Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@21:54:31 GMT

وعده رییسی به مردم درباره خودرو

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۵۴۹

وعده رییسی به مردم درباره خودرو

«سید ابراهیم رییسی»  در گفت و گویی صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و  با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

 امکان افزایش تولید خودرو به دو میلیون دستگاه وجود دارد

وی با بیان اینکه یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود ولی این مقدار قابلیت افزایش دارد، گفت:‌ با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:  جوانان عزیز ما به‌درستی می پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟ علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود  در حالی که با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است.

 ریییسی اضافه کرد: در حال حاضر برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی هم از خارج وارد می شود. قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود. اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هم خودروسازو هم مشتری ناراضی و دغدغه‌مند  هستند، افزود:  عادلانه شدن زنجیره قیمت‌گذاری خودرو در این باره مهم است. اشکال کار دولت این است که با مردم سخن نمی‌گوید و مسائل و حقایق را با آنها در میان نمی‌گذارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شفاف‌سازی از کارهای مهم دولت‌ است و ما در دولت مردمی درباره‌ مسائل مهمی چون قیمت خودرو،  سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت.

رییسی با تاکید بر اینکه محرمانگی، شفاف نبودن و بی صداقتی مسئولان مردم را دغدغه‌مند می‌کند،‌ گفت: اگر مردم ببینند با آنها به درستی و راستی سخن می‌گوییم بسیاری از بی اعتمادی‌ها به اعتماد و ناامیدی‌ها به امید تبدیل می‌شود.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره واردات خودرو خارجی هم اظهار داشت: اگر کیفیت خودروهای ما به حدی برسد که بتواند با دیگر خودروها رقابت کند، دیگر نگران ورود خودرو خارجی به کشور نیستیم چون مردم دست از خودرو داخلی برنمی‌دارند.

رییسی این موضوع را به مسابقات تیم ملی کشورمان تشبیه‌ کرد و افزود: وقتی تیم ملی مجهز و آماده وارد میدان شود با هر تیم قدرتمندی می تواند رقابت کند اما اگر کارها درست پیش نرود، در برابر هر تیمی زمین‌گیر می‌شود.

216219

کد خبر 1524174

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

علی‌آبادی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

اولین خودروهای وارداتی ایران‌خودرو تحویل مشتریان شد | «شاین مکس» در دو مدل بنزینی و هیبریدی

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار کرد: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

کد خبر 845098 برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم وزارت صنعت، تجارت و معدن علی آبادی خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: عملیات «وعده صادق» اقدامی ضروری و وحدت بخش بود
  • دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان/ دامغانی‎ها میزبان رییسی
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست