد خبر 6064221

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • جنگ فرهنگی بر علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • مشارکت مردم در تولید تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است
  • بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است