Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از اساس مسئله حاشیه نشینی در مشهد و دیگر شهر‌ها را رفع کرد و لازمه آن نیز توجه و رسیدگی به روستا‌هاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در برنامه گفتگوی تلویزیونی با مردم خراسان رضوی افزود: مسئله حاشیه نشینی در مشهد بیش از مناطق دیگر است و افراد حاشیه نشین پیش از این در روستا‌ها به تولید مشغول بوده اند که به دلیل عدم توجه به وضعیت اقتصادی و کشاورزی و قابل پیش بینی نبودن تولید محصولات خود مجبور به زندگی در حاشیه شهر‌ها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دولت باید محصولات آن‌ها را به صورت تضمین بخرد در غیر این صورت مجبور به خرید محصول از خارج هستیم لذا باید کشاورز بتواند محصولات کشاورزی را پس از برداشت با اطمینان بفروشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به کشاورزی رونق دهیم از حاشیه نشینی در شهر‌ها کاسته خواهد شد و باید به حاشیه نشین‌ها نیز رسیدگی کرد، این خانواده‌ها که اهل کار هستند در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند و رسیدگی به وضعیت آنان بسیار جدی است، در زمان فعالیت در آستان قدس رضوی نیز توجه خاصی به حاشیه شهر مشهد داشته و معتقدم باید به حاشیه شهر‌های دیگر کشور نیز توجه نمود.

وی افزود: مسوولان اغلب از حاشیه نشینی مطابق آمار یاد می‌کنند، اما در عمل برخی مسائل مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهوری هم به علل حاشیه نشینی و همچنین به رفع مشکلات حاشیه نشینی توجه خواهم کرد.

تسهیل زیارت مساله نخست خراسان رضوی

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: اولین مسئله در خراسان رضوی موضوع زیارت و تسهیل امور زائر است، در سال‌هایی که توفیق خادمی در آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) را داشتم اول به تسهیل امر زیارت توجه کردم، سالانه ۲۷ تا ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم لذا تسهیل امر زیارت در مشهد و همچنین شهر‌هایی که در مسیر زیارت قرار دارند بسیار مهم است.

وی به میهمان نوازی مردم مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این مردم آرامش خود را برای زیارت زائران هزینه می‌کنند، پیشتر نیز از دغدغه‌های من این بود که علاوه بر تامین اسکان برای خانواده متوسط زائر، برای خانواده‌های محروم نیز محل اسکان فراهم کنم که نتیجه آن ساخت زائرسرا‌ها در دوره خادمی من در آستان قدس رضوی بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: معتقدم آستان قدس رضوی نباید در برخی اقدامات مانند ساخت پاساژ شرکت کند، این نوع رفتار‌ها هزینه اجتماعی به آستان قدس رضوی تحمیل می‌کند از سوی دیگر مشهد نیازی به توسعه مغازه ندارد. در راستای تغییر این اقدامات تصمیم گرفتم با هماهنگی دولت برخی پروژه‌های آستان قدس رضوی را تبدیل به احداث بیمارستان هزار تختخوابی کنم که همکاری نکردند و این امر به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی محل بسیاری از برکات خداوند متعال است و این استان اکنون قطب کشاورزی کشور شده و لازم است کار‌های بسیار از جمله در حوزه آب انجام شود.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در کشور ما کمبود آب به خاطر کاهش نزولات آسمانی وجود دارد، اما مشکل اصلی در کشور مدیریت آب است، با اصلاح مدیریت می‌توان مصرف آب شرب، صنعت و کشاورزی را مدیریت نمود.

افزایش تجارت خارجی در منطقه به مدد خراسان رضوی

وی به ظرفیت‌های بازرگانی و تجاری خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: می‌توانیم با کشور‌های همجوار در آسیای مرکزی به خوبی تجارت کنیم، اکنون سهم ما از تجارت هزار میلیارد دلاری منطقه ۲ درصد و بسیار اندک است. می‌توان سهم ۲۰ میلیارد دلاری تجارت ایران در منطقه را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد و خراسان رضوی می‌تواند در کنار استان‌های همجوار نقش مهمی در این رونق ملی داشته باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وزارت امور خارجه در ارتباط با دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی برای کالا‌های داخلی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و علاوه بر این بازارچه‌های مرزی استان نیز باید به صورت فعال وارد عمل شوند چرا که برخی از آن‌ها فعال نیستند.

وی معادن را یکی از ذخایر خدادادی کشور دانست و گفت: یک مشکل عمده در این صنعت این است که تعداد زیادی پروانه بهره برداری معدن در کشور صادر شده، اما نیمی از آن‌ها فعال نیست می‌توان با رفع این مشکل بر مساله بیکاری فائق آمد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: نباید در استانی مثل خراسان رضوی که در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات فعال است شاهد بیکاری باشیم، می‌توان این استان را در کاهش بیکاری پیشگام کشور نمود از طرفی فعال شدن حوزه کار‌های دانش بنیان در این زمینه در توسعه نقش مهمی خواهند داشت.

با رفع مشکل ازدواج نیاز به تبلیغ برای ازدواج جوانان نیست

وی ادامه داد: اگر زمینه اشتغال و مسکن در کشور فراهم شود ازدواج جوانان دیگر نیاز به تبلیغ ندارد، می‌توان با ظرفیت عظیم خراسان رضوی و با وجود فرهیختگان استان و بهره گیری از صنایع عظیم آن به رفع مشکلات و دغدغه مردم امیدوار بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید تلاش کنیم مردم حضور بسیار فعال در انتخابات داشته باشند و بعد از انتخابات نیز در رفع دغدغه‌ها و اجرای عدالت در تقسیم ظرفیت‌های کشور باید ما را همراهی کنند.

وی افزود: جوانان خراسانی به هر دلیلی اگر سرخورده و ناامید شده‌اند امیدوارم در صحنه حضور پیدا کنند تا شرایط را تغییر دهند، تغییر شرایط و وضعیت امروز که از آن ناراحت و نگران هستیم امکان پذیر است و این تغییر در دست جوانان است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: برخی امید به تغییر در وضعیت دستگاه قضایی نداشتند، اما در همین دوره کوتاه تصدی اینجانب بر این مجموعه تغییرات رخ داد و نگاه مردم در این خصوص تغییر کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند. برچسب ها: رئیسی ، سید ابراهیم رئیسی ، خراسان رضوی ، نامزد انتخابات ، انتخابات ریاست جمهوری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیسی سید ابراهیم رئیسی خراسان رضوی نامزد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام رئیسی نامزد انتخابات آستان قدس رضوی سیزدهمین دوره خراسان رضوی حاشیه نشینی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در محل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری مناظرات انتخاباتی در دور نخست، نقش مهمی در شناخت نامزدها داشت و این رویکرد برای دور دوم نیز انجام خواهد گرفت.   محمدکمال سروری‌ها افزود:برگزاری این مناظرات فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند گفت: مناظرات انتخاباتی در رسانه های رسمی استان در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت. وی عنوان کرد: مردم ایران، لیاقت قوی ترین و شایسته ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسانی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شود.   سروری ها افزود: نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را با تلاش پیگیری کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست ۶۱۲ شعبه کاهش یافته است.   در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.   نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.   نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور