Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:57:48 GMT

مازندران؛ مرکز به کارگیری صنایع پاک در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۳۲۰

مازندران؛ مرکز به کارگیری صنایع پاک در کشور

ایسنا/مازندران نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مازندران استان ثروتمندی است اما سرمایه گذاری صنعتی در آن کم شده است، تکنولوژی های پاک در صنعت جهان داریم و این استان می تواند مرکز به کارگیری صنایع پاک باشد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ۲۱ خردادماه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی تبرستان، با اشاره به اینکه مازندران دیاری سرسبز به طول تاریخ هزاران سال با جنگل‌های هزار ساله هیرکانی در کنار دریا، منطقه دیلمیان، تبرستان و پشتیبان انقلاب است، اظهار کرد: آزادی خواهی از گذشته در مازندران رشد و توسعه داشته و تمام مزیت‌هایی که در کشور می توان دید، در این استان می توان جمع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال هاست به این موضوع فکر می کنیم که مشکل اصلی این کشور ناشی از چیست، تصریح کرد: معضلاتی هم در کلیت و هم در مناطق پیرامونی کشور وجود دارد. عدم کفایت درآمد برای معیشت، اشغال و بیکاری، گرانی و غیره، دغدغه ذهنی ماست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه چند سالی است با جمعی از جوانان با تجربه به ویژه پس از مطرح شدن بحث گام دوم از سوی رهبر انقلاب و موضوع ایجاد تمدن ایرانی اسلامی، کارهای جدی در این حوزه انجام دادیم، گفت: مشکل فقط در این نیست که این جناح یا آن جناح سرکار باشد، دعوای انتخاباتی ما بر سر این موضوع شده که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیر از مدیرکل به بالا بیایند و بروند، ۲۷۵ اتوبوس مدیر بیاید و ۲۵۷ مدیر بروند، هر چند برخی مواقع این اتوبوس ها رنگ خود را عوض می کنند و یا اینکه برخی افراد در این اتوبوس ها خود را جا می زنند و هر روز به یک رنگ در می آیند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی اداره کشور این است که به محض اینکه انتخابات تمام شد تمام اختیارات در اختیار مدیران قرار می گیرد و دولت های ضد مردمی و ضد ملت بدون توجه به منافع مردم و دولت و با توجه به منافع اشخاص و قدرت در دولت شکل می‎‌گیرد.

مدل حکمرانی جدید در دولت سلام

قاضی‌زاده ادامه داد: سعی کردیم روش اداره کشور را بازبینی کنیم، مدل حکمرانی جدیدی متولد و آن را به عموم مردم واگذار کردیم، آیا شما مصالح استان را بهتر درک می کنید یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه در تهران، تمام اختیارات کشور در تهران قرار دارد و با فاصله زیاد در چند کلانشهر توزیع کردیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در طراحی ما تمام شهرها به پایتخت تبدیل می شود و ۴۸۵ شهرستان هر کدام پایتخت خواهند شد، تصریح کرد: از اختیاراتی که دولت دارد این است که اختیارات اجرایی خود را به فرمانداران تفویض کند، همه اختیارات وزیران در حوزه تصدی و اجرا به فرماندران واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان مازندران با پینشهاد نخبگان استان منصوب می شوند و اگر یک سوم از مردم نارضایتی داشته باشند توسط دولت عزل می شود، گفت: اگر مسئولی نتواند رضایت مردم را جلب و مردم اعلام نارضایتی کنند و پس از آن در سامانه سوده ثبت کند، پس از روش های صحت امضا، این عزل اتفاق می افتد. این موجب می شود تصمیماتی که تهران می گیرد در اختیار مردم قرار می گیرد و مسئول را پاسخگو می کند.

مازندران می‌تواند هلند شود

قاضی‌زاده با بیان اینکه مازندران، گلستان و گیلان که در لبه شمالی کشور هستند وسعتی به اندازه کشور هلند با همان آب و هوا دارند، اظهار کرد: هلند از محل کشاورزی سالانه ۸۰ میلیارد دلار درآمد دارد و مازندران هم می تواند با توجه به ساحلی بودن، تنوع اقلیمی، منابع و شرایط آب و هوایی این درآمد را کسب و به مردم خود هدیه کند.

وی تصریح کرد: ذخیره بی نظیر جنگلی و طبیعی با سواحل زیبا، سرشار از منابع فوق العاده ای که می توان تبدیل به یک وضعیت منحصر بفرد برای مازندران ایجاد کرد، دارید، مازندران یک استان گردشگری طبیعی است و از کشور و حتی جهان مسافرانی به این استان می آیند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خرید ویلا و ملک و تغییر زمین کشاورزی به ویلا معضلات زیست محیطی و گرانی زمین و مسکن را فراهم آورده و موجب شده تا مردم مازندران زندگی طبیعی خود را نداشته باشند و گرفتار این داستان هایی که سایر شهرها ایجاد کرده‌اند، شوند.

وی ادامه داد: مردم از قیمت گذاری محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و به ویژه برنج ناراحتند، واردات حجم زیادی برنج خارجی مشکل ایجاد کرده در حالیکه نیاز مصرف داخلی را همین سه استان می توانند تامین کنند.

مازندران؛ مرکز به کارگیری صنایع پاک در کشور

قاضی‌زاده با بیان اینکه مازندران استان ثروتمندی است اما سرمایه گذاری صنعتی در آن کم شده است، گفت: تکنولوژی های پاک در صنعت جهان داریم و این استان می تواند مرکز به کارگیری صنایع پاک باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مهاجرت مردم به سایر استان ها باید در این حوزه سرمایه گذاری شود، اظهار کرد: صنعت نساجی خیلی قدیمی بود و با توجه به تغییر قیمت ها و تمایل به تولید پوشاک این صنعت در حال قوت گرفتن است و این صنایع رشد جدی تر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مازندران ماشین آلات قدیمی شده و در صنعت در تمام کشور نیاز به نوسازی جدی دارد، خاطرنشان کرد: مازندران تعداد زیادی بیمارستان نیمه تمام دارد، شهرها و روستاهای این استان به یکدیگر وصل است، چون جمعیت متراکم است بعضی از بیماری های مسری مانند کرونا بیشتر اذیت می کند و این نشان می دهد خدمات بهداشتی درمانی در مازندران باید توسعه یابد.

قاضی‌زاده ادامه داد: باید در مازندران، بیمارستان های نیمه تمام کامل شود و از لحاظ محیط زیستی با توجه به سرسبزی منطقه مشکل دفع پسماند و زباله وجود دارد، بنابراین کارخانه های تفکیک زباله و زباله‌سوزها باید به کمک این استان بیاید تا مسئله زباله از بین رود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مازندران دروازه ورود به ایران از شمال است و می تواند زمینه‌ساز ارتباطات فوق العاده از خطوط دریایی ما و پنج کشور داشته باشد، گفت: بسیاری از محصولات شمال کشور مورد نیاز کشورهای حاشیه دریای خزر است، می توانیم با توسعه تجارت با آن کشورها موجب ارتقای آن شویم.

وی به دغدغه انتصاب مدیران و گله مندی هایی که در استان وجود دارد اشاره و اظهار کرد: در دولت سلام نظام انتصابات طراحی کردیم، در رابطه با استاندار یک نظام شایسته گزینی طراحی شده است، در یک شبکه شفاف مدیران توسط افراد معرفی و از آنها آزمون هوش، هوش هیجانی، مشارکت جویی، قاطعیت در تصمیم گیری، تست روانشانسی و غیره گرفته می‌شود.همچنین دوره دوماهه آشنایی با برنامه راهبردی دولت نیز باید از سوی استاندار گذرانده شود و نهایتا بین افرادی که صلاحیت دارند نخبگان استان فردی را به عنوان استاندار به دولت معرفی می کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: سامانه سوده سامانه احراز هویت الکترونیک است و مردم اعلام می کنند که از عملکرد استاندار ناراضی هستند و اگر یک سوم مردم استان این درخواست را امضا کردند، استاندار از طرف دولت عزل می‌شود.

دولت سلام دولت گفتگو است

قاضی‌زاده با بیان اینکه دولت سلام دولت گفتگوست و هیچ تصمیمی را بدون مردم نمی گیرد و اگر مردم نخواهد این عمل اتفاق بیفتد آن تصمیم جاری نمی شود، گفت: هدف اصلی دولت سلام، حفظ حرمت، کرامت و پاسخگویی به مردم است، از سوی دیگر اگر میزان رضایتمندی از ۷۰ درصدی بالاتر برود آن مسئول، قابلیت ارتقا پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت‌ها در کشور مدت دار می شود، اظهار کرد: حکم های مسئولیتی در دولت سلام، ۳ یا ۴ ساله خواهد بود و اگر مردم و ذی نفعان، از عملکرد مسئول راضی باشند مسئول حفظ می شود و اگر ناراضی باشند عزل خواهند شد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه ۱۳ سال در مجلس بودم و با مسائل مختلف مردم آشنا شدم و با مردم در تمام کشور دیدار کرده و مشکلات و توانمندی ها را درک کرده‌ام، گفت: مدیران خوبی داریم که از بدنه ملت دور مانده‌اند، توانمندی های زیادی داریم اما روش اداره کشور صحیح نبود.

وی تصریح کرد: نهضت جوانانه شکل گرفته، من به عنوان نماینده یک جریان فکری که جوانان به پا خواسته شما برای ساخت ایران بدون تبعیض و عادلانه با اقدامات موثر برداشته‌اند، گام به میدان گذاشته ام. دولت سلام، به همه و آینده، به اصناف و جنسیت های مختلف سلام می گوید و به سیاست زدگی، حاشیه سازی و عدم توجه به مردم والسلام می گوید، این دولت ۲۴ ساعته مجاهدانه و شبانه روزی تلاش می‌کند در کنار شما قرار بگیرد تا ایران را به نقطه متعالی برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات رياست جمهوري قاضی زاده هاشمی استانی سیاسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده دولت سلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو