Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جمع حامیان رئیسی در اراک اظهار کرد: گلایه‌های مردم نسبت به وضعیت اقتصادی که نشات گرفته از بی‌تدبیری دولت فعلی است به وضوح شنیده می‌شود و در خانه‌های مردم قابل لمس است.

وی با بیان اینکه در بررسی دولت‌های مختلف و شرایط کشور از اول انقلاب تاکنون مشخص می‌شود که ناکارآمدتر از دولت روحانی نداشته‌ایم، تصریح کرد: دولت کنونی دولتی بود که قبل از انتخابات در خصوص وضعیت معیشت مردم، توسعه روابط بین المللی و چرخیدن چرخ سانتریفیوژها قول‌های بسیار داد اما به دلیل بی برنامه بودن هیچ یک عملی نشد و امروز شرایط در کشور شرایط بسیار حساسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه با بیان اینکه مردم نسبت به ناکارآمدی دولت گلایه مند هستند، گفت: امروز در حقیقت تبعات یک انتخاب را تجربه می‌کنیم، در گذشته سالانه افزایش قیمت را داشتیم اما امروز افزایش قیمت روزانه شده است.

 آصفری گفت: امروز بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و شهرک‌های صنعتی به شهر ارواح تعطیل شده‌اند این در حالی است که زمان جنگ تحمیلی باوجود تحریم‌های گسترده تر از امروز، چنین شرایطی را تجربه نکردیم، در آن دوران کالاهای اساسی به وفور در دسترس بود و صنایع فعال و ارزش پول ملی کشور بالا بود اما امروز به دلیل بی برنامگی دولت شرایط بسیار دشوار شده است.

وی همچنین  با بیان اینکه کالاهای اساسی در شب انتخابات ۳۰ درصد گران شده است، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام با قصد و منظور خاصی انجام شده است و باید توجه داشت از دولتی است که ادعا می‌کرد رونق اقتصادی که مردم نیاز دارند را ایجاد خواهد کرد.

  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: در بحث مناسبات بین المللی این دولت قول بهبود وضعیت را داد و امروز نه تنها بهبودی حاصل نشده است بلکه شاهد تحریم وزیر امور خارجه هستیم.

 آصفری افزود: مشکلات کشور صرفا نشات گرفته از تحریم نیست و طبق بررسی‌های صورت گرفته باید گفت که کمتر از ۳۰ درصد وضعیت اقتصادی مربوط به تحریم‌ها است، امروز وزیر وزارتخانه برای دیدار با رئیس جمهور باید ۶ ماه در نوبت بماند در صورتی که با انبوهی از مشکلات و مسائل مواجه هستند و باید ملاقات صورت بگیرد.

 وی بیان کرد: وقتی خود دولت این کار را انجام می دهد استاندار و فرماندار و .. هم این کار را به تبعیت از مسئول بالا دستی انجام می‌دهد،  شرکت‌هایی مانند هپکو و واگن پارس به عنوان صنایع مادر می بایست فعال می‌شدند، در این صنایع علاوه بر حفظ اشتغال امکان ایجاد اشتغال جدید هم وجود داشت اما به دلیل تصمیم اشتباهی همچون واردات دستگاه دست دوم و خرید واگن از خارج از کشور این صنایع روزهای تلخی را سپری کردند.

  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی در حالی صرف واردات مربا و خوراک سگ و گربه از خارج کشور شد که ما نیاز به تخصیص این ارز برای واردات مواد اولیه داشتیم.

 آصفری اظهار کرد: مردم زمانی با کارت ملی به کربلا می رفتند و امروز با کارت ملی باید در صف‌های توزیع مرغ و روغن بمانند و باید پرسید چرا با بی برنامگی چنین شرایطی را برای مردم ایجاد کردند؟امروز یک دینی به گردن ما است از طرف امام و شهدا و آن حضور در پای صندوق های رای هست.

   نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: امروز دو مسوولت بر عهده ما است اول حضور حداکثری در انتخابات و دیگری انتخاب اصلح، انتخاب کسی که در خط ولایت باشد و انتخاب مدیری که متعهد به انقلاب و امام و شهدا و نظام و آرمان‌های انقلاب باشد و در این صورت است که دغدغه ها و مسائل کشور قابل حل است.

  آصفری گفت: نیاز است کمک کنیم خانه به خانه نفر به نفر مردم را پای صندوق بیاوریم و با رای به آقای رییسی بتوانیم یک دولت انقلابی، یک دولت جهانی تشکیل دهیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید رئیسی دولت روحانی افزایش قیمت خنداب و کمیجان در مجلس نماینده مردم اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور که ظهر پنجشنبه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و مدیران شهری کلانشهرها برگزار شد، اظهار کرد: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برادران، وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سوال برود و موردتوجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده‌ای نخواهد داشت. در حقیقت، مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

مدیریت شهری، در صدر ارتباط مستقیم با مردم

وی ضمن واکاوی ابعاد ارتباط گسترده مردم با شهرداری در کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری‌ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند. آن آقا یا خانم هموطنی که صبح از خانه بیرون می‌آید، از همان لحظه اول پا به فضایی می‌گذارد که آسفالتش فراهم شده، اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمدش آماده شده، زباله از معابرش جمع آوری شده و فضای سبزش، همه کس را مروّح می‌کند.

علم الهدی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، تصریح کرد: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

فرهنگ دینی، گره گشای چالش‌های امروز کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در دین ما تأکید شده حتی اگر کسی یک لیوان آب به دست برادر دینی خود داد، بر او فرض است که از برادرش تشکر کند. اینجاست که می‌گوئیم باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آنها عرضه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آنها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

تسهیل زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد

علم الهدی با اشاره به ضرورت میدان‌داری مدیریت شهری مشهد در تسهیل امر زیارت اظهار کرد: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) را در دل دارند و به شهر امام رضا (ع) می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند. اینجاست که تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا این برادران و خواهران عزیز ما به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است