Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:32:31 GMT

دشمنان به دنبال القای دروغین مهندسی انتخابات هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۴۶۱

دشمنان به دنبال القای دروغین مهندسی انتخابات هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدی شهر به میزبانی مصلای این شهرستان با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرهای روستاها فرصت خوبی است تا منتخبان توسط مردم شناسایی و انتخاب کنند تا جمعه بعد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، بیان کرد: امام خمینی (ره) انتخاب ات را یک حق و تکلیف می‌داند زیرا رأی حق شهروندی است و مردم می‌توانند اعضای شورای شهر و رئیس جمهور را انتخاب کنند و اگر کسی حق خودش را نادیده بگیرد، ستم کرده است از سوی دیگر رأی تکلیف است زیرا می‌تواند بر آینده کشور و شهرهایمان تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورای شهر در گره گشایی از مشکلات، مسائل فرهنگی، عمرانی و… بسیار مؤثر است، افزود: آزاد بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های یک شورای خوب است زیرا شورایی که زمین خوار باشد موفق نخواهد بود. همچنین اعضای شورای شهر باید مؤمن باشند و درصدد پر کردن جیب خودشان نباشند.

امام جمعه مهدی شهر ادامه داد: مؤمنان پاک هستند و می‌دانند که مسئولیت شورای شهر به سرعت می‌گذرد و باید در روز قیامت پاسخگو باشد در نتیجه شورای خوب دنبال حق است و اختلاف افکنی نمی‌کند. ما شاهد بوده‌ایم که برخی وحدت‌ها چه انسجامی را ایجاد کرده و برعکس چه اختلافاتی، مشکلاتی را برای شهرمان پدید آورده است لذا باید با دقت انتخاب کرد.

بارانی درباره ریاست جمهوری نیز، گفت: حضور تکلیف است زیرا اگر از عدم شرکت ما در انتخابات، آرا انتخاباتی به نصاب خوبی قرار نگیرد و دشمنان جرأت پیدا کنند علیه کشور توطئه کنند، قهراً در گناه و توطئه دشمنان دخیل هستیم. پس نباید بگوییم که رأی ما چه کار خواهد کرد، زیرا هر رأی، اثرگذاری است. در نتیجه در کلام امام، رأی مانند نظام واجب است زیرا نظام را تقویت می‌کند رأی مردم همچنین موجب عزت جمهوری اسلامی می‌شود. ایران اسلامی از دو بعد جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده و جمهوریت یعنی مردم سالاری و حضور مردم در انتخابات در نتیجه مشارکت مردمی می‌تواند عزت نظام را تقویت کند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم سرمایه اجتماعی نظام است و هرچقدر که مردم بیشتر در انتخابات حضور یابند، سرمایه اجتماعی نظام افزون می‌شود، بیان داشت: هر میزان سرمایه اجتماعی کشور بیشتر شود، امنیت و اقتدار ما در زمینه جهانی افزایش خواهد یافت و لذا دشمنان نمی‌توانند توطئه کنند. حضور مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

امام جمعه مهدی شهر افزود: امروز باید دید در این هفته به خصوص چرا دشمنان مدام بر طبل تحریم می‌کوبند؟ زیرا می‌دانند که اگر حضور کمرنگ شود، می‌توانند مانور بدهند که مردم نظام را قبول ندارند. در هفته پیش رو دشمنان ما از فضای ماهواره، مجازی و.. چند چیز را القا خواهند کرد نخست القای مهندسی انتخابات و بی اثر بودن رأی مردم است که این امر کاملاً اشتباه است زیرا در طول ۴۲ سال رئیس جمهوری‌های مختلف با سلایق مختلف از صندوق بیرون آمده‌اند

بارانی با بیان اینکه دیگر القای دشمنان تسری مشکلات و ناکارآمدی برخی مسئولان به کل نظام و انقلاب است، گفت: بخشی از گرانی‌ها و معیشت‌ها ضعف مسئولان نظام است و در این امر شکی نیست اما این ضعف مسئولان دلیل نمی‌شود که کل نظام دچار مشکل باشد. مثال این امر مدیر نادرستی برای ساختمان‌های مسکونی است که اگر نادرست عمل کرد این ارتباطی به کل تمامیت ساختمان ندارد و مردم باید مدیری قوی‌تر را جایگزین وی کنند.

کد خبر 5232194

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه مهدیشهر شورای شهر جمهوری اسلامی انقلاب انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات گرگان بوشهر آمار کرونا اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها ایلام انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور و مشارکت خود در انتخابات یازدهم اسفند ماه حماسه باشکوهی را رقم زدند که از حضور همه ملت ایران و به خصوص مردم شهرستان گناوه تقدیر می‌کنم.

امام جمعه گناوه ضمن تبریک به منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، برای وی در مسیر پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به شأن قانونگذاری و نظارتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با قانون گذاری مناسب، ریل گذاری خوبی را برای حرکت دولت به سوی پیشرفت و رفع موانع موجود انجام دهد.

وی یادآور شد: مردم ولی نعمت‌های انقلاب هستند و تلاش همه مسئولان باید در جهت گره گشایی از کار آنها باشد.

کد خبر 6078070

دیگر خبرها

  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • سرلشکر موسوی: پاسخی طوفانی به تعدی دشمنان خواهیم داد
  • «وعده صادق» نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است
  • این دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر خاورمیانه
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد