Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سلام صندوق اعتباری برای ازدواج، تامین جهیزیه، ازدواج و اشتغال خانواده در نظر گرفته است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه به نظر شما علت اصلی آمار بالای تجرد جوانان در سنین ازدواج چیست و دولت شما چه راهکاری برای تسهیل ازدواج جوانان خواهد داشت؟ اظهار کرد: از ۱۲ سال پیش یک کارگروه در مجلس راه اندازی شد که رییس آن کارگروه من بودم و موضوع آن حل مشکل جوانان و فرزندآوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موانع ازدواج و فرزندآوری را بررسی کردیم که  یکی از مقولات افزایش سن ازدواج بود. با اینکه تمایل به ازدواج بیش از ۹۵ درصد در جامعه وجود دارد اما موانعی نیز بر سر این راه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نخستین مساله اشتغال و در ادامه سربازی، تحصیلات و هزینه‌های ازدواج است،  اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج اجرا نشده است. ولی ما با کمک مرکز عملی- اسلامی پیشرفت به یک مدلی رسیدیم که یک وزارتخانه به نام خانواده با موضوع ازدواج تشکیل داده که سبب پایدارسازی ازدواج است و موضوع آن فرزندآوری و موضوع رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: دریچه نگاه دولت سلام به خانواده است. از زاویه خانواده به برنامه و بودجه، سیاست و سیاست خارجی نگاه می‌کند و از زاویه خانواده اشتغال ایجاد خواهد کرد تا سبب  پشتیبان خانواده است.

وی ادامه داد: صندوق اعتباری برای ازدواج، تامین جهیزیه، ازدواج و اشتغال خانواده در نظر گرفته شده است. زیرا حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار ازدواج در سال انجام می شود که با این طرح تعداد ازدوارج‌ها  سه برابر خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سایر طرح ها مکمل در حوزه مسکن و اشتغال که به تکمیل و تعمیق این موضوع کمک می‌کند اشاره کرد و اظهار داشت: آداب همسر گزینی و راه‌های کیفیت سازی برای پایدارسازی خانواده، مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج و قبل و بعد از طلاق و در حوزه فرزندآوری از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: چون شکل سنتی خانواده‌ها تغییر پیدا کرده است، یک سری موضوعات به دلیل اینکه به صورت سنتی منتقل می‌شده الان در آموزش و پرورش به آنها آموزش داده نمی‌شود، که برای آنها نیز برنامه ریزی داریم

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که دولت شما چه الگویی را برای اقتصاد فرهنگ مد نظر قرار خواهد داد؟، خاطرنشان کرد: هر فعالیت فرهنگی و اجتماعی و زیربنایی که انجام می دهیم باید پیوست اقتصادی آن را داشته باشیم. باید بدانیم که این سازوکار را چگونه طراحی کنیم که سبب خلق منابع مالی برای آن بخش و خودکنترلی شود.

وی افزود: هر چند دولت وظیفه دارد در حوزه فرهنگ یارانه بدهد وکمک کند ولی فرهنگ وظیفه حاکمیتی است. مانند آموزش و پرورش، بهداشت و امنیت و  این که دولت بگوید من در فرهنگ موئولیت ندارم حرف غلطی است.

قاضی زاده تصریح کرد: وقتی از هنرهای تجسمی صحبت می‌کنیم باید بحث حراجی‌ها و نمایشگاه‌ها را حل و فصل کنیم یا در سینما بحث اقتصاد سینما فروش گیشه و جهانی شدن را بحث کنیم. ما اگر یک جایی نیاز است تا به سینما کمک مالی کنیم باید این را انجام بدهیم. باید یک سرمایه گذاری عظیمی در حوزه صنایع خلاق انجام دهیم.

وی با اشاره به وارداتی بودن بسیاری از کالاهای فرهنگی مورد استفاده در کشور گفت:  لباس و عروسک و ...  وارداتی است و ما باید این کالاها را بومی سازی کنیم و مدیر بازار منطقه شویم. در این حوزه ما تولید کننده آن فرم و محتوا باشیم. محتوا را غالب صنعتی به آن بدهیم و تولید کنیم و شرکای منطقه‌ای داشته باشیم چون منطقه ما اسلامی است. نگاه فرهنگی آنها به ما نزدیک است و می‌توانیم از این کالاها با یک تولید انبوه برای تولیدکنندگانش کار اقتصادی کنیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه جامعه شناسان جمعیت کلان در کلان شهرها و حاشیه نشینی را بر افزایش آسیب‌ها موثر می‌دانند. برای رفع مهاجرت روز افزون به شهرها چه برنامه‌ای دارید؟ بیان کرد:  در ۵۰ سال گذشته با تبدیل سریع ۸۰ درصدی جمعیت روستایی به شهری مواجه شدیم.

وی ادامه داد: هویت زندگی روستایی و به خصوص در کشور که تنوع قومی، فرهنگی، زبانی و مذهبی زیادی وجود دارد و از جاهای دیگر خرده فرهنگ‌ها کنار هم قرار گرفته‌اند و مخلوط شده‌اند، برای تولید یک فرهنگ قرن‌ها زمان می‌برد تا یک آداب و رسوم تشکیل شود. وقتی سریع اتفاق بیفتد یک سری از ناهنجاری‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. مثلا طلاق افزایش می‌یابد به این دلیل که تضاد فرهنگی بیشتری صورت می‌گیرد و مردم پنهان شده در کنار هم قرار دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید برای این جمعیت کاری کنیم که در پیرامون اینقدر قوی باشد که تمایل به مهاجرت به مرکز نباشد و تمایل به مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد. ما برای این موضوع طراحی کلانی برای پراکندگی جمعیت انجام دادیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که برای حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی چه برنامه‌ای دارید؟، گفت: هنر شاید مثل خیلی از مشاغل جزو مشاغل فصلی محسوب می‌شود. مثلا ورزشکاران یک شکوفایی ورزشی دارند. در خصوص هنرمندان هم همین است. بجز هنرمندان سینما که جوان اول هستند تا بشوند میانسال طول می کشد اما عمده فعالیت دارند. بنابراین نظام‌های بیمه موجود که مبتنی بر اشتغال است برای اینها مفید نیست.
وی اظهار داشت: یک مکانیزم بیمه تعریف کردیم به نام هویت شغلی یعنی اگر کسی هنرمند محسوب شود تحت پوشش صندوق بیمه قرار بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: صندوق هنرمندان کامل نیست و آن را در وزارت ارشاد گذاشتند که این غلط است. تمام کسانی که جنس هنرمند هستند باید برای آنها بیمه ایجاد شود. البته نوع اخذ حق بیمه و مالیات  برای آنها متفاوت است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: این موارد مدل‌های رایج در دنیا است و چیزی نیست که ما اختراع کنیم. ما اگر بتوانیم به هنرمند یک اطمینان قلبی بدهیم، یعنی بگوییم که تا آخر عمرت از تو حمایت می‌کنیم و بدانند که یک جایی هست که به آنها حقوق اولیه می‌دهد،‌ به آرامش می رسند.

وی یادآور شد: بر اساس مکانیزم بیمه‌ای به نام هویت شغلی که تعریف کردیم،‌ هر هنرمند تحت پوشش صندوق بیمه قرارمی گیرد و حقوق اولیه به آنها پرداخت می‌شود.

مجری این برنامه رادیویی پرسید: بررسی نهادها و ساختارهای سیاست گذاری آموزش عالی کشور نشان می‌دهد که این نهاد علمی آموزشی با منظومه‌ای از نهادها و دستگاه‌هایی مثل هیات وزیران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری روبرو است. از طرفی تعدد نهادهای تصمیم گیرنده باعث می‌شوند که نظام تصمیم ساز علوم فناوری علاوه بر تدوین اسناد بالادستی از میزان مسوولیت آنها کم بشود و عدم پاسخگویی این نهادها در قبال تصمیمات خودشان را داشته باشد. برنامه دولت شما در زمینه حل این مشکل چیست؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد: مشکلات نهادی داریم به این معنا که بسیاری از کارکردهای دستگاه‌های ارائه کننده خدمات پرورشی فرهنگی و آموزشی دچار اشکال است.
قاضی زاده هاشمی افزود: باید ببینیم آیا محصولی که آموزش و پرورش تولید می‌کند مطلوب است؟ چه انتظاری از دانش آموز فارغ التحصیل از آموزش و پرورش در مقطع ۶ کلاس اول و در ۶کلاس دوم داریم؟
وی تصریح کرد: نیروی انسانی که آموزش عالی ما تربیت می‌کند نیازهایی که داریم تامین می‌کند؟ این باید اصلاح نهای جدی شود. ما به لحاظ محتوا و مهارت، مثلا می‌گوییم آموزش و پرورش چه نیرویی را تربیت می‌کند باید بگوییم که نیروی انسانی سواد زمانش را دارد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سواد معمول عادی امروز مهارت کار کردن با اپلیکیشن است. کار کردن با کامپیوتر سواد امروز است. بلد بودن ۲ زبان خارجی سواد امروز است. در عوض باید محتوای بی دلیلی را که به کودکان آموزش می‌دهیم، دور بریزیم. محتوای آموزشی باید ارتباط موثر با جامعه داشته باشد تا افراد را جامعه پذیر کند نه جامعه گریز.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: خروجی آموزشی باید قانون گرایی باشد تا قانون ستیزی، یک فرد متمایل به تشکیل خانواده باشد تا ضد خانواده و مهارت‌های ازدواج و همسرگزینی را یاد بگیرد. همچنین مهارت ایجاد شغل ساده با یک درآمد را بیاموزد.
وی ادامه داد: ۱۵ هزار شغل داریم که می‌شود مشاغل ساده برای آنها ایجاد کرد که درآمد حداقلی دارد. مساله ما مساله فرماندهی است الان، چه کسی در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت کشور مسئول است، معلوم است؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما با یک اصلاح نهادی آمدیم و آن را به ۵ فرماندهی تقسیم کردیم. یک بخش فرماندهی فرهنگی است. وزارتخانه‌ای که وظیفه دارد در حوزه فرهنگی  زیر نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کند.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد: دبیر شورای اقتصاد معاون رییس جمهوری در حوزه اقتصاد می شود و به همین ترتیب ما دولت را به ۵ دسته تقسیم کردیم. آن شورای عالی تصمیم گیر معاون رییس جمهوری در آن حوزه می‌شود. در عوض این معاون‌هایی که در ریاست جمهوری هستند به وزارتخانه تبدیل می‌شوند. این دو کار را ما انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بخش مردمی فرهنگ را داریم که اعمال سیاست‌ها باید جوری باشد که این بخش فربه شود و بخش دولتی کوچک شود. ما باید حوزه فرهنگی را کاملا مردمی کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که برای بستر سازی هر موضوع فرهنگی باید کار را از گروه‌های سنی پایین جامعه یعنی کودکان آغاز کرد، در دولت شما اولین اقدام در خصوص تقویت جایگاه کتابخوانی در گروه‌های سنی پیش دبستان و دبستان چیست؟ برای مخاطبان جوانان چه رویکردی برای ترویج گرایش به کتابخوانی دارید؟، اظهارداشت: من ۲ فرزند دارم و با عیدی‌هایی که در سال نو دریافت می‌کنند کتاب می‌خرند. ما باید فرهنگ قصه‌گویی را که  جزو تاریخ قدیم ما بوده و بزرگترها هر شب در شب نشینی‌ها قصه می‌گفتند و همچنین فرهنگ لالایی گویی و قصه گویی را زنده کنیم تا این موضوع گفتگوی خلاق با کودک شود تا ذره ذره ادامه پیدا بکند.
وی افزود: صدا و سیما می‌تواند در این زمینه کمک کند و بزرگترین قصه گو باشد. صدا و سیما به جای اینکه این کار را بکند ساعت ۱۱ شب سریال‌هایی می گذارد که نمی‌دانم دنبال چیست و باعث خجالت ماست.
مجری در ادامه ۱۰ کلید واژه را به صورت سوال از قاضی زاده هاشمی پرسید تا وی پاسخ بگوید. ابتدا این که آخرین کتابی که خواندید؟ چه بود و وی پاسخ داد: کتاب وقتی که مهتاب گم شد. خاطرات شهید خوش لفظ بود.
مجری پرسید: آخرین فیلمی که تماشا کردید؟ و قاضی زاده هاشمی گفت: فیلم «مصلحت» متعلق به جشنواره فیلم فجر بود که آن را دیدم.
قاضی زاده در پاسخ به این سوال مجری که آخرین موسیقی که شنیدید چه بوده؟ گفت: موسیقی های متنوع زیادی را گوش می‌دهم. یک زمانی خودم سنتور می‌زدم و آن هم یکی از آثار محسن چاووشی بود.
مجری درباره فضای مجازی پرسید که قاضی زاده پاسخ داد: فضای مجازی، فضای فرصت‌های بزرگ، تعلیم و تربیت، آگاهی بخشی، تامین نیازهای مردم، اقتصاد دیجیتال است. به خصوص الان کرونا باعث شده بخش بزرگی از اقتصاد در این فضا باشد. فضای مجازی فضای تهدید هم است، آنهایی که فرزند و خانواده دارند از برخی مسائل فضای مجازی نگرانند.
مجری درباره زنان سوال کرد که قاضی زاده پاسخ داد: زنان مدیران جامعه مظلوم و کسانی هستند که چندین مسئولیت همزمان و سنگین را با هم دارند. هم دختر هستند و حفاظت  پدر و مادر دستشان است و هم همسر هستند و نیز فعالیت اجتماعی دارند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ورزش هم گفت: ورزش ضرورت جدی است که باید ملکه ذهن شود مثل کتابخوانی. چون پزشک هستم می دانم که ما یکی از کشورهایی هستیم که فقر حرکتی داریم. فعالیت بدنی به خاطر شهرنشینی گسترده خیلی کم است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید کاری کنیم که ورزش عادت روزانه شود. مثل کتاب که باید ملکه شود، ورزش هم باید ملکه بشود. استانداردهای ما خیلی پایین است. فرصت ورزش خیلی پایین است. فرصت ورزش برای زنان هم خیلی محدود است. باید دولت برای پارک و ورزشگاه زنان سرمایه گذاری کند. لازمه اش این است که به ورزش پایه توجه کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما یک جاهایی مثل والیبال موفق بودیم به دلیل اینکه دراز مدت در آن سرمایه گذاری و از رده پایین شروع کردیم و مدال‌های جهانی کسب می‌کنیم. 
مجری درباره فرار مغزها پرسید که قاضی زاده هاشمی در پاسخ گفت: متاسفانه ۳۰ هزار نفر که دنبال تحصیلات دانشگاهی هستند از کشور خارج می‌شوند. خیلی از اینها به خاطر نداشتن درآمد از ایران نمی روند. آنها افراد موفقی هستند و می‌توانند درآمد کسب کنند. مساله این است که احساس می‌کنند، نمی توانند نقش آفرینی جدی در اداره کشورشان داشته باشند. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت ما دولتی خواهد بود که به مغزها نقش آفرینی می‌دهد. آنها اداره کننده واقعی کشور می‌شوند، چه داخلی‌ها چه خارجی‌ها، وقتی این احساس هویت را کردند دیگر از کشور نمی‌روند.
سوال بعدی مجری درباره کرونا بود که قاضی زاده هاشمی در پاسخ گفت: کرونا مهم ترین پدیده اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، بهداشتی و درمانی قرن و مساله اصلی دولت آتی است. چون فقط بحث مرگ و میر نیست آثار عدیده‌ای روی سبک زندگی و فرهنگ دارد. ما یک برنامه جدی داریم که بتوانیم مردم را تا آخر سال به زندگی عادی برسانیم.
وی افزود: باید مراقب باشیم چون کرونا تا پنج سال آینده در دنیا جمع نمی‌شود.۲ برنامه اصلی داریم که تا آخر سال شهرها را آبی کنیم و آبی نگاه داریم تا مردم تحرک لازم را داشته باشند.
مجری درباره اخلاق سوال کرد و قاضی زاده هاشمی اسخ داد: پایه زندگی است. کسی که علم داشته باشد، اخلاق نداشته باشد و قدرت داشته باشد و اخلاق نداشته باشد هیچی ندارد.
وی گفت: اخلاق پایه همه چیز است. در انقلاب اسلامی قرار بود اسلام را پیاده کنیم. اسلام یعنی احکام و اخلاق اسلامی است. به نظرم در هیچ کدامش آنطوری که باید اتفاقی نیفتاده است. آسیب هایی که بین سیاستمداران می‌بینیم در همین مناظره‌ها نبود اخلاق است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال مجری درباره زبان فارسی، تصریح کرد: زبان فارسی زبان فرهنگ، علم، زبان تمدن، زبان پیوند زننده قلب صدها میلیون نفر در منطقه غرب آسیا و جنوب آسیا از هند تا مدیترانه، زبان مشترک ملت بزرگ ایران و زبان گفتگو با ملائک است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی در پاسخ آموزش و پرورش قاضی زاده مجری درباره حوزه فرهنگ شورای عالی فضای مجازی برای آنها دولت شما برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین گزارش آماری صندوق هنر منتشر شد/ توضیحات آقای مدیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی با تشریح خدمات این صندوق، اظهار کرد: تمامی هنرمندان، نویسندگان روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می شوند. مهم‌ترین ملاک عضویت در صندوق هم احراز فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن است.

وی افزود: نزدیک به ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور در سال ۱۴۰۲ به جمعیت اعضای صندوق افزوده شد. با این حساب صندوق در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار عضو دارد. این در حالی است که براساس آمار موجود تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ از رشد ۷ درصدی نسبت به سال۱۴۰۱ برخوردار بوده است.

پوراحمدی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه عضویت، گروه هنرمندان را فعالان حوزه سینما، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تشکیل می‌دهند. گروه نویسندگان شامل پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب دوره‌ای و نویسندگان دارای اثر و گروه روزنامه‌نگاران مشتمل روزنامه نگاران، مدیرمسؤول، سردبیر، مقاله‌نویس، خبرنگار، عکاس، مترجم و مفسر، مدیر هنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس می‌شوند. گروه فعالان قرآن و عترت هم را قاریان و حافظان قرآن کریم، هنرمندان تذهیب کار قرآن کریم و کتاب آرایی و آواها و نغمات دینی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حال حاضر از تعداد کل اعضای صندوق ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر را هنرمندان سینمایی، ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر فعالان حوزه موسیقی، ۱۶ هزار و ۷۲۶ نفر هنرمندان نمایشی، ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر از گروه نویسندگان، ۹ هزار و ۷۱۵ نفر فعالان حوزه قرآن و عترت، ۹ هزار و ۸۸۰ نفر روزنامه نگاران، ۲۰ هزار و ۴۳۵ نفر هنرمندان حوزه تجسمی و ۵۱۷ نفر را فعالان فرهنگی تشکیل می‌دهند که از این تعداد بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته های تجسمی، موسیقی و نمایشی مربوط می‌شود.

پوراحمدی با اشاره به رشد اعضا به تفکیک رشته فعالیت گفت: بیشترین رشد آمار عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به روزنامه نگاران، هنرمندان حوزه تجسمی و نویسندگان بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به نسبت سنی جمعیت تحت پوشش صندوق اظهار کرد: ۶۳ درصد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از ۴۴ سال سن دارند که این مهم نشان از گرایش نسل جوان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دغدغه برخورداری از مزایای شغلی و اجتماعی این نسل دارد. ضمن اینکه ۸ درصد از اعضای صندوق، هنرمندان پیشکسوت بالای ۶۰ سال سن هستند. نکته دیگر اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از اعضای صندوق شامل بانوان فرهیخته می‌شود و یکی از مهم ترین برنامه‌های صندوق اعتباری هنر در سال جاری تکریم و برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات ویژه به آنها است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: بسط عدالت فرهنگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می کند. بر این اساس، تقویت نمایندگی‌های صندوق در استان‌ها، پیگیری و رصد مطالبات اعضا در استان‌ها از برنامه های مهم صندوق اعتباری هنر است. در حال حاضر ۳۳ درصد اعضای صندوق را هنرمندان ساکن استان تهران و ۶۷ درصد را هنرمندان ساکن در سایر استان ها تشکیل می دهند. پس از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرز بیشترین تعداد عضو در صندوق اعتباری هنر را دارا هستند.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد آمار اعضا به تفکیک استانی اظهار کرد: بیشترین رشد عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به استان های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی است.

پوراحمدی عضویت هنرمندان نامدار و پیشکسوت در صندوق اعتباری هنر را موجب افتخار این نهاد حمایتی دانست و افزود: بیش از هزار نفر از اعضای صندوق دارای نشان درجه یک هنری هستند که برنامه های حمایتی متناسب با شان و منزلت این عزیزان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. البته در تلاش هستیم با بهره‌گیری از صاحب نظران خبره و همراهی اهالی فرهنگ، هنر، قدم های اساسی در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کشور برداریم.

کد خبر 6079793 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین گزارش آماری صندوق هنر منتشر شد/ توضیحات آقای مدیر
  • عبور اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر
  • مدیر عامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • رشد ۷ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر در سال گذشته
  • مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳۰۰۰ نفر گذشت
  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری