Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@18:20:36 GMT

مشارکت شهروندان برای شهری سبز

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۰۴۶

مشارکت شهروندان برای شهری سبز

به گزارش همشهری آنلاین؛ رویداد کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه با مشارکت همسایگان هر محله به صورت بالکن سبز و احداث باغچه در محله های منطقه 11 آغاز شد.
 نصراله آبادیان با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در محله های مرکزی شهر تهران و استقبال شهروندان از احداث باغچه های محلی در محیط همسایگی افزود: نگاه مدیریت شهری ترویج مشارکت پذیری و ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی در بین شهروندان  است که آنان در امور محله خود سهیم بوده و نقش آفرینی داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آبادیان در تشریح برنامه های انجام شده  از سوی اداره آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی با مشارکت معاونت خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت  معاونت ها و ادارات در اجرای برنامه ها موجب هم افزایی و غنی شدن محتوای فعالیت ها می شود که در این برنامه تلاش شد از ظرفیت اداره فضای سبز منطقه و عوامل اجرایی نواحی منطقه  برای بهتر شدن برنامه ها استفاده شود .

او هدف از ایجاد بالکن سبز در محله ها را ارتقای نمای بصری ساختمان های دارای بالکن برای تلطیف نمای ساختمان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به پایین بودن تعاملات اجتماعی بین همسایگان  اجرای چنین برنامه های فرهنگی و اجتماعی در بخش های آموزشی، ورزشی و مسابقه در فضای تعاملی بین شهروندان موجب افزایش حس تعلق محله ای خواهد شد که در نهایت تقویت تعاملات محلی را رقم می زند

کد خبر 606798 برچسب‌ها همشهری روزنامه منطقه ۱۱ شهرداری شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری روزنامه منطقه ۱۱ شهرداری شهر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان