Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:21:34 GMT

جزئیات راه‌اندازی سامانه انتخاب ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۳۹۵

جزئیات راه‌اندازی سامانه انتخاب ایران

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور جزئیات و نحوه استفاده از سامانه انتخاب ایران را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به راه‌اندازی "سامانه انتخاب ایران" گفت: به منظور بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی در انتخابات و به ویژه ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی و مقابله با تخریب و شائبه‌افکنی علیه نامزدها و ضابطه‌مند نمودن تبلیغات درفضای مجازی، دستورالعمل تبلیغات انتخابات در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای مفاد این دستور العمل، سامانه انتخاب ایران، به عنوان بستر ارتباطی میان مردم، دست‌اندرکاران انتخابات، نامزدها و انتشاردهندگان، برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی و آگاهی از فعالیت‌های تبلیغاتی در این فضا راه‌اندازی شده است و این سامانه از طریق آدرس https://entekhabiran.moi.ir  در دسترس عموم مردم قرار دارد.

 به گفته شجاعان، در این سامانه اطلاعات مربوط به نامزدهای انتخابات قابل مشاهده برای رأی‌دهندگان خواهد بود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: همه نامزدهای انتخابات، برای انجام تبلیغات در فضای مجازی، "آدرس کانال‌ها و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی"، "آدرس درگاه‌ های اینترنتی" و "زندگینامه" خود را بر اساس پیامک دریافتی از وزارت کشور، در این سامانه بارگذاری می‌نمایند.

شجاعان توضیح داد: در صفحات معرفی شده، نامزدها و طرفداران آن‌ها به هیچ‌وجه مجاز به تبلیغ علیه نامزدهای دیگر نبوده و فقط می‌توانند شایستگی‌های خود را مطرح نمایند. همچنین لازم است از نشر محتوای مجرمانه، نظیر هرگونه توهین، تهمت، افترا، انتشار اسرار و همچنین هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ثبت لینک‌ها فقط شامل صفحات مجاز و غیرفیلتر خواهد بود و مسئولیت رعایت این موضوع به عهده نامزد است، گفت: قابلیت نمایش اطلاعات شعب أخذ رأی در محدوده جغرافیایی کاربر از دیگر کاربردهای این سامانه است و مردم می‌توانند در روز أخذ رأی انتخابات، از محل شعب نزدیک به خود آگاهی پیدا کنند.

رئیس کمیته فنآوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: این سامانه با در نظر گرفتن مسافت شعبه تا کاربر و همچنین تراکم افراد آن شعبه، علاوه بر نمایش شعب بر روی نقشه، شعب مناسب برای مراجعه را به هر کاربر پیشنهاد می‌کند.

شجاعان با اشاره به افزودن خدمات سرویس «ریسک من» در سامانه "انتخاب ایران" گفت: از آنجا که سرویس «ریسک من» احتمال حاد شدن بیماری افراد را در صورت اینکه در آینده مبتلا به کرونا شوند، پیش‌بینی می‌کند، لذا با استفاده از این سرویس در سامانه انتخاب ایران، متناسب با ریسک اختصاصی هر فرد، شعبه رأی‌دهی بهینه‌ای را در روز انتخابات در صورت ورود کد سرویس ریسک من به سامانه انتخاب ایران، پپیشنهاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سرویس «ریسک من» برای بیش از 100 هزار بیمار کووید-19 و بر اساس آخرین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی توسعه یافته است، گفت: این سرویس احتمال حاد شدن بیماری و علائم افراد را در صورت ابتلا به کرونا پیش بینی می‌کند و با محتوای اختصاصی موجب توسعه مراقبت فردی می‌شود.  

این عضو ستاد انتخابات کشور ادامه داد: هم‌وطنان می‌توانند، پس از دریافت کد پیگیری ریسک خود از نسخه تحت وب یا اپلیکیشن ریسک من، با وارد کردن کد مذکور در سامانه انتخاب ایران، شعب رأی‌گیری متناسب با ریسک کرونای خود را پیدا کنند.

شجاعان خاطرنشان کرد: هدف نهایی ریسک من در انتخابات، راهنمایی افراد پر ریسک به مکان‌های امن‌تر و انجام سریع‌تر روندهای رأی‌گیری برای آن‌هاست. استفاده همگانی و جامع از سامانه انتخاب ایران، علاوه بر ارتقای سلامت‌های فردی در جامعه می‌تواند به برگزاری انتخابات عاری از کرونا منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 اطلاعات ستاد انتخابات کشور سامانه انتخاب ایران رئیس کمیته فضای مجازی ریسک من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» با اشاره به وجود ۸۳.۴۲۴ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ برای ۷۸ هزار و ۳۱۸ خانوار، مبلغ ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.
 
به گفته وی؛ مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشت، یکی از الویت های اصلی در خدمت رسانی ازسوی این نهاد ، تأمین حداقل نیازهای معیشتی خانواده ها است که براین اساس میانگین ماهیانه مبلغ  ۷۷ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می شود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با تأکید بر شرایط سخت اقتصادی کشور تصریح کرد: کمیته امداد برای کمک و یاری رساندن در امر معاش نیازمندان درشرایط موجود ، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت وتعمیر مسکن ، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال زایی نیز به اقشار آسیب پذیرمتناسب با نیازشان ارائه می دهد، تا گره گشای مشکلات آنان باشد.
 
وی افزود: سرانه مستمری خانواده های یک نفره ۷۷۰ هزارتومان، دونفره ۱میلیون و ۹۰ هزارتومان، سه نفره ۱میلیون و۵۲۵ هزارتومان، چهارنفره ۱ میلیون و۹۶۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۲میلیون و۴۱۰ هزارتومان می باشد که بصورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
 
به گفته وی؛ سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه هدف راه اندازی شد، با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد