Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:43:57 GMT

مهرعلیزاده: باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۷۴۸

مهرعلیزاده: باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم

به گزارش ایرنا، محسن مهر علیزاده روز جمعه درگفت و گوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر افزود:  امروز کشور در موقعیت و در مقطع تاریخی خطیری قرار دارد و مردم باید با انتخاب خود و تکیه بر تجربیات راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده موجود  بیابند.

وی با بیان اینکه ملت ایران باید با انتخاب صحیح خود خدمتگزاری را بر سرکار آورند که بتواند به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه داد: من فرزند ایران هستم کسی که عمری برای آنچه نیت خیر برای ساختن ایرانی عزیز و ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهال‌های راحتی آرامش و آسایش شما  ایرانیان پرافتخار تلاش کرده‌ام .

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: امروز مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه قشر نادار و مرفه و افزایش سطح خط فقر رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جمعیت جامعه، از طرف دیگر کشمکش‌های بی حاصل بین افراد گروه‌ها، نظرگاه و صاحب نظران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاسف بار تر از آن که در کشوری زندگی می‌کنیم که با همه نیت خیر خیلی از مسئولان، دستان ناپاکی،  اختلاس، دزدی،  فساد دست یازیدن به بیت المال،  فشار به مردم و تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های خود برگزیده اند و چنان معیشت سختی فراهم آورده‌اند که مردم امیدشان به آینده خیلی کمتر از آن است که باید باشد.

 مهر علیزاده اضافه کرد: بعضی از اقدامات مسئوئلان که بهتر است کلمه نامسئولان را به کار ببرم، کسانی که اسم خود را مسئول گذاشته و برای گرفتن کرسی‌های ریاست و مسئولیت به دنبال روش های ناصواب رفتند و بعضی از آنها  کرسی و میز خریدند، میز فروختند، امضا خریدند، امضا فروختند و کشوری را که می‌توانست به غنی و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز به جایی رسانده‌اند که با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی با بیان اینکه این موارد را برای ناامیدی مطرح نمی‌کنم گفت: این اقدامات باعث شد تا فاصله بسیار زیادی از آنچه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بود مانند اعتماد مردم به نظام، به حاکمیت و به مدیریت و مدیران به مقدار خیلی زیادی آسیب دید.

مهر علیزاده اظهار کرد: اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می‌رود و از بین رفتن آن باعث می‌شود که حتی در صورتی که مسئول و مسئولان بخواهند کاری درست و در راستای منافع مردم و ملی انجام بدهند، مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این با کمال تاسف بدترین نقطه ممکن است.

وی با بیان اینکه اما بایستی واقعیت ها را گفت ادامه داد: باید مردم بدانند فرد و یا افرادی که مشکلات مردم را می‌دانند و از درد دل مردم باخبرند امروز در جایگاهی قرار گرفته‌اند که می‌خواهند بین خودشان، مردم و خدای خود پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: پدر و مادری که شرمسار از فرزندان خود برای آوردن نانی برای خانه است، یا پدری که سالیان سال در واحد تولیدی اشتغال به کار داشته و در اثر بیکاری چند وقتی است که درآمدی ندارد و حتی درآمدهای و هزینه های روزانه فرزندان خود را نمی‌تواند تامین کند، رئیس جمهوری باید کسی باشد که بتواند شرمساری این فرد را درک کند و در واقع دیده و فهمیده باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تنها دیدن، فهمیدن و بازگو کردن مشکلات مردم نمی‌تواند مشکلات آنها را حل کند گفت: بنده نیز مثل شما مردم و از یک خانواده متوسط بیرون آمده‌ام و زندگی متوسطی دارم اگر چه چندین سال به عنوان یک مدیر در بخش‌های مختلف در حال کار کردن هستم.

وی  گفت: مردم باید بدانند مشکلات زیاد است اما اینکه فکر کنیم آنها را فقط عده‌ای در آن بالا می‌توانند حل کنند، ایده درستی نیست اما این ایده که وظیفه آن فرد و جمعی که بالا نشسته‌اند و مسئولیت اداره امور را به دست گرفته‌اند راه برون رفت از مشکلات را طراحی، معرفی و راه بیافتند و ملت را نیز به دنبال خود کشانده و با هم قضایا را حل کنیم، این ایده درست تر است.

مهر علیزاده گفت: تاکنون دوازده دوره رییس جمهوری انتخاب کرده‌ایم که همگی آنها نیز تاکنون یک سری اقدامات انجام داده‌اند و نمی‌توان اجر کسی را ضایع کرد؛ از پیروزی انقلاب به بعد، در زمان جنگ زحمات زیادی که دولت وقت کشید کسانی که آن موقع ها بودند شرایط سخت جنگ را دیدند که روزی صدها شهید در خیابان ها بود، مردم نگران و بمباران از یک طرف، مشکلات زیاد، وجود تحریم‌ها به شکل بدتر مانند زدن کشتی‌های نفت که درآمد نفتی و اقتصادی کشور به حداقل رسیده بود در این شرایط زندگی مردم را اداره کردنند که کار مشکلی بود اما دست آنها درد نکند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دهه شصت دولت با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرده بود که با ۶ تا ۶ و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل سه و نیم میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های جنگ می‌شد و حدود سه میلیارد دلار دیگر آن برای بقیه موارد مانند توسعه، کار، رزق و روزی مردم، واردات و تهیه گوشت مصرف می‌شد.

وی اضافه کرد: اما واقعیت این بود که آن پروتئین و انرژی لازم در یک حداقلی به مردم می رسید و اینجا است که وقتی از اعتماد می‌گوییم زمانی که مردم یک، ۲ و یا حتی پنج فرزند شهید می‌دادند اما پیرزن النگوی به یاد مانده از همسرش را برای جنگ و رزمندگان اهدا می‌کرد که این  سرمایه بسیار بزرگی بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  پس از پایان جنگ دولت دیگری سر کار آمد، اگر چه دولت سازندگی و همگی به دنبال سازندگی بودیم اما شرایطی پیش آمد که آنچه ایده آل و آن روحیه جلب تعاون همگان برای یک همکاری مشترک با هدف پیشبرد کار پیش نیامد اما با این وجود دست شان درد نکند.

مهرعلیزاده ادامه داد: قدم بعدی دولت اصلاحات با انتخاب مردم روی کار آمد و همه جدیت خود را گذاشت که دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت مان اعتبار پیدا کرد، روسای جمهوری کشورهای اروپایی برای دعوت از رییس جمهوری ایران صف کشیدند و نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح جهان طنین افکن شد.

وی گفت: یک ایرانی مسلمان ثابت کرد که ما طرفدار جنگ نیستیم و طرفدار گفت وگو و صلح هستیم، این تئوری در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاسی بین المللی جهان بود قد بر افراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده یادآور شد: قیمت ارز در طول ۲ دوره دولت های اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود که روی ۸۰۰ تومان برای چندین سال ثابت ماند، تورم نزدیک به ۴۸ تا ۵۰ درصد کنترل و پائین آمد و بعد ازچندین سال تجربه تورم ۳۰ تا نزدیک ۵۰ درصد، به  زیر ۱۰ درصد و تک رقمی و ارزش پول ملی حفظ شد، روابط و شادابی اجتماعی، امید مردم به آینده، ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت، افتخار ایرانی ها در سطح دنیا و بسیاری از شاخص ها مانند شاخص زندگی، سلامت اداری، بهبود فضای کسب و کار و بسیاری دیگر ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه در حال حرکت به این سمت بودیم که باز هم آن افتخار ایرانی بودن را در جبین خودمان داشته باشیم ادامه داد: در ادامه ۲ دولت دیگر روی کار آمد که در کمال تاسف خیلی از این مسایل عوض شد، البته به دنبال نادیده گرفتن کارهای خوب آن دولت نیستم و بی انصافی است، به هر حال آن ۲ دولت نیز کارهای خوبی داشته است.

