Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:14:45 GMT

نماینده مجلس: آب آشامیدنی شهر کرمان تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۹۰۱

نماینده مجلس: آب آشامیدنی شهر کرمان تامین می‌شود

به گزارش ایرنا، محمدمهدی زاهدی روز جمعه در نشست فعالان اقتصادی این استان با وزیر صمت و استاندار کرمان افزود: سازمان برنامه و بودجه، ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار را از محل ماده ۵۶ می‌پردازد.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد مابقی تامین مالی این پروژه، توسط صنایع کرمان تامین شود و شرکت ملی مس ایران باید سرمایه گذاری خود را در این استان بیشتر کند و رسالت اجتماعی خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معادن بزرگ اعتباراتی برای استان کرمان بگذارند تا اشتغالزایی مورد نیاز محقق شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان در مدرسه سازی از متوسط کشور پایین تر است افزود: کمبود مدرسه در این شهر از میانگین استان بیشتر و کرمان نیز از میانگین کشور در سرانه مدرسه پایین تر است.

وی ادامه داد: امیدواریم صنایع و معادن استان کرمان کمک کنند و هر کدام بخشی از جبران این مشکل آموزشی این استان را برعهده بگیرند.

زاهدی با بیان اینکه مدیریتی واحد در کشور نداریم گفت: وزارت کار نباید معدن کاری کند و تعدد سیستم های اجرایی برای کاری است که متولی خاص دارد.

وی اضافه کرد: به زودی عملیات اجرایی فاز نخست پتروشیمی کرمان با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار این استان آغاز می شود.

زاهدی عنوان کرد: کرمان ظرفیت تولید خودرو برقی را دارد و تولید آن در نشستی جداگانه با حضور وزیر صمت کلید زده می شود زیرا نیاز کشور است و اینکه در توسعه صادرات می تواند موثر واقع شود.

وزیر صمت ۴۰۰ میلیارد تومان طرح در جنوب کرمان افتتاح کرد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های جنوب استان کرمان با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان روز گذشته افتتاح شد.

ذبیح‌الله اعظمی افزود: راه اندازی این پروژه ها ۳۴۱ شغل مستقیم و یکهزار شغل غیرمستقیم در جنوب کرمان ایجاد می‌کند که اعتقاد داریم از خدمات دولت تدبیر و امید و نظام جمهوری اسلامی است که باید همه منصف باشیم.

وی تصریح کرد: معادن موجود مس، سنگ آهن، سنگ‌های ساختمانی در شهرستان‌های جیرفت و عنبراباد نیاز به تامین خوراک دارند که با همکاری وزیر صمت از محل معادن دولت تامین شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فعالیت معادن منطقه بحرآسمان و ساردوییه بدون برق امکان پذیر نیست که با همکاری وزارت نیرو و صمت تامین شود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی صنایع جنبی کشاورزی یادآور شد: در صورتی که بتوانیم تسهیلات کم بهره برای این صنایع فراهم کنیم، تعداد بسیاری از کشاورزان آمادگی ایجاد صنایع را دارند و با تسهیلات ۱۸ درصد این فرایند امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: سنگ های تزیینی به صورت خام فروشی از منطقه خارج می شود که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کم آبی کرمان دولت تدبیر و امید علیرضا رزم حسینی استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کم آبی کرمان وزارت صنعت معدن و تجارت کم آبی کرمان دولت تدبیر و امید علیرضا رزم حسینی استانداری کرمان استان کرمان وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان

داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی، منبع تامین آب آشامیدنی روستای  آزاد ده از توابع شهرستان تاکستان دچار افت آبدهی شده بود که با حفر و تجهیز چاه مقدار سه لیتر در ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی روستا اضافه شد.

بیرنوندی با اعلام اینکه برای این پروژه ۶ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: هم اکنون این روستای ۶۰۰ نفری از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند است.

وی افزود: عملیات بغل کنی چاه شماره دو این روستا توسط شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با تلاش و مشارکت دهیاری انجام شد.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: این شرکت تمام تلاش خود را برای تامین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها انجام می‌دهد ولی ضروری است با توجه به کمبود منابع آب، مردم نیز مصرف آب را مدیریت کنند تا همگان از آب در دسترس برخوردار باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان