Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، آمریکا با اِعمال فشار در ارتباط با قرارداد فروش اف ۳۵، خواهان لغو استفاده امارات از هوآوی و سایر فن آوری های چین شد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، منابع آگاه از مذاکرات خصوصی در این باره اعلام کردند که دولت بایدن به امارات فشار می آورد تا فن آوری هواوی را از شبکه مخابراتی خود حذف کرده و در گام های آتی از چین دوری نمایند؛ در غیر اینصورت، قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید جنگنده های اف ۳۵ و پهپادهای آمریکایی به خطر خواهند افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلومبرگ، آمریکا از امارات می خواهد تا در ۴ سال آینده تجهیزات هواوی را پیش از برنامه زمانبندی شده سال های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ برای تحویل اف- ۳۵ ها از این کشور حذف کند؛ اما مقامات اماراتی در مخالفت با این درخواست اعلام کرده اند که به زمان بیشتر و نیز تجهیزات مخابراتی جایگزین نیاز درند که به لحاظ قیمتی نیز قابل قبول باشد.

بلومبرگ در این باره ادامه داد: مذاکرات تا کنون حول محور امکان پذیریِ دست یابی به یک جایگزین برای این درخواست ادامه دارد.

به گزارش مهر، اوایل بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بود که منابع آگاه و نزدیک به موضوع اعلام کردند که امارات متحده عربی قرارداد خرید ۵۰ فروند جنگنده اف ۳۵ و ۱۸ فروند پهپاد نظامی و تهاجمی را با آمریکا امضا کرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در آخرین روز زمامداری خود توافقنامه مذکور را امضا کرد.

ترامپ با امضای این توافقنامه فروش ۵۰ فروند جنگنده اف -۳۵ و ۱۸ فروند پهپاد تهاجمی از آمریکا به امارات متحده عربی را تأیید کرد.

اما جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پس از رسیدن به قدرت ادعا کرد که وی این توافقنامه را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که فروش تسلیحات نظامی به امارات را به حالت تعلیق درآورده است تا این بسته را مورد بررسی قرار دهد.

امارات یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا در غرب آسیا به شمار می‌رود و بارها تمایل خود را برای خریداری جنگنده‌های اف ۳۵ اعلام کرده بود.

پس از آنکه دولت جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد قرارداد تسلیحاتی امضا شده در دولت ترامپ با امارات متحده عربی را به پیش ببرد، تعدادی از سناتورهای دموکرات به دنبال تصویب طرحی هستند تا فروش جنگنده های اف ۳۵ به امارات متحده عربی محدود شود.

بر اساس این گزارش، باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در این باره گفته بود: من همچنان نگران تبعات فروش پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده مان هستم. آن هم به دلیل سئوالات بی پاسخ زیادی که درباره تبعات فروش این جنگنده ها برای امنیت ملی آمریکا و منافع تکنولوژیکی ما دارد و نیز پارامترهای حقوقی حفظ برتری و تسلط نظامی اسرائیل در منطقه.

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر در این باره اعلام کرد: دولت بایدن به تماس و ارتباط خود با امارات ادامه خواهد داد و به مقام های این کشور توصیه خواهد کرد که این تسلیحات باید به طور متناسبی استفاده شود و این تسلیحات حداقل تا سال ۲۰۲۵ به امارات تحویل داده نخواهد شد.

اکنون و بر اساس افشاگری شبکه تلویزیونی بلومبرگ آشکار شده است که تصمیم زمامداران آمریکا برای بازنگری احتمالی بر این قرارداد، با هدف باجگیری بیش از پیشِ واشنگتن از ابوظبی به انجام می رسد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هوآوی امارات اف ۳۵ امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال

به گزاش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، جلسه سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر آقایان باحضور جواد داوری رئیس فدارسیون بسکتبال برگزار شد.

تصمیمات اخذ شده در این جلسه به شرح زیر است:

* در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.

* در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ باتوجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.

* همچنین درصورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

* شایان ذکر است، حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

کد خبر 6080716

دیگر خبرها

  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال
  • دوری ۳ تا ۴ هفته‌ای ایوان اندیکا از میادین
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • دوری عجیب داور مشهور از فوتبال ایران
  • خبر بد برای لیورپول: دوری 3 هفته‌ای کانر بردلی از میادین به دلیل مصدومیت