مهرعلیزاده ادامه داد: تا به دولت امروز رسیدیم، با وجود اینکه مردم خیلی انتظار داشتند که با کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت و با تمام تلاشی هایی که دولت و مجموعه نظام داشت و حتی با یادآوری، مراقبت های و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایرین، شاید در عمر تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین المللی که ایرانیان توانستند در آن نظریات خود را اعلام و اعمال و به حق غنی سازی خودمان برسیم، حقی که تا دیروز نادیده گرفته می‌شد را بپذیرند، مکتوب کرده و در سازمان ملل تصویب و از سوی دیگر چندین تحریم که در حال منجر شدن به جنگ و ناامنی برای کشورمان بود خطرش از بالای سر کشور بر طرف شود.

وی گفت: اما بدعهدیهای آمریکا همچنان ادامه داشت و هیچ وقت این کشور با ما دوستی نکرد، آمریکا همان کشوری است که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و بعدها نیروهای وابسته به شکل‌های مختلف توانست در داخل ناامنی و جنگی و فشار را از طریق صدام و کمک به عراق هشت سال بر ما تحمیل کردند.

مهر علیزاده افزود: بعدها نیز در مقاطع و به روش‌های مختلف از جمله تحریم و فشارها با ما عناد ورزیدند، اگر چه تصورمان بر این بود که با برجام که یک اجماع جهانی در حمایت از ایران ایجاد شد می‌توانست راه‌های سرمایه گذاری و تبادلات خارجی، صادرات و واردات و توسعه را بگشاید که آمریکا این را می‌دانست و راه را بست و با خروج و بی اثر کردن برجام و از سوی دیگر با فشارهای اقتصادی و تحریم‌های اشخاص، سازمان‌ها و شخصیت‌ها تصور می‌کردند که با این فشاری که از ابتدای سال 13۹۷ با خروج از برجام ایجاد کرده‌اند، خواهند توانست که مردم را ناامید کرده و نظام را بر اندازند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر فکر مردم، اعتقاد، تعصب و افتخار به ایرانی بودن، از خودگذشتگی و مهربانی‌ها و اینکه با یک سری کارهای عادی حداقل نشاط را به جامعه می‌آورد نیز توسط عده‌ای با تنگ نظری کامل محدود شد و اینکه عده‌ای با تمامیت خواهی قصد دارند بر همه ارکان این مملکت فائق آیند و دیدگاه‌های تنگ نظرانه خود را پیاده کنند باعث عصبانی شدن مردم شده‌است.

وی افزود: اینکه به بحران آب در این کشور که بحران وحشتناکی است توجه‌ای نمی‌شود و غافل و به جای بحران آب به یک دوچرخه سواری، بزم موسیقی، شعر خوانی و یا بازی چند جوان در پارک  و آب پاشیدن آنها به یکدیگر گیر می‌دهند، این مسایل درد بزرگی است.

مهرعلیزاده اظهار داشت: به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند با هدف از سکه انداختن دولت، مردم را به خیابان‌ها ریخته و شعار مرگ بر این و آن بدهند یک ضعف است، مرگ را تمام کنید، این دشمنی و کینه‌ها را تمام و زندگی کنید، زیرا ایرانی ها انسان های بزرگی هستند در شان ما نیست که به دیگران گیر داده و شعار مرگ سر بدهیم.

وی ادامه داد: ما بزرگ هستیم و  باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم، باید به گونه ای حرکت کنیم که این حرکتمان بزرگی مان و تاریخ چند هزار ساله مان را به مردم دنیا نشان بدهد و دنیا نیز همین را از ما توقع دارد، سابقه برخی کشورها در آفریقا و دیگر کشورها البته نه به ۲۰۰ و در نهایت به یک هزار سال نمی رسد، اما یکی از اصیل ترین، قوی ترین و مقتدرترین امپراطوری ها مربوط به ایران بود، البته امپراطوری روشن نه مانند چنگیز مغول بلکه به نام امپراطوری کوروش.

مهرعلیزاده گفت: به ایرانی و مسلمان بودنمان افتخار می کنیم  و به این مساله که آنقدر سطح فرهنگ ایرانی ها بالا بود که بدون خونریزی و هیچ گونه جنگ و درگیری های آنچنان توانست اسلام را جذب، هضم و هم از خود به اسلام فرهنگ و آموزه داده و این ترکیب زیبایی از اسلامیت ایرانی ها در کلام شهید مطهری عزیز تحت عنوان" تاثیر متقابل ایران و اسلام " است.

وی ادامه داد: ما بزرگ هستیم، بزرگان بایستی حرکت های بزرگ انجام بدهند، با این وجود شما حق دارید چرا که می گویید اگر ما بزرگ هستیم پس آن رعایت حق بزرگواری ما کجاست؟چرا اجازه نمی دهید که در زندگی خودمان شاداب باشیم؟ چرا نمی‌گذارید به زندگی خود در یک فضای رقابتی کسب و کار داشته باشیم؟

مهر علیزاده با اشاره به مشکلات امروز جامعه عنوان کرد:  کشور درگیر مسایل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه قشر نادار و مرفه، افزایش سطح فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و از سوی دیگر کشمکش‌های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه هال و صاحب نظران در عرصه های مختلف چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اجتماعی شده است.

مهرعلیزاده گفت: می‌گوئید پس چرا در برنامه هایتان تولید را منکوب کرده اید؟ چرا نمی‌دانید که بایستی راه تولید باز باشد؟ رانت نمی گذارد آیا ارتباطات زیر میزی‌هایتان اجازه نمی‌دهد که راه را برای تولید باز تا ما بتوانیم یک زندگی شرافتمندانه داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس حرف های زیادی برای شما دارم.

 بنده محسن مهر علیزاده متولد هشتم مهرماه ۱۳۳۵ در شهر مراغه لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز در قبل از انقلاب، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی شریف، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و درس آموخته دکترای اقتصاد مهندسی از دانشگاه هلند هستم.

مهر علیزاده ادامه داد: فردی هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و از کف کارخانه کار را شروع کرده و سپس، صنعت، تولید  و اداره  کار و بعد از ۲ الی سه سال کار در صنعت خودرو یک مدیر عالی تر شده و سپس به عنوان معاون وزیر صنایع سنگین به مدت پنج سال از ۲۹ تا ۳۴ سالگی و بعد از آن به عنوان موسس منطقه آزاد کیش که البته قبل از بنده نیز کارهایی صورت گرفته بود که بی انصافی نشود اما کار اصلی زمان بنده انجام شد و به عنوان موسس این منطقه با دست خالی شدم.

مهرعلیزاده گفت: البته تمام منطقه آزاد کیش که امروز می بینید را بنده نساخته ام اما زیر بنای آن را بنده گذاشته ام، آب و برق آن را ایجاد و با ابتکار عمل  هواپیمای غیر دولتی ساخته شد، همچنین مرحوم هاشمی رفسنجانی مسئولیت نیروگاه اتمی بمباران شده بوشهر را به بنده سپردند، مذاکره زیادی در این رابطه انجام و قرارداد نیز بسته و بعدها به عنوان یک نیروگاه هسته‌ای ساخته شد.

وی عنوان کرد: در زمان دولت آقای خاتمی بنده به عنوان استاندار استان تقسیم نشده خراسان معرفی و در دولت دوم اصلاحات به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی در خدمت ورزشکاران عزیز بودم، قبل تر نیز در شرکت سرمایه گذاری شاهد به عنوان بنیانگذار موسس اندوخته شاهد برای فرزندان شهدا فعالیت داشته ام.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز با تکیه بر امکانات، تحصیلات دانشگاهی و تجربیاتم در امر برنامه ریزی، اقتصاد، مسایل پولی، مالی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی فردی هستم که می‌دانم مشکلات کجاست، مشکل ما راه‌اندازی تولید، از بین بردن رانت ها و مشکل ما قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان که سبب رانت شده‌است.

مهرعلیزاده افزود: البته برخی می‌گویند بنده گفته‌ام که ۱۷ میلیارد دلار و برخی نیز می‌گویند که تمام آن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نبوده بخشی هم نیمایی بوده اما در نهایت تلف شدن ۱۱ میلیارد دلار درآمد که مال مردم است شما آن را با چهار هزار و ۲۰۰ تومان بدهید که در آخر مردم گوشت و مرغی که مصرف می کنند حتی از قیمت آزاد دلار نیز گران تر شود که این بی عرضگی، ناتوانی و کار ندانستن است.

وی ادامه داد: انتظار از مردم این است که این بار با دقت مطالعه کنند و اینکه مشکل کشور ما امروز اقتصاد است، مشکل اقتصاد را کسی می تواند حل کند که مسایل اقتصادی را بفهمد و بار دیگر تکیه کردن بر یک فرد فرهنگی، نظامی، امنیتی و حقوقدان و قاضی مسایل را حل نمی‌کند، این موارد را در گذشته دیده‌ایم من با کسی مخالفتی نمی‌کنم اما اگر مشکل امروز مشکل قلبی داریم باید به متخصص قلب مراجعه کنیم.

مهرعلیزاده خطاب به سایر نامزدهای رقیب خود گفت: شما به پادگان‌ها، دادگاه‌ها، کار قانون‌گذاری‌تان و هر جایی که هستید بروید و اجازه بدهید که کسی که کار را می‌فهمد، دزد نبوده، سالم و پاکدست است روی کار بیاید.

وی تاکید کرد:  اسم دولت من دولت زندگی است، زندگی پرافتخار، زندگی که شادی را برای مردم بیاورد، زندگی شادابی که نباید در آن سراسر ماتم باشد، اعتماد، عزت و افتخار، می خواهیم، جنگ ، زور و تحکم نمی‌خواهیم، ما به دنبال زندگی کردن هستیم، قانون اساسی و اجتماعی داریم و یک بار شانس زندگی کردن داریم.

وی ادامه داد: ما به قانون اساسی که هست تا زمانی که در آن تغییراتی ایجاد نشده احترام می‌گذاریم اما اجازه بدهید که بر اساس همان حداقل حرکت کنیم، مداخله نکنید!

مهرعلیزاده گفت: فشارهای هر روزه زندگی، گرسنگی و بیکاری کم نیست؟ اینکه در یک خانواده‌ای چندین فرزند تحصیلکرده بیکار هستند و پدر خانواده بر اساس بی عرضگی برنامه ریزان و با تعطیلی واحدهای تولیدی بیکار و شرمنده زن و بچه شده،  کافی نیست؟ اجازه بدهید که کسی بیاید و بتواند کارهایی برای حل این مشکلات انجام بدهد.

وی به مردم توصیه کرد که بگذارید کسی که جنس اش از خودمان بوده و به دنبال بگیر و ببند نیست، سالم و صحیح و در یک خانواده متوسط رو به پائین متولد و رشد یافته و فقر را به خوبی می‌فهمد، زندگی عادی مردم را می فهمد، بیاید و بر اساس آن بتواند برای ما مردم کاری انجام بدهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده ایشان برای بهبود اقتصاد کشور در قالب سه کتاب تدوین شده‌است، اظهار داشت: بر این اساس میزان یارانه ها را حداقل برای پنج دهک پائین جامعه بایستی پنج برابر بیشتر کرد تا برای یک خانوار سه تا چهار نفره در این وضعیت اقتصادی بتوانیم ماهی یک تا ۲ میلیون تومان آورده باشیم تا از این وضعیت فلاکت بار که خط فقر هفت میلیون تومان است، پائین بیاوریم.

مهرعلیزاده ادامه داد: در خصوص اشتغال، مسکن، بازنشستگان، جلوگیری از حیف و میل اموال، جلوگیری از  قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی و رانت انجام می‌شود  نیز برنامه های مشخصی داریم که با قاطعیت آنها را اجرا و با اتکای به شما مردم خواهیم ایستاد تا تمام این رویه‌های  غلط را برای همیشه پایان بدهم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی محسن مهرعلیزاده پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علیزاده ادامه مهرعلیزاده گفت میلیارد دلار علیزاده گفت مهر علیزاده ایرانی ها محسن مهر خط فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال دوقطبی چیست؟

هانیه شهرابی فراهانی روانشناس بالینی خانواده گفت: اختلال دو قطبی شاید یکی از ناتوان کننده‌ترین اختلالات روانپزشکی باشد که زندگی فرد و خانواده‌اش را بسیار مختل میکند. افراد مبتلا به اختلال دو قطبی در صورتی که دارو‌های خود را مرتب مصرف کنند و از رواندرمانی کمک بگیرند، میتوانند زندگی کاملاً نرمالی داشته باشند. دارو‌های مخصوص اختلال دوقطبی، اعتیاد آور نبوده و به شکل معجزه آسایی در مدیریت این بیماری تاثیر دارد. 

او افزود: اختلال دوقطبی مجموعه‌ای از علائم روانشناختی است که در یک دوره حداقل یک یا چهار روزه زندگی فرد را مختل میکند.

این علائم شامل:

-    خوشحالی بیش از اندازه یا عصبانیت غیر قابل انتظار، به طوری که دیگران متوجه غیر طبیعی بودن این خوشحالی یا عصبانیت می شوند.

-    احساس خودبزرگ‌بینی و خاص بودن: فرد تصور می کند کار خارق العاده‌ای انجام می دهد، توانمندی مالی یا اجتماعی، ورزشی، علمی یا مذهبی خاصی دارد و دیگران باید بخاطر این توانمندی‌ها او را ستایش کنند.

-    پرحرفی و بی ربط گویی: فرد مبتلا معمولاً در این دوره‌ها خیلی پرحرف می شود، به اندازه‌ای که دیگران اذیت می شوند و ممکن است حرف‌های کاملا بی ربط و پرخاشگرانه‌ای بزند که با شرایط اجتماعی او همخوانی ندارد.

-    کاهش نیاز به خواب: در این دوره فرد معمولاً دچار بیخوابی می شود و با اندکی خواب در شبانه روز کاملا هوشیار شده و دیگر به خواب نیازی ندارد.

   حواسپرتی: معمولاً در این دوره به سرعت فرد دچار حواسپرتی میشود و نمی تواند تمرکز خود را حفظ کند.
-    رفتار‌های پرخطر: فرد ممکن است در این دوره کار‌های پرخطر و بی فکر مثل خرید کردن افراطی و تصمیم گیری‌های ناگهانی برای زندگی انجام دهد.

-    رفتار‌های هدفمند اجتماعی، شغلی و مذهبی (مهمانی رفتن مداوم، شروع کار‌های جدید همزمان، عبادت‌های طولانی و پرخاشگری نسبت به دیگران وقتی طبیعی رفتار میکنند) به شکل افراطی و رفتار‌های بی هدف مثل آواز خواندن ناگهانی، صدا در آوردن‌های بی هدف، تکان خوردن‌های بی هدف.

فراهانی ادامه داد: در کنار این علائم ممکن است فرد در دوره‌هایی دچار افسردگی شود و این موضوع بسیار او را ناتوان میکند.

چه چیزی باعث این تغییر خلق می‌شود؟

او در پاسخ به این سؤال بیان کرد:    اتفاقات پیش بینی نشده مثل مرگ عزیزان، شکست‌های مالی، جدایی و سایر اتفاقاتی که اضطراب شدید به همراه دارند.

-    بهم خوردن نظم خواب یکی از اصلی‌ترین دلایل تغییر خلق است که میتواند بسیار فرد را ناتوان کند. به هیچ عنوان توصیه نمیشود افراد مبتلا به اختلال دو قطبی در شغل‌هایی که نیاز به بیدار ماندن بیش از اندازه دارند، یا مشاغل شیفتی کار کنند.

-    مصرف نامنظم دارو‌ها نیز میتواند باعث تغییر خلق شود.

-    منفی نگری و حرف نزدن در مورد احساسات نیز میتواند باعث تغییر خلق و بروز خلق بالا (مانیا) شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • بازدید از سیلوهای ذخیره گندم ایلام به‌صورت مستمر و دوره‌ای باشد
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • ممنوعیت حضور زنان در استادیوم به بهانه جیمی‌جامپ یک دختر؟
  • اختلال دوقطبی چیست؟